• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Andan

Någon annan som har migrän med auora här? Vad tar ni för medicin? Eftersom man inte kan äta migränmedicin...

Har haft migrän sedan igår och bara tagit alvedon, vilket inte alls hjälper :(

Ska till bm på måndag men gärna tips innan!

• sabmil

Har en känsla av att jag börjar få en Uvi.. Trängande känsla, svider något på vänster sida och känns precis som jag har en tyngd över urinblåsan. Ringa vc imorgon eller kan det vara livmodern som trycker på?

• lynx vox
    sabmil skrev 2016-05-20 22:12:37 följande:

Har en känsla av att jag börjar få en Uvi.. Trängande känsla, svider något på vänster sida och känns precis som jag har en tyngd över urinblåsan. Ringa vc imorgon eller kan det vara livmodern som trycker på?

Jag skulle ringa 1177, så får du en bedömning där! Är ju vanligt med uvi när man är gravid...
  • celavie1
    enilorac81 skrev 2016-05-19 01:06:19 följande:

Styrkekramar till dig Celavie<3

Kunde de svara på i vilken vecka din graviditet avstannat? Såg ni något på ultraljudet?

Verkar bli allt mer vanligt med ma av anledningen till att fler kollar tidigt vul. Jag gjorde själv ett vul förra veckan och det visade endast en gulesäck och ett embryo men inget hjärta. Min gyn tyckte ändå jag skulle se mig som gravid men att jag räknat fel på ägglossningen. Så jag lever också i ovissheten. Har inga symtom alls förutom ömma bröst. Med mina andra två stod jag inte ut med doften av kaffe, vilket jag inte har problem med alls nu. Håller ju självklart tummarna att allt ser bra ut.

Kram på er alla därute

Tack för styrkekramar. De behövs! Kramar ofta min sambo och har ältat en hel del. Man måste få göra det. Jag förstår att du känner oro men invänta nästa kontroll och se. Mitt lilla embryo var svårt att se men han uppskattade att det var ca 3 mm så det måste ha stannat av väldigt tidigt. Igår började jag blöda lite så kanske är det på gång att hända något nu.

Hoppas så att allt kommer gå bra för dig. Kram och ta hand om dig!
  • Marika93
    Madicken_82 skrev 2016-05-17 12:58:16 följande:
    Jag har bf 30 dec ????
    oj, då har vi ju BF nästan samtidigt! :D
    Hur mår du ? Har du många grav. symtom?
  • Tess1990

Fick veta igår att jag trots vaccinering som barn och direkt efter förra förlossningen inte är helt skyddad mot röda hund :/

Kommer bli vaccinerad igen direkt efter förlossningen

Förra gången så var det ett utbrott i närheten av där jag bodde av precis röda hund, hos en grupp som inte vaccinerar sig.. sonen går ju också nu på förskolan och det är många nya barn där, som jag inte vet är vaccinerade/vart i sverige länge

Vet att risken inte är så stor men det skulle vara just min tur att bli smittad av nåt sånt :/

• Madicken_82
    Marika93 skrev 2016-05-21 08:51:21 följande:
    oj, då har vi ju BF nästan samtidigt! :D
    Hur mår du ? Har du många grav. symtom?
    Jag har yrsel o illamående :( själv?
  • Seaflower
    Madicken_82 skrev 2016-05-21 10:06:53 följande:

Jag har yrsel o illamående :( själv?

Usch, jag är också yr, det började igår

Inte så att det verkligen snurrar, men jag känner mig lätt i huvudet och mår illa i och med det.

Då har jag 100 ggr hellre BARA illamående, utan yrsel..
  • Nicoolina

Ni som minns att jag berättade om min smärtproblematik samt att jag genomgått GBP tidigare.. Jag hade ju inbokat läkarbesök igår.

Jag satt och väntade i nästan en timme innan någon kunde berätta att tiden inte alls var bokad.

Både jag och min syster var med och såg när BM bokade tiden.

Detta gör mig både förbannad och uppgiven - nu måste jag vänta ytterligare två veckor innan jag får träffa en läkare, och situationen var ohållbar för redan en vecka sedan.

Sjukskrivningen är nämligen inte långt borta, och jag behöver verkligen läkarkontakt tidigt för att komma fram till hur vi ska göra. Jag klarar inte att arbeta heltid nu, och skulle behövt sjukskrivning på 50% (inte pga graviditeten i sig utan pga min smärtproblematik samt påbörjad foglossning och jag inte kan äta någon medicin mot smärtorna som rusar iväg fullständigt nu).

Ja, det finns ju inte så mycket att göra, men förbannat illa känns det, då jag anses ha en "riskgraviditet". Usch, har bara gråtit och gråtit i ett dygn :(

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
Svar på tråden BF December 2016