• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Dricker du inte mer än vanligt? Jag är mer törstig och därav blir ju att jag kissar också. Inte så att jag misstänker diabetes utan bara mer törstig pga graviditeten. Ibland kissar jag varje timme men sen ibland kan jag hålla mig 3-4 timmar.

Kanske inte var något bra svar på din fundering :)

Mariro skrev 2016-05-22 10:49:32 följande:

Asså hörrni. Det här med att kissa. Konstant. Jag är i v 11 och går på toa exakt hela tiden. Har varit så i typ två-tre veckor. Jag blir liksom akut kissnödig, flera ggr i timmen, och ibland kommer det mycket, ibland mindre. Under natten kan jag gå upp till 3 gånger. Det svider inte, är inte grumligt eller luktar konstigt. Så himla jobbigt. Hade heller inte protein i urinen vid inskrivningen och glukosen låg på 5.6 (utesluter väl diabetes).

Jag ska ringa bm imorgon så att jag får det kollat och så att det inte är symtomfri UVI, men ville kolla mer er andra om det är nån som har samma sak?

• Tvåbarnsmamman79
    Nicoolina skrev 2016-05-22 09:18:06 följande:

Är det någon mer som tycker att det känns som att man är konstant bakfull nu under graviditeten?

Det är liksom det närmaste jag kan beskriva det som för de som undrar hur det känns och hur jag mår, haha!

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
    Många ggr känner jag mig "sjuk" på morgonen oftast innan jag ätit frukost. Kan känna mig lite kallsvettig som om jag håller på å få feber
  • Redoförnytt

[quote=76647531][quote-nick]Nicoolina skrev 2016-05-22 09:18:06 följande:[/quote-nick]Är det någon mer som tycker att det känns som att man är konstant bakfull nu under graviditeten?

Det är liksom det närmaste jag kan beskriva det som för de som undrar hur det känns och hur jag mår, haha!

[/

Haha! JA! Det är PRECIS så det känns för mig med.

Yr, trött, illamående, törstig och panikhunger utan förvarning. Plus avsmak för viss mat osv. :D

• Tvåbarnsmamman79

Gud vad jag längtar efter att kunna färga håret. Har lite grått som jag vill färga men vågar inte då de inte vet om fostret tar skada hade tänk vänta till efter v 12 iaf då alla organ är bildade. Färgar ni håret under graviditeten?

• Michaela94
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-22 13:39:01 följande:

Gud vad jag längtar efter att kunna färga håret. Har lite grått som jag vill färga men vågar inte då de inte vet om fostret tar skada hade tänk vänta till efter v 12 iaf då alla organ är bildade. Färgar ni håret under graviditeten?

Japp fast hos frisör, vågar inte göra hemma :P
  • Tvåbarnsmamman79
    Michaela94 skrev 2016-05-22 14:16:11 följande:
    Japp fast hos frisör, vågar inte göra hemma :P
    Är det skonsammare färg hos frisören tänker du el?
  • Y o L o

Ja. Färgar hemma. Minns att jag första graviditeten inte vågade färga men så sa bm att det inte är någon fara så då gör jag det. Jag vågade inte ens måla naglarna första grav utan att kolla upp det :)

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-22 13:39:01 följande:

• Shhaw

Hej YOLO, jo ingenting har hänt efter det som tur är. Jag tror nu i efterhand att det bara varit vanlig flytning som bara kommit ut och inget konstigt (hoppas jag) men det var verkligen skrämmande i stunden.

Y o L o skrev 2016-05-22 08:39:16 följande:

Har det hänt något mer eller är allt som vanligt?

• Shhaw

Kag är i vecka 8+2 idag det härvar faktiskt liknande, den var typ vit ljusgul, väldig väldig konstig måste jag säga

Emmask skrev 2016-05-21 12:18:41 följande:

Vilken vecka? Förra graviditeten fick har en slemklump storlek femkrona som jag i efterhand förstod var slemproppen som lossnade (och ju återbildar sig själv). Då var jag supernojig i onödan. Kan det ha varit den? Geléaktig.

• Michaela94
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-22 15:27:51 följande:
    Är det skonsammare färg hos frisören tänker du el?
    Ja precis, sen är det säkert ingen fara men jag vill va på säkra sidan :P
Svar på tråden BF December 2016