• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • annaelin90
    Petra92 skrev 2016-05-23 20:21:28 följande:

Hejhej! Hänger på här.. bf 20 dec.. är i vecka 10 nu och så nojig! Tänk om de inte finns något där inne :(

Har också bf 20 December :) Förstår oron, känner den med hela tiden:/ Har du fått gå på nått vul än? 
  • Petra92
    annaelin90 skrev 2016-05-24 21:23:35 följande:

Har också bf 20 December :) Förstår oron, känner den med hela tiden:/ Har du fått gå på nått vul än? 

Roligt att du också har bf då :)

jag har inte fått sett eller hört någonting ännu.

Ska få lyssna på hjärtat slutet av juni. Känns så långt dit:( blir bara mer och mer orolig och rädd att de ska vara tomt..

Har du fått sett eller höra något än? :)
  • lynx vox
    stinann86 skrev 2016-05-24 20:11:08 följande:

Idag var jag på tidigt ultraljud då jag misstänkte missfall pga blödningar men bönan sprattlade med benen och vinkade med högerhanden som om bönan sa "hej mamma". Blev väldigt tagen då det är en märklig känsla att det växer något där inne även om magen inte är speciellt stor. Döljer med långa scarfsar på jobbet (skyller på att det är kallt). Enligt bm är jag beräknad till cirka 20-23 december.

Grattis till din "böna"
    Jag fick en brunaktig blödning nu idag som övergått till rött nu på kvällen:/
    Ska upp imorgon och titta men tror tyvärr inte att jag har samma tur som dej:(
    Annars hade vi haft bf samtidigt...
  • Shhaw

Gud så glad jag blev av att läsa din text och att allt gått så bra, stort grattis fina. Jag ska på vul den 1/6 för att bara titta så allt ser bra ut då är jag i vecka 9+5 får hoppas på att se lillen sparka och vinka

stinann86 skrev 2016-05-24 20:11:08 följande:

Idag var jag på tidigt ultraljud då jag misstänkte missfall pga blödningar men bönan sprattlade med benen och vinkade med högerhanden som om bönan sa "hej mamma". Blev väldigt tagen då det är en märklig känsla att det växer något där inne även om magen inte är speciellt stor. Döljer med långa scarfsar på jobbet (skyller på att det är kallt). Enligt bm är jag beräknad till cirka 20-23 december.

• Shhaw

3 av mina vänner stört blödde i ungefär vecka 8 de trodde att allt var kört men när de var på vul såg man klart och tydligt ett tickande hjärta. Så ge inte upp och tänk posetivt, blödningar är något jätte vanligt under första månaderna. Jag förstår att det är oro väckande men va stark och försök att inte tänka på något negativt i förväg, kramar

lynx vox skrev 2016-05-24 22:29:07 följande:

Grattis till din "böna"

Jag fick en brunaktig blödning nu idag som övergått till rött nu på kvällen:/

Ska upp imorgon och titta men tror tyvärr inte att jag har samma tur som dej:(

Annars hade vi haft bf samtidigt...

• Makintoch

Är det fler som är konstant hungriga? Jag blir hungrig en-två timmar efter att jag ätit.. Och då snackar vi inte lite hungrig! Börjar tycka att det är lite jobbigt om man får gnälla lite :p

• lynx vox
    Shhaw skrev 2016-05-24 23:26:35 följande:

3 av mina vänner stört blödde i ungefär vecka 8 de trodde att allt var kört men när de var på vul såg man klart och tydligt ett tickande hjärta. Så ge inte upp och tänk posetivt, blödningar är något jätte vanligt under första månaderna. Jag förstår att det är oro väckande men va stark och försök att inte tänka på något negativt i förväg, kramar

Tack!!
    Jag ska göra mitt bästa!! Känns sådär att jobba hela dagen innan det är dags, men driver man eget är det inte så lätt att sjukskriva sej heller:/
    Så länge det inte börjar störtblöda med klumpar ska jag nog fixa att se glad o hurtig ut på jobbet, men igengråtna ögon bjuder jag på:(
    Har två graviditeter bakom mej varav ena slutade med MF i v.14 och då började jag blöda... Den som resulterade i min dotter var blodfri, så man blir ju lite extra nojig även om jag vet flera som blödit o sen fått fullt friska barn födda på utsatt datum...
    Kan ju inget göra innan vi vet kl 15 ändå...
  • Y o L o

Jag tror det går bra. Nojjar ena stunden, mår illa och känner brösten ömma andra stunden. Har blivit väldigt sentimental. Dessutom orolig över vad för hemsk värld jag sätter ett barn till. Tänkte likadant med dottern men det släppte ju sen. Men jag var övertygad många många år att jag inte ville ha barn alls mycket pga alla hemskheter i världen. Så med gravidhormoner kommer väl det över mig nu igen.

stinann86 skrev 2016-05-24 21:21:52 följande:

Jo man såg näsan, de små benen, fötterna, små små händer och ett fullt tickande hjärta med två klaffar. Jag är gravid 9+6 idag om man räknar från sista mensens första dag så jag går in i vecka 11 imorgon. Hur går det för dig Y o L o?

• Miaairam

Någon som har tips på affär med bra mammakläder? Gärna i Stockholm eller Malmö. (Eller bra internetsidor, men tycker mer om att handla "live"). Har ett jobb som oftast kräver ganska välklätt, så mjukiskläderna och jeansen som jag sett på HM funkar inte så bra... Upptäckte att jag inte sparat så mycket från förra gången som jag trott!

• Seaflower

Godmorgon!

Idag kl 8 ska jag på VUL!

Jag är tydligen väldigt nervös för min mage har gått bananas..!

Har gått på toa flera gånger nu.. Verkligen kul, så nära inpå att man ska lägga sig i gynställning (

Svar på tråden BF December 2016