Lt16 skrev 2016-05-19 21:28:11 följande:
Hej, har följt gruppen sen i början och vågar nu hoppa med på riktigt. Är 24 år och väntar mitt första barn med bf 18 december, är i skrivande stund i vecka 9+3.
Jag har inte haft så mycket symtom, molvärk och lite illamående bara. Dock så börjar jag oroa mig för graviditetsdepression. Dom värsta dagarna gråter jag från och till hela tiden, jag kan inte känna lycka för graviditeten, vill inte prata om det med min sambo, eller gud förbjud någon annan nära. Jag har alltid velat ha barn och det här var planerat så jag förstår inte varför jag inte kan känna lycka över detta.
Är det någon annan här inne som kan relatera?
Det är nog hormonerna man kan gråta för vadsomhelst som gravid :).
Jag har oroat mig mkt under de två förgående graviditeterna mest ang pengar då sambon var arbetslös. Mycket tankar om hur det skulle gå, skulle vi klara detta hur skulle livet förändras. Jag har oxå alltid drömt om barn men när jag väl blev gravid så var det som att åka berg och dalbana av känslor. Väldigt läskigt skrämmande men även underbart! Det är såå härligt sedan när man får känna bebisen sparka osv. Och livet brukar ordna upp sig man hittar oftast lösningar på saker om man är orolig över sådant. Barnet blir automatiskt viktigast moderskänslorna (hormonerna mm) tar över.
Lite trött snurrigt inlägg kanske får skylla på att jag är gravid ;).