• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • elyse

Jobbar ni andra eller är ni sjukskrivna? Jag har varit hemma i några veckor nu. Är sååå trött. Illamåendet är mer hanterbart för jag kräks inte eller så. Har också problem med restless legs, dvs att det kryper i ben (och armar) på natten så jag måste få några timmars sömn på dagen. Har tvååringen på förskolan 9-15.

• lynx vox

Idag kommer det brunt på pappret ibland när jag torkar mej :/
    Har långlunch så vilar hemma medan jag väntar på att kvinnokliniken ska ringa upp vid 14... Sååå orolig:(

• vhn
    Michaela94 skrev 2016-05-24 11:02:59 följande:
    Lägg till mig Michaela Gonzalez på fejjan så lägger jag till dig :) den är hemlig :) jag har en fläta på bilden
    Hej
    Jag hänger oxå gärna på i den gruppen! Lägger till dig:)
  • Y o L o

Jobbar heltid. Men idag kom jag vid 9, men orkar inte jobba till 18 så kommer ta Flex. Har tagit semester Tors o fredag, förskolan är stängd o jag orkar inte jobba :)

Skulle gärna jobba typ 75% men eftersom min man studerar är det min lön som försörjer oss mestadels. Längtar till semestern.

Vad är det du är sjukskriven för?

elyse skrev 2016-05-24 11:50:37 följande:

Jobbar ni andra eller är ni sjukskrivna? Jag har varit hemma i några veckor nu. Är sååå trött. Illamåendet är mer hanterbart för jag kräks inte eller så. Har också problem med restless legs, dvs att det kryper i ben (och armar) på natten så jag måste få några timmars sömn på dagen. Har tvååringen på förskolan 9-15.

• Y o L o

Det är nog ingen fara, brunt är väl gammalt blod? Då blöder du ju inte nu? Håller tummarna för att du får lugnande besked snart.

lynx vox skrev 2016-05-24 11:56:52 följande:

Idag kommer det brunt på pappret ibland när jag torkar mej :/

Har långlunch så vilar hemma medan jag väntar på att kvinnokliniken ska ringa upp vid 14... Sååå orolig:(

• lynx vox
    Y o L o skrev 2016-05-24 13:04:03 följande:

Det är nog ingen fara, brunt är väl gammalt blod? Då blöder du ju inte nu? Håller tummarna för att du får lugnande besked snart.

Man kan ju hoppas men såhär startade mitt förra MA så känns inte så bra...
    Fick tid för vul imorgon vid 15, så nu ska jag överleva fram till dess och sen förbereda mej på att ev få lov att framföra dåliga nyheter till barnen, som frågade rakt ut igår om jag var gravid o därför vet...
    Min dotter blev så glad över att äntligen få ett "riktigt" syskon så bara den biten känns skitjobbig:/
  • elyse
    Y o L o skrev 2016-05-24 13:02:39 följande:

Jobbar heltid. Men idag kom jag vid 9, men orkar inte jobba till 18 så kommer ta Flex. Har tagit semester Tors o fredag, förskolan är stängd o jag orkar inte jobba :)

Skulle gärna jobba typ 75% men eftersom min man studerar är det min lön som försörjer oss mestadels. Längtar till semestern.

Vad är det du är sjukskriven för?

Sömnen, främst.
  • Tess1990
    elyse skrev 2016-05-24 11:50:37 följande:

Jag är arbetssökande så det är svårt för mig att bli sjukskriven trots att jag helst av allt vill det så jag slipper söka jobb jag inte kan jobba med och ställa in rekryteringsmöten och skit som jag inte kan gå på :(

Har också 2åring på förskolan 9-15, 4 dagar i veckan, kommunen har krav på aktivitet så jag måste söka jobb eller vara sjukskriven för att han ska få gå (försökte plugga men funkade inte, fick ett jobb erbjudande men kan inte jobba som gravid så sa nej..)

Är trött (järnbrist) mår fruktansvärt illa och kräks (tar lergigan comp + lergigan, hjälper inte så mycket) och har börjat få problem med foglossning..

Skiter egentligen i ersättning från försäkringskassan, får ingenting just nu så förlorar inget, vill bara att sonen ska få gå på förskola och jag slippa låtsas söka jobb..
  • Tess1990
    elyse skrev 2016-05-24 14:42:18 följande:

Sömnen, främst.

Var det läkare på vårdcentralen eller läkare på mvc som sjukskrev dig?
Svar på tråden BF December 2016