• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Nicoolina

Haha, men svårt är det att låta bli ;) jag googlar iofs inte krämpor eller så, utan bara massor av info info info ;) haha!

Men spännande! :D håller jag tummarna hårt på onsdag!

Jag ska på kub på torsdag. Var på tidigt UL i v.10 (9+6) och fick då se det tickande hjärtat, helt magiskt:D men nu börjar nervositeten inför torsdag bli ganska påtaglig, hoppas så att inget hänt sedan sist, nu när moderkakan ska ha börjat ta över och sådär :/

Du måste ju uppdatera efteråt om hur det gått <3

Seaflower skrev 2016-05-22 22:05:44 följande:

Jag är i v 8+1 idag.. Jag googlade lite, även om man ska vara försiktig med det!

Det kändes som att det var ganska vanligt att det lugnade sig i v 9!

Jag ska ju på VUL på onsdag! Så länge som knytet mår bra så föredrar jag definitivt att må så som jag gjort idag!

Börjar bli nervös inför onsdag nu.. Känns jobbigt att behöva nollställa sig och börja om från början om det inte skulle finnas något där :-/

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Hastis
    Y o L o skrev 2016-05-23 19:35:48 följande:

Va kul att ha hemma. Får se vad bm säger. Blev väl nojjig för att jag mått bättre några dagar, men just nu mår jag jäkligt illa igen så då försvinner lite av oron :)

Ja det är jätte skönt att kunna lyssna närsomhelst.. Jo det förstår jag att oron kommer när måendet blir bättre, hur dumt det ändå låter. Men förstår!
  • Petra92

Hejhej! Hänger på här.. bf 20 dec.. är i vecka 10 nu och så nojig! Tänk om de inte finns något där inne :(

• Fian88
    Michaela94 skrev 2016-05-23 17:24:31 följande:

Kub imorn, wish me luck <3

Kommer gå super:). Lycka till!:)
  • Michaela94
    Fian88 skrev 2016-05-23 21:04:52 följande:
    Kommer gå super:). Lycka till!:)
    Tack så mycket, är så nervös nu hihi
  • Michaela94
    Y o L o skrev 2016-05-23 18:31:09 följande:

Det kommer gå strålande, va kul att ha det redan i morgon!

Tack! Ja skönt att få det avklarat och är allt som det ska så är det ju underbart att få se lilla knytet
  • Redoförnytt

Hello!

Är det någon här som har koll på om resultatet på KUB kan bli missvisande om man tar blodprovet för tidigt?

Min bm säger att blodprovet ska tas efter 10 fulla veckor. Hon räknar från senaste mens, men jag vet att jag har äl på dag 18, och har fått det bekräftat att guldklimpen är precis i den storleken på vul.

Så det datum bm har bokat för blidprovet är jag bara i v 9+4 och inte 10+0 som det ska vara.

Kan det försämra resultatet?

Sen undrar jag om resultatet påverkas negativt även av övervikt? Bmi ca 31.

Tacksam för svar.

• Marika93
    Madicken_82 skrev 2016-05-23 17:53:43 följande:
    Jag e bara i v 9 ska på inskrivning på måndag :) så nej inget ul än
    Okej. Hur gick det igår? Glad
  • Marika93

Finns det någon facebook grupp för oss som har BF i december -16 ? Skrattande
    Letade runt lite men hittade ingen

• Michaela94
    Marika93 skrev 2016-05-24 10:59:38 följande:

Finns det någon facebook grupp för oss som har BF i december -16 ? Skrattande
    Letade runt lite men hittade ingen

Lägg till mig Michaela Gonzalez på fejjan så lägger jag till dig :) den är hemlig :) jag har en fläta på bilden
Svar på tråden BF December 2016