• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Mariro
    Emelia79 skrev 2016-05-20 10:51:39 följande:
    Ska också göra Kub den 1:e och känner mig lite lagom nervös. Har inte gjort något vul innan så nojan för att det inte ska finnas något där finns ju också. Vet inte hur jag ska tänka över resultatet...
    Ska göra KUB den 7:e och är ja... som alla andra här, rätt nervös. Har inte gjort vul, så har ibland katastroftankar om att det inte ska vara något där, typ bara svullen mage. Som någon annan nämnt här i gruppen, det verkar vara rätt vanligt med MA, vilket jag inte hade hört talas om innan jag kom in i denna grupp, vilket inte heller gör att man blir lugn.

Och sen kommer ju själva KUB resultatet som man kan nojja över, gaah, det går liksom inte en dag utan att man tänker på detta. Så dumt egentligen, för man kan ju inget göra....
  • Nicoolina

Jag känner precis samma, vill bara att det ska vara torsdag nu så jag får göra kub och se så det lilla hjärtat fortfarande slår :/

Just MA känns så förödande, just för att kroppen inte förstår förrän långt senare :(

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-20 10:20:05 följande:

Jag nojjar lite ibland blir orolig för ma. Men jag har symtom som extremt känslig för dofter är det ett tecken på att allt är oki med fostret då el kan ngt hänt iaf?

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Yme90
    blala skrev 2016-05-20 10:58:43 följande:

Någon som har ont i ischias? Jag har fått extremt ont och att gå gör ont. Går in i vecka 11 (10+0) imorgon. Funderar på att testa foglossningsbälte. Hade massa foglossning i förra graviditeten:(

Går också in i v. 11 imorgon och har redan fått foglossning trodde de va smärta från ischias :( var hos Sjukgymnast I onsdags och hon gjorde lite olika test och konstatera foglossning. Min första graviditet så visste ju inte hur de känns.. Har ridning både som yrke och hobby hoppas verkligen de försvinner bara tanken på ridning gör ont nu. Någon mer som haft tidig foglossning fr v.10 kan de försvinna el är de bara ett önsketänkande?
  • lynx vox

Tyckte jag såg en liten blodstrimma i en flytning nyss... Inget på pappret när jag torkade mej, men nu tycker jag att det börjar dra i magen:/ Kan ju vara för att jag är nojig nu också iof, men finns det någon som känner igen det här?
    Är i v.9+1...

• blala
    Yme90 skrev 2016-05-20 15:19:17 följande:

Går också in i v. 11 imorgon och har redan fått foglossning trodde de va smärta från ischias :( var hos Sjukgymnast I onsdags och hon gjorde lite olika test och konstatera foglossning. Min första graviditet så visste ju inte hur de känns.. Har ridning både som yrke och hobby hoppas verkligen de försvinner bara tanken på ridning gör ont nu. Någon mer som haft tidig foglossning fr v.10 kan de försvinna el är de bara ett önsketänkande?

För mig fortsatte det hela graviditeten förra gången. Vet inte om det försvinner men foglossningsbälte kan hjälpa :)
  • mocha8676
    lynx vox skrev 2016-05-20 18:11:30 följande:

Tyckte jag såg en liten blodstrimma i en flytning nyss... Inget på pappret när jag torkade mej, men nu tycker jag att det börjar dra i magen:/ Kan ju vara för att jag är nojig nu också iof, men finns det någon som känner igen det här?

Är i v.9+1...

Har tack och lov inte sett något blod hittills i denna graviditet. Är i 8+6 idag. Men där emot i förra graviditeten hade jag små blödningar vid många tillfällen mellan v7-14. Hade alltid molvärk i samband med blödningarna. Har nu är underbar tjej på över året :)

Förstår dock din oro.. Kollar dagligen toapappret jag torkat med.
  • LyCKa55

Jag känner också av lite foglossning tror jag. Lite ont i höfterna o ryggen ibland. Jobbigt att ligga på sidan mycket på natten. Känns igen sen sist. Fast då rätt mycket senare. Typ i v.25

• Yme90
    blala skrev 2016-05-20 18:17:28 följande:

För mig fortsatte det hela graviditeten förra gången. Vet inte om det försvinner men foglossningsbälte kan hjälpa :)

Okey, ja jag köpte ett foglossningsbälte som jag har använt två dagar. Har tyckt att de hjälpt men se känns nu som man är öm i låren och rumpan nästan som träningsvärk efter bältet.
  • lynx vox
    mocha8676 skrev 2016-05-20 18:21:19 följande:
    Har tack och lov inte sett något blod hittills i denna graviditet. Är i 8+6 idag. Men där emot i förra graviditeten hade jag små blödningar vid många tillfällen mellan v7-14. Hade alltid molvärk i samband med blödningarna. Har nu är underbar tjej på över året :)

Förstår dock din oro.. Kollar dagligen toapappret jag torkat med.
    Tack!!
    Har inte varit något mer nu förutom lite molvärk så håller tummarna...
    Kommer kännas skönt när kub med vul är gjort och allt förhoppningsvis ser bra ut!!
    Har inte varit nojig tidigare men känner att jag blivit det nu:/
Svar på tråden BF December 2016