• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Marika93
    Madicken_82 skrev 2016-05-21 10:06:53 följande:
    Jag har yrsel o illamående :( själv?
    Fy, inge kul! :/ obehagligt med yrsel ju, kan det ha å göra med järnbrist tro?? :/

Jag har också känt av en hel del illamående, samt viss smärta i magen som kommer och går, men håller aldrig i sig längre än ca minuten (antar att det är "livmoder-växtvärk"). I övrigt är det väll ömma bröst, kinkigt humör och jättesvårt för vissa stek-os. -_-  och så kissar man typ 1 gång var tjugonde minut / i halvtimmen vissa timmar om dygnet - jättedrygt!.

Har du varit på något ultraljud eller så än ?
    Jag och min sambo ska på UL den 7de Jun, sen KUB test den 23dje! Längtar jättemycket efter att få se lilla lyckan där inne Skrattande
  • Madicken_82
    Marika93 skrev 2016-05-23 11:55:51 följande:
    Fy, inge kul! :/ obehagligt med yrsel ju, kan det ha å göra med järnbrist tro?? :/

Jag har också känt av en hel del illamående, samt viss smärta i magen som kommer och går, men håller aldrig i sig längre än ca minuten (antar att det är "livmoder-växtvärk"). I övrigt är det väll ömma bröst, kinkigt humör och jättesvårt för vissa stek-os. -_-  och så kissar man typ 1 gång var tjugonde minut / i halvtimmen vissa timmar om dygnet - jättedrygt!.

Har du varit på något ultraljud eller så än ?
    Jag och min sambo ska på UL den 7de Jun, sen KUB test den 23dje! Längtar jättemycket efter att få se lilla lyckan där inne Skrattande
    Jag e bara i v 9 ska på inskrivning på måndag :) så nej inget ul än
  • elyse

Hej! Jag har förmodligen BF i december. Ska på VUL på torsdag för att fastställa datum. Detta blir andra barnet; Dahlia är två år.

• Y o L o

Det kommer gå strålande, va kul att ha det redan i morgon!

Michaela94 skrev 2016-05-23 17:24:31 följande:

Kub imorn, wish me luck <3

• Y o L o

Kan man höra hjärtljud i v 9+nånting utanpå magen hos bm? Ska dit på torsdag för ordentlig inskrivning och börjar nojja om bebben lever fortfarande. Såg ju på ul för en vecka sen men ni vet hur tankarna far. Skulle vara så skönt att bli lugnad av att tex höra hjärtljud.

• LyCKa55
    elyse skrev 2016-05-23 18:08:25 följande:

Hej! Jag har förmodligen BF i december. Ska på VUL på torsdag för att fastställa datum. Detta blir andra barnet; Dahlia är två år.

Hej, vad kul:) Visst va du också med i BF April 14-gruppen?:)
  • elyse
    LyCKa55 skrev 2016-05-23 18:53:45 följande:

Hej, vad kul:) Visst va du också med i BF April 14-gruppen?:)

Ja! :)
  • Hastis
    Y o L o skrev 2016-05-23 18:34:28 följande:

Kan man höra hjärtljud i v 9+nånting utanpå magen hos bm? Ska dit på torsdag för ordentlig inskrivning och börjar nojja om bebben lever fortfarande. Såg ju på ul för en vecka sen men ni vet hur tankarna far. Skulle vara så skönt att bli lugnad av att tex höra hjärtljud.

Ingen aning.. Jag lyssnar nu hemma och har gjort sen vecka 10:O men hoppas du kan höra något:)
  • Y o L o

Va kul att ha hemma. Får se vad bm säger. Blev väl nojjig för att jag mått bättre några dagar, men just nu mår jag jäkligt illa igen så då försvinner lite av oron :)

Hastis skrev 2016-05-23 19:32:45 följande:

Ingen aning.. Jag lyssnar nu hemma och har gjort sen vecka 10:O men hoppas du kan höra något:)

Svar på tråden BF December 2016