• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79

Nu fick jag rosa/bruna flytningar igen. Fan vad jag hatar när man får det. Hade ju aldrig något sådant mina andra två graviditeter så jag är inte van att det kommer blod el såna här flytningar. Vid vul i v 9+2 var ju allt ok men nu är jag i v 11+2 och vid det här laget ska man ju snart kunna "pusta ut" i v 13.
    Ush vad orolig man blir. Är 37 år så det känns som att detta kanske är sista chansen. Hade jag varit 25 hade man ju haft tiden på sin sida iaf.
    Är iaf tacksam över mina två fina barn som jag faktiskt har men det hade varit så kul med en 3:a oxå :/. Bara vänta å se...

• MP88

Har det börjat synas på era magar? Jag är super svullen på kvällarna, men känner att igår och idag har magen varit svårt att dölja i en tight tröja! Visa gärna bilder :)

• Tvåbarnsmamman79
    MP88 skrev 2016-05-25 19:34:15 följande:

Har det börjat synas på era magar? Jag är super svullen på kvällarna, men känner att igår och idag har magen varit svårt att dölja i en tight tröja! Visa gärna bilder :)

Jag har tjock mage redan sedan innan så jag ser ingen skillnad. Men har gått upp 2 storlekar i arbetsbyxorma och nu börjar de nyaste bli tighta i maten oxå så omgånget verkar ju öka.
  • LyCKa55
    elyse skrev 2016-05-25 14:39:33 följande:

Gör ni alla kub?

Vi ska göra det. Inte för att jag är gammal utan för att jag kan det i det här landstinget. Jag 28.

Med sonen bodde jag i ett annat landsting där jag bara fick RUL o ville verkligen göra KUB. Här gör typ alla det.
  • LyCKa55

På tal om magbilder så la jag upp en här för nån vecka sen men ingen brydde sig. Måste tyvärr säga att jag tycker responsen på vad man skriver i den här tråden är dålig. Iaf för vissa. Hade en väldigt stöttande grupp när jag fick sonen så jag tycker det är tråkigt..

• elyse
    LyCKa55 skrev 2016-05-25 20:46:24 följande:

På tal om magbilder så la jag upp en här för nån vecka sen men ingen brydde sig. Måste tyvärr säga att jag tycker responsen på vad man skriver i den här tråden är dålig. Iaf för vissa. Hade en väldigt stöttande grupp när jag fick sonen så jag tycker det är tråkigt..

Jag tror att engagemanget kommer när alla kan andas ut och vet att det faktiskt blir en bebis.
  • mocha8676

Kan hålla med dig lite. Har skrivit då och då utan svar :) fick dock svar nu senast hehe. Gruppen jag var med i när jag väntade dottern var även den väldigt stöttande. Men tror den blev det först när rul närmade sig. Men jag läser mest och blir nog mer aktiv ju längre graviditeten går :)
  • celavie1
    lynx vox skrev 2016-05-25 17:22:06 följande:

Kan tyvärr inte det... Borde vara i v.9+6 och då ska man ju åtminstone se ett foster:(

Nu har det börjat göra ont också så önskar bara bli av med eländet...

Tack för alla kramar och lycka till med era bebisar <3

Lider med dig. Jag råkade ju ut för samma sak och känner så den smärta du måste känna. Jag blödde som värst i helgen men nu är det lugnare. Har gått till jobbet varje dag med ett tillkämpat leende men inombords är det ju kaos. Ta hand om dig nu och prata ut med människor som står dig nära. Man måste få bearbeta det. Kram
  • Miaairam

Verkar inte som att jag kan se bilder -använder FL-appen, kanske därför? Är helt ny användare på familjeliv, så vet inte riktigt hur det funkat... Ser att du skrivit "bildtext" men ser inte själva bilden? Själv är jag rejält svullen - har haft fullt sjå med att följa på jobbet denna vecka men vill inte berätta förrän efter kub på måndag... Ska testa nu om jag kan posta in bild med appen!
Svar på tråden BF December 2016