• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Nicoolina

Hej! Hur har ditt kub gått? :)

Michaela94 skrev 2016-05-24 11:02:59 följande:

Lägg till mig Michaela Gonzalez på fejjan så lägger jag till dig :) den är hemlig :) jag har en fläta på bilden

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Michaela94
    Nicoolina skrev 2016-05-24 15:38:21 följande:

Hej! Hur har ditt kub gått? :)

Det gick bra! Allt såg jättefint ut och på down fick vi 17000 och de andra 20000 :)
  • LyCKa55
    elyse skrev 2016-05-24 11:50:37 följande:

Jobbar ni andra eller är ni sjukskrivna? Jag har varit hemma i några veckor nu. Är sååå trött. Illamåendet är mer hanterbart för jag kräks inte eller så. Har också problem med restless legs, dvs att det kryper i ben (och armar) på natten så jag måste få några timmars sömn på dagen. Har tvååringen på förskolan 9-15.

Jobbar 80%(som vanligt). Har mått bra o inga större besvär. Sist jobbade jag 100% trots att jag kräktes konstant i 5veckor. Fick efter mycket om o men sjukskrivning i 10dagar när ja va i v.36 tror jag pga hjärtklappningar o felslag som framkallats av stress + att jag hade foglossning. Trodde det va skitsvårt att bli sjukskriven för mindre. Beror väl på vilken läkare det är.

Men jag vill jobba till jag har en månad kvar som sist om jag inte mår jättedåligt
  • Emelia79

Jobbar ni andra eller är ni sjukskrivna? Jag har varit hemma i några veckor nu. Är sååå trött. Illamåendet är mer hanterbart för jag kräks inte eller så. Har också problem med restless legs, dvs att det kryper i ben (och armar) på natten så jag måste få några timmars sömn på dagen. Har tvååringen på förskolan 9-15.

Jag jobbar heltid och kommer troligen göra det fram till någon/några veckor innan det är dags, om inget händer så det inte funkar. Har mått rätt illa ett tag nu och är galet trött på kvällen men jag kämpar på för att ta mig igenom dagarna. Det är inte kul att jobba just nu men den här graviditeten mår jag lite bättre än förra, jobbade heltid då med och det var en pina.
  • Shhaw

Hej mammor, jag är idag i vecka 8+4 och har molande värk typ i mitten av ryggen där ryggraden smalnar om ni förstår vad jag menar. Det känns som om alla mina organ flyttar på sig för och göra plats åt den växande livmodern. Känner någon likadan?

Sen tänkte jag hur ser era magar ut? Är det fortfarande platt på morgona? När jag ligger ner så är det lika platt som den var innan jag blev gravid.

Jag är jätte hård i magen verkligen jätteeee! Är det farligt och trycka när man är på toa? Eller finns det något läkemedel som man får ta som gravid?

• Miaairam

Jag jobbar som vanligt och reser mycket i jobbet, så det är slitsamt, men funkar. Nu verkar det värsta illamåendet och tröttheten ha gett med sig (v13!), så jag hoppas att det fortsätter så. Har några riktigt intensiva jobbveckor med mycket resor framför mig, innan det är dags för semester!
  • Miaairam
    Shhaw skrev 2016-05-24 16:04:32 följande:

Hej mammor, jag är idag i vecka 8+4 och har molande värk typ i mitten av ryggen där ryggraden smalnar om ni förstår vad jag menar. Det känns som om alla mina organ flyttar på sig för och göra plats åt den växande livmodern. Känner någon likadan?

Sen tänkte jag hur ser era magar ut? Är det fortfarande platt på morgona? När jag ligger ner så är det lika platt som den var innan jag blev gravid.

Jag är jätte hård i magen verkligen jätteeee! Är det farligt och trycka när man är på toa? Eller finns det något läkemedel som man får ta som gravid?

Har också trög mage - tarmarna jobbar långsamt av graviditet har jag läst. Tror inte det är farligt att trycka, men förstås risk för hemorrojder... Fråga BM om man kan ta något laxerande - själv försöker jag med mycket vatten och mycket av det jag gav sonen som liten när hans mage var trög - päron, plommon...
  • Nicoolina

Men så skönt att höra att det gått bra! :)

Jag ska på kub på torsdag och börjar bli nervös nu ^^

Michaela94 skrev 2016-05-24 15:40:10 följande:

Det gick bra! Allt såg jättefint ut och på down fick vi 17000 och de andra 20000 :)

• Madicken_82
    Michaela94 skrev 2016-05-24 15:40:10 följande:
    Innebär?:)
  • Madicken_82

Om jag är 33år fyller 34 får jag göra kub test gratis då? Ska på inskrivning på måndag. Och är i v 9

Svar på tråden BF December 2016