• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Michaela94
    Madicken_82 skrev 2016-05-24 17:37:25 följande:
    Innebär?:)
    1:20.000 är det bästa man kan få, det är alltså 1 som får sjukdomen/felet utav 20.000 av de som är gravida just nu... Alltså ens bebis :)
  • Michaela94
    Madicken_82 skrev 2016-05-24 17:38:45 följande:

Om jag är 33år fyller 34 får jag göra kub test gratis då? Ska på inskrivning på måndag. Och är i v 9

Vilket landsting bor du i?
  • Shhaw

Jag får nog ringa imorgon och fråga henne, det är såå jobbigt jag typ hör mina tarmar jobba och draaa, får samtidigt ont i magen men sen kan man inte sköta magen. Jag har börjat dricka mycket vatten men ingenting händer förutom att jag måste upp på natten och kissa 3-4 ggr

Miaairam skrev 2016-05-24 16:14:26 följande:

Har också trög mage - tarmarna jobbar långsamt av graviditet har jag läst. Tror inte det är farligt att trycka, men förstås risk för hemorrojder... Fråga BM om man kan ta något laxerande - själv försöker jag med mycket vatten och mycket av det jag gav sonen som liten när hans mage var trög - päron, plommon...

• sebbejonte
    Shhaw skrev 2016-05-24 17:58:59 följande:

Jag får nog ringa imorgon och fråga henne, det är såå jobbigt jag typ hör mina tarmar jobba och draaa, får samtidigt ont i magen men sen kan man inte sköta magen. Jag har börjat dricka mycket vatten men ingenting händer förutom att jag måste upp på natten och kissa 3-4 ggr

Jag är också väldigt trög i magen. Jag dricker ett glas Friggs katrinplommonjuice varje morgon och det har fått min mage att komma igång igen. Det tog någon dag innan det gav effekt men nu är det nästan som innan jag blev gravid. Jag tycker dessutom den är god, smakar nyponsoppa
  • Michaela94
    Nicoolina skrev 2016-05-24 16:32:04 följande:

Men så skönt att höra att det gått bra! :)

Jag ska på kub på torsdag och börjar bli nervös nu ^^

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
    Det kommer gå bra, lycka till! <3

Skriv hur det gick sen :)
  • sillencillasill

Det börjar bli lite klurigt på jobbet att dölja magen. I alla fall på eftermiddagar och kvällar. Att visa sig i träningskläder gör att det blir uppenbart att något är på G. Eller, jag ser svullen och lite småtjock ut. Men längtar efter en kula som inte går att missta sig på... Hur gör ni andra med klädval osv?

• stinann86

Idag var jag på tidigt ultraljud då jag misstänkte missfall pga blödningar men bönan sprattlade med benen och vinkade med högerhanden som om bönan sa "hej mamma". Blev väldigt tagen då det är en märklig känsla att det växer något där inne även om magen inte är speciellt stor. Döljer med långa scarfsar på jobbet (skyller på att det är kallt). Enligt bm är jag beräknad till cirka 20-23 december.

• Y o L o

Ser mest ut som jag ätit för mycket. I v 5-6 putade magen mer, nu mer tjock över hela. Jag har mammabyxor och lösa tröjor. Ofta en poncho, döljer bra.

sillencillasill skrev 2016-05-24 19:08:51 följande:

Det börjar bli lite klurigt på jobbet att dölja magen. I alla fall på eftermiddagar och kvällar. Att visa sig i träningskläder gör att det blir uppenbart att något är på G. Eller, jag ser svullen och lite småtjock ut. Men längtar efter en kula som inte går att missta sig på... Hur gör ni andra med klädval osv?

• Y o L o

Åh va roligt, va skönt att du fick se det efter att ha haft blödningar. Du är i vecka 11? Då såg du väl ganska mycket :) alltså verkligen ett foster o inte bara en böna med ett hjärta.

stinann86 skrev 2016-05-24 20:11:08 följande:

Idag var jag på tidigt ultraljud då jag misstänkte missfall pga blödningar men bönan sprattlade med benen och vinkade med högerhanden som om bönan sa "hej mamma". Blev väldigt tagen då det är en märklig känsla att det växer något där inne även om magen inte är speciellt stor. Döljer med långa scarfsar på jobbet (skyller på att det är kallt). Enligt bm är jag beräknad till cirka 20-23 december.

• stinann86

Jo man såg näsan, de små benen, fötterna, små små händer och ett fullt tickande hjärta med två klaffar. Jag är gravid 9+6 idag om man räknar från sista mensens första dag så jag går in i vecka 11 imorgon. Hur går det för dig Y o L o?

Svar på tråden BF December 2016