• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • stinann86
    lynx vox skrev 2016-05-24 22:29:07 följande:

Grattis till din "böna"

Jag fick en brunaktig blödning nu idag som övergått till rött nu på kvällen:/

Ska upp imorgon och titta men tror tyvärr inte att jag har samma tur som dej:(

Annars hade vi haft bf samtidigt...

Hoppas att det går bra för dig och gör det inte det så massor med styrkekramar. Jag har (ursäkta) haft röda blödningar med klumpar och utan klumpar, röd/bruna flytningar i över en vecka. Bm som gjorde ultraljudet kunde inte hitta något fel utan bara att jag kanske har känsliga slemhinnor. Hoppas hoppas att det går bra för dig, håller alla tummar och tår.
  • Tvåbarnsmamman79
    Seaflower skrev 2016-05-25 07:12:43 följande:

Godmorgon!

Idag kl 8 ska jag på VUL!

Jag är tydligen väldigt nervös för min mage har gått bananas..!

Har gått på toa flera gånger nu.. Verkligen kul, så nära inpå att man ska lägga sig i gynställning (

Precis som mig när jag skulle på vul jag gick tom ner å låste upp min cykel men fick kuta upp igen..9.05 var det bara att duscha 9.15 skulle jag vara hos gyn.
    Inte kul att bli taskig i magen när man ska ligga i gynstolen sen nej :).
    Lycka till hoppas det går bra idag!
  • Sarahoee
    Makintoch skrev 2016-05-24 23:43:29 följande:

Är det fler som är konstant hungriga? Jag blir hungrig en-två timmar efter att jag ätit.. Och då snackar vi inte lite hungrig! Börjar tycka att det är lite jobbigt om man får gnälla lite :p

Jag är hungrig jämt! Det är nästan pinsamt. Jag snusade förvisso innan grav så det kan ju ha med det att göra också. Det känns som jag hela tiden är på jakt efter mat haha
  • Seaflower

Nu är det klart! Lillskrutt mådde bra och vevade med armarna!

Både jag och sambon fick en känsla av en kille, men det är ju omöjligt att veta

Inga missöden i gynstolen som tur var, magen höll sig stabil, haha

Vi fick ett kort faktiskt, första fotot på plutt <3

Min app är exakt, det stämmer med 8+4

• mocha8676

Någon mer än jag som tycker graviditeten hittills gått fort? Snart vecka 11.. Inskrivning på mvC och kub snart. Sen jobba några veckor, sen semester i juli, rul troligtvis i slutet av juli. Sen har ju halva graviditeten snart passerat!! Kommer ihåg vad långsamt det gick fram till rul med första barnet. Sen gick tiden fort :)

• elyse

Jag har VUL imorgon. Har ingen riktig koll på tiden för graviditeten, men tror v 8-9. Får se om det stämmer med december...

• Makintoch
    Sarahoee skrev 2016-05-25 09:18:49 följande:

Jag är hungrig jämt! Det är nästan pinsamt. Jag snusade förvisso innan grav så det kan ju ha med det att göra också. Det känns som jag hela tiden är på jakt efter mat haha

Skönt att höra att det inte bara är jag! Problemet är att jag ibland inte är sugen på något! Så då är jag jättehungrig men kan inte komma på något jag vill äta.. Har blivit att jag äter en massa frukt mellan måltiderna!
  • Ledilnaan

Inorse sa min 8 årige son: Jag tror mamma föder en bebis snart!

-Varför tror du det? Sa min man

-Det ser ut så, svarade han då.

Jag är i v10 och vi har inte berättat nåt för barnen än, vill vänta några veckor till.

• Y o L o

Ja de senaste veckorna har gått fort. Måste tänka efter vilken vecka jag är i, tänker 9 men är ju i 10. Snart kub ja, skönt att få det överstökat så man kan bli ännu lite lugnare om allt ser bra ut.

mocha8676 skrev 2016-05-25 10:20:10 följande:

Någon mer än jag som tycker graviditeten hittills gått fort? Snart vecka 11.. Inskrivning på mvC och kub snart. Sen jobba några veckor, sen semester i juli, rul troligtvis i slutet av juli. Sen har ju halva graviditeten snart passerat!! Kommer ihåg vad långsamt det gick fram till rul med första barnet. Sen gick tiden fort :)

• TrippleM

Jag är förvirrad. Har ingen senaste mens att gå efter enligt vul igår är jag v 8+0 idag. Någon som vet hur man räknar ut bf då? December eller januari?

Svar på tråden BF December 2016