• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • sabmil

Hahaha ja, min sambo blev helt vit i huvudet när jag sa att han kollade efter fler :p samma här, tvillingar är häftigt, men det passar bra med bara en för oss nu :)

Y o L o skrev 2016-05-19 12:58:17 följande:

Haha ang flera. Min man höll på att skita på sig när bm vid ul sa "så ska jag bara kolla så det inte är fler därinne"...

Jag är fascinerad av tvillingar men skulle kännas tufft att få det nu :) så som tur var för oss så var det bara en!

• sabmil

Ja, just nu känns det som en flicka med tanke på hur olika graviditeterna har känts hittills :)

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-19 15:17:28 följande:

Om du inte mådde illa med sonen men gör det nu så kan det ju vara en liten flicka kanske? :)

• Nicoolina

Jag är också "stor" om magen, började synas redan i v.8 (är nu i v.12, 11+1). Och enligt mitt tidiga UL i v.9 så är där "bara" en, haha! Bilden är från ca vecka 10...

Janniiique skrev 2016-05-19 17:45:30 följande:

Min mage är så sjukt stor för att vara i vecka 11. Man blir lite rädd, jag skulle älska att vara tvillingmamma men tanken ens att föda 2 små istället för 1 gör mig rädd. Haha, nä jag blir säkert bara stor tidigt. Nån fler?

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Tvåbarnsmamman79

Jag nojjar lite ibland blir orolig för ma. Men jag har symtom som extremt känslig för dofter är det ett tecken på att allt är oki med fostret då el kan ngt hänt iaf?

• Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-20 10:20:05 följande:

Jag nojjar lite ibland blir orolig för ma. Men jag har symtom som extremt känslig för dofter är det ett tecken på att allt är oki med fostret då el kan ngt hänt iaf?

Det hemska och luriga med MA är ju att kroppen fortsätter att tro att den är gravid trots att fostret inte lever. Så symptom är kvar, magen kan fortsätta växa osv. Försök att inte oroa dig för du kan ändå inte påverka<3
  • Tvåbarnsmamman79
    Fian88 skrev 2016-05-20 10:25:49 följande:
    Det hemska och luriga med MA är ju att kroppen fortsätter att tro att den är gravid trots att fostret inte lever. Så symptom är kvar, magen kan fortsätta växa osv. Försök att inte oroa dig för du kan ändå inte påverka<3
    Jag är så nervös inför kubtestet 1 juni. Allt var ju ok för ett tag sedan när jag gjorde vul men jag är ändå orolig att man kommer dit och så har ngt gått snett. Sedan ska man ju se så att det inte är ngt kromosomfel oxå..tålamod tålamod :).
  • Emelia79
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-20 10:36:09 följande:

Jag är så nervös inför kubtestet 1 juni. Allt var ju ok för ett tag sedan när jag gjorde vul men jag är ändå orolig att man kommer dit och så har ngt gått snett. Sedan ska man ju se så att det inte är ngt kromosomfel oxå..tålamod tålamod :).

Ska också göra Kub den 1:e och känner mig lite lagom nervös. Har inte gjort något vul innan så nojan för att det inte ska finnas något där finns ju också. Vet inte hur jag ska tänka över resultatet...
  • blala

Någon som har ont i ischias? Jag har fått extremt ont och att gå gör ont. Går in i vecka 11 (10+0) imorgon. Funderar på att testa foglossningsbälte. Hade massa foglossning i förra graviditeten:(

• Miaairam

Har gjort blodprov för kub idag. Känns som ett steg på vägen iaf, även om ovissheten ju är lika stor som förut. Nu börjar nedräkningen på allvar - 10 dagar till kub-ul den 30 maj! Längtar så efter att få se om det verkligen finns ett litet liv därinne!

Har inte gått upp något i vikt än, trots att magen är svullen och jag går i mammabyxor. Har för mig att jag redan låg några kilo plus vid detta laget i förra graviditeten... Vore iofs skönt att inte hå upp 26 kilo denna gång, särskilt som jag har en del kilon kvar sen förra gången...

Svar på tråden BF December 2016