• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Nicoolina

Ja den här tröttheten är ju helt galen, haha!

Vilken vecka är du i? Det finns tydligen något som kallas "spökveckor", när symtomen bara försvinner. Sen säger de också att många symtom lägger sig omkring v11-13 (jag är i v.12 och önskar sååå att både trötthet, huvudvärk och ömma bröst kunde lägga sig något snart ;) )

Så var inte alldeles för orolig, men är det svårt att låta bli så kontakta barnmorskan imorgon <3

Seaflower skrev 2016-05-22 09:48:39 följande:

Ja, det var ju en jättebra förklaring, precis så är det för mig med!

Igår sov jag till 10 och ändå höll ögonen på att ramla ihop vid 20, och vid 21 lade jag mig och stensomna!

Helt galet..

Idag vaknade jag väldigt utvilad 7.30 och mår inte illa eller är yr, och då blir jag ju givetvis orolig för det!

Kan symptomen bara försvinna sådär?? :-O

Eller så behövde jag bara rejält med sömn..

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Nicoolina

Jag har börjat känna mig sjuk nu de senaste dagarna, lite ont i halsen och sådär.

Men annars så är det huvudvärk, trötthet, yrsel, hunger, spända och ömma bröst, och bara en konstig känsla i kroppen hela tiden - och finnar!! Usch så hemsk min hy har blivit, haha!

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-22 13:30:03 följande:

Många ggr känner jag mig "sjuk" på morgonen oftast innan jag ätit frukost. Kan känna mig lite kallsvettig som om jag håller på å få feber

• Nicoolina

Lite samma som för mig, haha!

Det är ju så svårt att förklara för andra, som dessutom inte varit gravida, hur det känns med allting, så just bakfylla känns som det närmaste i beskrivning, haha!

Redoförnytt skrev 2016-05-22 13:31:12 följande:

[quote=76647531][quote-nick]Nicoolina skrev 2016-05-22 09:18:06 följande:[/quote-nick]Är det någon mer som tycker att det känns som att man är konstant bakfull nu under graviditeten?

Det är liksom det närmaste jag kan beskriva det som för de som undrar hur det känns och hur jag mår, haha!

[/

Haha! JA! Det är PRECIS så det känns för mig med.

Yr, trött, illamående, törstig och panikhunger utan förvarning. Plus avsmak för viss mat osv. :D

• MP88

Uppdatera mig gärna - hur mår ni alla? Jag går in i v 11 imorgon och känner mig som en säck med gamla potatisar, har svårt att äta och svårt för att få i mig vätska. Idag hade en sjuk sak, kräktes mitt på torget i stan där jag bor, hur pinsamt! Min stöttande sambo tog så väl hand om mig, illamåendet kom från ingenstans och det gick inte att stoppa! Det var så pinsamt. Någon som varit med om liknade? Jag ska till BM imorgon för blodprov till KUB osv..

• Mikajo2221

Jag är i vecka 13 nu och mår jättebra sedan 3 veckor tillbaka. I vecka 7 blev jag extremt trött och kände mig utmattad så fort jag hade diskat. Kräkningar om jag inte gick direkt till skafferiet när jag vaknade. Men i vecka 9-10 vände det. Och nu har jag fått se min lilla i 4D ultraljud och han kunde tydligen se att det var en liten pojke:) dock är det ju inte helt säkert. Det återstår att se lite längre fram :) kram på er alla!!

• Seaflower
    Nicoolina skrev 2016-05-22 20:25:31 följande:

Ja den här tröttheten är ju helt galen, haha!

Vilken vecka är du i? Det finns tydligen något som kallas "spökveckor", när symtomen bara försvinner. Sen säger de också att många symtom lägger sig omkring v11-13 (jag är i v.12 och önskar sååå att både trötthet, huvudvärk och ömma bröst kunde lägga sig något snart ;) )

Så var inte alldeles för orolig, men är det svårt att låta bli så kontakta barnmorskan imorgon <3

Jag är i v 8+1 idag.. Jag googlade lite, även om man ska vara försiktig med det!

Det kändes som att det var ganska vanligt att det lugnade sig i v 9!

Jag ska ju på VUL på onsdag! Så länge som knytet mår bra så föredrar jag definitivt att må så som jag gjort idag!

Börjar bli nervös inför onsdag nu.. Känns jobbigt att behöva nollställa sig och börja om från början om det inte skulle finnas något där :-/
  • sillencillasill
    MP88 skrev 2016-05-22 21:18:46 följande:

Uppdatera mig gärna - hur mår ni alla? Jag går in i v 11 imorgon och känner mig som en säck med gamla potatisar, har svårt att äta och svårt för att få i mig vätska. Idag hade en sjuk sak, kräktes mitt på torget i stan där jag bor, hur pinsamt! Min stöttande sambo tog så väl hand om mig, illamåendet kom från ingenstans och det gick inte att stoppa! Det var så pinsamt. Någon som varit med om liknade? Jag ska till BM imorgon för blodprov till KUB osv..

Jag börjar må lite bättre på mornarna men då kan det istället komma från ingenstans på eftermiddagarna istället... Jag hoppas kunna komma igång med träningen igen, jag har verkligen inte orkat. Har ätit en 10 dagars kur med penicillin mot borelia och nyss avslutat den så hoppas att det vänder nu och jag kan bli lite mer "mig själv". Men fet börjar bli problematiskt att dölja magen på jobbet, otroligt svullen-speciellt på kvällarna (tjänsteresa i 5 dagar...)
  • Shhaw

Åh det dör med att spy offentligt är fan inget roligt, jag var såååå nära, igår, på att spy ute skämdes jätte mycket då alla tittade på mig. Kom hem till mamma och där kom den upp igen som tur var så spydde jag där istället för ute. Har fram tills nu önskat må illa eller spy för att känna att min grav är på riktigt hehe så där fick jag. Vill aldrig mer spy fyyy

Är i vecka 8+2

MP88 skrev 2016-05-22 21:18:46 följande:

• Knyttan

Jag är i v 13 nu och jag mår fortfarande riktigt illa! Nån sa att det är som bakfylla och japp,! Precis så har de senaste tio veckorna varit för mig, som en lång rövig baksmlla utan att man fått vara ute och ha kul först! Mitt illamående är helt klart värst på kvällen så då ligger jag bara på soffan och kvider, dessutom oftast i kombination med en tryckande dov huvudvärk. Spyr inte men däremot har jag konstant känslan av att jag kommer göra det...

Nu står jag dessutom på antibiotika i fem dar och mår extra illa pga det och när den kuren är slut måste jag börja med järn sa min bm för jag har låga depåer... Och då kommer ju magen att bli totalt utslagen. Det är bara foglossningen som saknas för att göra det hela komplett :P

Svar på tråden BF December 2016