• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Shhaw

Mammor, var nu på toa och såg att jag hade fått en klump vitflytning, jätte konstigt. något jag aldrig förr sett, blev genast orolig???? någon annan som upplevt detta?

• Emmask
    Shhaw skrev 2016-05-21 12:12:32 följande:

Mammor, var nu på toa och såg att jag hade fått en klump vitflytning, jätte konstigt. något jag aldrig förr sett, blev genast orolig???? någon annan som upplevt detta?

Vilken vecka? Förra graviditeten fick har en slemklump storlek femkrona som jag i efterhand förstod var slemproppen som lossnade (och ju återbildar sig själv). Då var jag supernojig i onödan. Kan det ha varit den? Geléaktig.
  • tomtenissen
    Madicken_82 skrev 2016-05-21 10:07:23 följande:

Någon från Malmö som har bf i december ?:)

Helsingborgare! Så nära Malmö iallafall :) 
  • tomtenissen
    annaelin90 skrev 2016-05-21 14:36:42 följande:

Jag är också helsingborgare .

Då är vi några skåningar i gruppen, kul! :)
  • LyCKa55
    Nicoolina skrev 2016-05-21 12:11:30 följande:

Ni som minns att jag berättade om min smärtproblematik samt att jag genomgått GBP tidigare.. Jag hade ju inbokat läkarbesök igår.

Jag satt och väntade i nästan en timme innan någon kunde berätta att tiden inte alls var bokad.

Både jag och min syster var med och såg när BM bokade tiden.

Detta gör mig både förbannad och uppgiven - nu måste jag vänta ytterligare två veckor innan jag får träffa en läkare, och situationen var ohållbar för redan en vecka sedan.

Sjukskrivningen är nämligen inte långt borta, och jag behöver verkligen läkarkontakt tidigt för att komma fram till hur vi ska göra. Jag klarar inte att arbeta heltid nu, och skulle behövt sjukskrivning på 50% (inte pga graviditeten i sig utan pga min smärtproblematik samt påbörjad foglossning och jag inte kan äta någon medicin mot smärtorna som rusar iväg fullständigt nu).

Ja, det finns ju inte så mycket att göra, men förbannat illa känns det, då jag anses ha en "riskgraviditet". Usch, har bara gråtit och gråtit i ett dygn :(

Stackare! Fy va vården är illa! Och jag håller med dig, man blir förbannad. De spelar liksom med smärtor osv som gör att hela ens liv inte funkar o säger typ att de "råkat" göra fel eller missat nåt. Om de glömmer borde de bara få fixa det o träffa dig ändå. Styrkekramar!
  • Knyttan
    sabmil skrev 2016-05-20 22:12:37 följande:

Har en känsla av att jag börjar få en Uvi.. Trängande känsla, svider något på vänster sida och känns precis som jag har en tyngd över urinblåsan. Ringa vc imorgon elleret kan det vara livmodern som trycker på?

Visade sig på inskrivningen att jag har uvi, i min journal stod det att kag haft GBD(?) hela förra grav, det är tydligen vanligt men kräver antibiotikadropp vid förlossningen. Jag hade ingen aning men dropp fick jag visst så tydligen visste min BMutan att berätta det för mig (????). Iaf pga detta tog de en odling och jag hade visst kraftig uvi nu igen utan att ha några symptom alls! Utom möjligen att jag var tvungen att springa ofta på toa, men det kan ju vara graviditeten bara liksom. Men det kan vara läge att kolla, tydligen får man inte lika kraftiga symptom på uvi som gravid. Minns att jag tyckte det känndes irriterat och lite tungt just vid blåsan eller hur man ska säga, kände igen den känslan nu, jag trodde det var en del av graviditeten! Men sen jag började med antibiotikakuren så har den känslan helt försvunnit!
  • Ledilnaan
    Andan skrev 2016-05-20 20:14:34 följande:

Någon annan som har migrän med auora här? Vad tar ni för medicin? Eftersom man inte kan äta migränmedicin...

Har haft migrän sedan igår och bara tagit alvedon, vilket inte alls hjälper :(

Ska till bm på måndag men gärna tips innan!

Jag har migrän, vet inte vad som menas med auora, men iallafall, i onsdags fick jag ett anfall och ringde till 1177 som sa att det var okej om jag tog tabletterna denna gången, har Naprosyn, hon sa även att en gång är ingen gång. Så den gången tog jag tabletter, men jag vågar inte ta igen om det kommer ett till anfall.
  • Knyttan

Jepp, malmö här! BF 3/12! Själv? Första barnet? Jag har en son på tre sen innan :)
  • Miaairam

Jag bor strax utanför Malmö. Bf 6 december.
Svar på tråden BF December 2016