• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • lynx vox
    stinann86 skrev 2016-05-25 07:31:10 följande:
    Hoppas att det går bra för dig och gör det inte det så massor med styrkekramar. Jag har (ursäkta) haft röda blödningar med klumpar och utan klumpar, röd/bruna flytningar i över en vecka. Bm som gjorde ultraljudet kunde inte hitta något fel utan bara att jag kanske har känsliga slemhinnor. Hoppas hoppas att det går bra för dig, håller alla tummar och tår.
    Tack för dina styrkekramar<3
    Tror tyvärr det är över o förbi för det blir mer o mer blod (brunt) med lite trådiga klumpar...
    Sen har jag ju en dotter sen tidigare o den graviditeten var utan blödningar så då borde väl inte slemhinnorna blivit känsliga nu?? Även om det är 10 år sen hon föddes :/
  • Shhaw

Jag förstår din oro heeelt, jag har själv haft en ofostriggrav som jag inte ens hade bruna flytningar under hela de 13 veckorna jag var gravid. När man sedan var på VUL så fanns ingen bebbe. Tänk så olika alla graviditeter är, du kanske inte blött något när du hade dottern men denna kanske är annorlunda. Sen om du inte har ont så är det säkert ingen fara, lite molande värk kan man ha men inte stark mensvärk samtidigt som blödningen.

Efter samlag kan man blöda, det kan komma dagen efter till och med. Du kanske har burit något tungt och ett kärl brister. Allt är möjligt.

Lycka till kl 15, jag håller alla tummar och tår, kramar

lynx vox skrev 2016-05-25 05:10:29 följande:

Tack!!

Jag ska göra mitt bästa!! Känns sådär att jobba hela dagen innan det är dags, men driver man eget är det inte så lätt att sjukskriva sej heller:/

Så länge det inte börjar störtblöda med klumpar ska jag nog fixa att se glad o hurtig ut på jobbet, men igengråtna ögon bjuder jag på:(

Har två graviditeter bakom mej varav ena slutade med MF i v.14 och då började jag blöda... Den som resulterade i min dotter var blodfri, så man blir ju lite extra nojig även om jag vet flera som blödit o sen fått fullt friska barn födda på utsatt datum...

Kan ju inget göra innan vi vet kl 15 ändå...

• Tvåbarnsmamman79
    mocha8676 skrev 2016-05-25 10:20:10 följande:

Någon mer än jag som tycker graviditeten hittills gått fort? Snart vecka 11.. Inskrivning på mvC och kub snart. Sen jobba några veckor, sen semester i juli, rul troligtvis i slutet av juli. Sen har ju halva graviditeten snart passerat!! Kommer ihåg vad långsamt det gick fram till rul med första barnet. Sen gick tiden fort :)

Jag tyckte tiden gick sjuukt långsamt i v 5-6 ungefär när man plussade. Varje dag var som en evighet.
    Men nu är jag inne i v 12 (11+2) så sista veckorna har rullat på rätt fort faktiskt!
    Är fortfarande nojjig att något är fel och för missfall och missed abortion men nästa vecka är det dags för kubtestet så man får vänta på det nu och hoppas att allt går bra.
  • bastardusa

Här har ni en till! 

Det är mitt första! :) Jag och sambo ser verkligen emot eftersom vi har länge pratat om en liten familj så hände det plötsligt! Oväntat men väldigt välkommet! ;) Men som alla säger, det har gått så fort och jag är nu inne i v. 12. (11+4). Har haft besvärligt med trötthet så att jag sov nästan hela april-månaden (!?) och nu har jag börjat piggna till, väldigt skönt!

• Y o L o

Vi är många gamlingar i gruppen ;)

elyse skrev 2016-05-25 14:39:33 följande:

Gör ni alla kub?

• elyse
    Y o L o skrev 2016-05-25 14:53:41 följande:

Vi är många gamlingar i gruppen ;)

Haha! :) Var mest nyfiken.
  • lynx vox

Kliver ur tråden... Hittade inget foster så antingen dött tidigt eller ofostrad graviditet...:(

• Fian88
    elyse skrev 2016-05-25 14:39:33 följande:

Gör ni alla kub?

Vi bokade tid för kub (privat då jag är för ung för att få det via landstinget). Men efter att ha pratat igenom det så bestämde vi oss för att skippa det. Vi vill absolut inte göra fostervatten/moderkaksprov då där finns en risk för missfall, risken är faktiskt större än att det skulle vara nått fel på fostret, och då vill vi heller inte veta om våra sannolikhetssiffror är dåliga, hade bara oroat ihjäl mig resten av graviditeten då. Men vi bokade ett vanligt ul istället och ska dit på tisdag:)
Svar på tråden BF December 2016