• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Miaairam

Då är vi ju flera stycken från Skåne och Malmötrakten. Jag startade en tråd - vinterbebisar i Skåne - för någon vecka sedan, men ingen har nappat. Kunde ju vara kul att dela specifika saker om mvc och så småningom inför förlossning, om bvc och öppna förskolor mm, som kanske inte är så intressant för alla från andra håll i landet. Häng gärna på i den tråden!

• annaelin90

Hur går man tillväga för att bli medlem i den gruppen då? :) och är den helt hemlig/dold? 

• Nicoolina

Ja, och nu när jag för en gångs skull försöker lyssna på kroppen och vara ärlig mot mig själv om hur smärtorna skenar i kroppen, vilket jag aldrig gör annars utan ska vara en "duktig flicka", så blir det såhär. Och att själv inse att sjukskrivningen orde gjorts redan och man samtidigt inte vill vara "gnällig" på arbetet, då blir det väldigt jobbigt. Och vill ju inte påverka min lilla guldklimp heller..

Men tack snälla för styrkekramen!

Det ska nog gå ihop sig om jag bara är lugn och försiktig.

LyCKa55 skrev 2016-05-21 16:04:08 följande:

Stackare! Fy va vården är illa! Och jag håller med dig, man blir förbannad. De spelar liksom med smärtor osv som gör att hela ens liv inte funkar o säger typ att de "råkat" göra fel eller missat nåt. Om de glömmer borde de bara få fixa det o träffa dig ändå. Styrkekramar!

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Miaairam
    annaelin90 skrev 2016-05-21 22:26:36 följande:

Hur går man tillväga för att bli medlem i den gruppen då? :) och är den helt hemlig/dold? 

"Vinterbebisar i Skåne" är en tråd här på FL, så det är bara att hoppa in där. För min del får FB-grupper vänta tills efter kub.
  • Y o L o

Har det hänt något mer eller är allt som vanligt?

Shhaw skrev 2016-05-21 12:12:32 följande:

Mammor, var nu på toa och såg att jag hade fått en klump vitflytning, jätte konstigt. något jag aldrig förr sett, blev genast orolig???? någon annan som upplevt detta?

• Nicoolina

Är det någon mer som tycker att det känns som att man är konstant bakfull nu under graviditeten?

Det är liksom det närmaste jag kan beskriva det som för de som undrar hur det känns och hur jag mår, haha!

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Seaflower
    Nicoolina skrev 2016-05-22 09:18:06 följande:

Är det någon mer som tycker att det känns som att man är konstant bakfull nu under graviditeten?

Det är liksom det närmaste jag kan beskriva det som för de som undrar hur det känns och hur jag mår, haha!

Ja, det var ju en jättebra förklaring, precis så är det för mig med!

Igår sov jag till 10 och ändå höll ögonen på att ramla ihop vid 20, och vid 21 lade jag mig och stensomna!

Helt galet..

Idag vaknade jag väldigt utvilad 7.30 och mår inte illa eller är yr, och då blir jag ju givetvis orolig för det!

Kan symptomen bara försvinna sådär?? :-O

Eller så behövde jag bara rejält med sömn..
  • noraaa
    annaelin90 skrev 2016-05-21 22:26:36 följande:

Finns en liten fb-grupp :) som är hemlig.
  • Mariro

Asså hörrni. Det här med att kissa. Konstant. Jag är i v 11 och går på toa exakt hela tiden. Har varit så i typ två-tre veckor. Jag blir liksom akut kissnödig, flera ggr i timmen, och ibland kommer det mycket, ibland mindre. Under natten kan jag gå upp till 3 gånger. Det svider inte, är inte grumligt eller luktar konstigt. Så himla jobbigt. Hade heller inte protein i urinen vid inskrivningen och glukosen låg på 5.6 (utesluter väl diabetes).

Jag ska ringa bm imorgon så att jag får det kollat och så att det inte är symtomfri UVI, men ville kolla mer er andra om det är nån som har samma sak?

• Fian88
    Mariro skrev 2016-05-22 10:49:32 följande:

Asså hörrni. Det här med att kissa. Konstant. Jag är i v 11 och går på toa exakt hela tiden. Har varit så i typ två-tre veckor. Jag blir liksom akut kissnödig, flera ggr i timmen, och ibland kommer det mycket, ibland mindre. Under natten kan jag gå upp till 3 gånger. Det svider inte, är inte grumligt eller luktar konstigt. Så himla jobbigt. Hade heller inte protein i urinen vid inskrivningen och glukosen låg på 5.6 (utesluter väl diabetes).

Jag ska ringa bm imorgon så att jag får det kollat och så att det inte är symtomfri UVI, men ville kolla mer er andra om det är nån som har samma sak?

Jag kissade väldigt ofta under min första graviditet. Den här gången är det inte alls lika farligt som tur är:). Men kolla upp det för säkerhets skull, är ju väldigt vanligt med uvi utan symptom när man är gravid.
Svar på tråden BF December 2016