• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • TrippleM

Skulle också gärna va med på fb. Fast än att jag inte vet om jag har bf i dec eller jan. :)

• Yme90

[quote=76658704][quote-nick]elyse skrev 2016-05-25 21:54:02 följande:[/quote-nick]Gällande magar så består nog min mest av den vidriga förstoppningen jag har. :( Fick problem vid första graviditeten också, men inte såhär![/

Ussh de e så jobbigt! Hade också de för två veckor sen.. I v.9 Jag provade massa saker tills jag spontant käka en köttbullar baguette! Rödbetssallad va tydligen mitt knep.. :P hoppas ditt ger med sig.

• Fian88
    Emeliecolak skrev 2016-05-25 22:26:47 följande:

Hej ny i tråden har bf 17 december med första barnet och är så svullen så har i snart 2 veckor sett ut som jag vore gravid i 5 månaden så jag har slutat gömma den haha har mitt första ultraljud och efterlängtade ultraljud imorgon håll tummarna för att allt är som det ska!! vem skulle man skriva till för att bli medlem i decembermammor 2016? Någon som vet?

Håller tummarna!:)
  • sillencillasill
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-25 21:40:34 följande:
    Tycker oxå att det är lite dålig fart i tråden ibland :).
    På tal om magbild så har jag inte sett ngn kan man inte se från telefonen kanske? Man kanske måste kolla från datan då?
    Spontant känner jag att jag inte har så mycket att bidra med. Kan inte svara på några frågor då jag är gravid för första gången, har aldrig haft symptom innan. Och eftersom jag är ensam kan jag inte känna igen det ni pratar om med sambo osv. Så därför läser jag mest. Vore tråkigt om alla lämnade grupper mot FB. Jag ser inte heller bilder via appen så kan mest reagera på text... Hoppas att du hänger kvar en stund till
  • mocha8676

Jag kommer välja va kvar här istället för Fb. Jag ser era bilder! Men jag tyvär själv inte lägga ut några. Använder mig av fl hemsidan via telefonen. Själv har jag ca 15 kg övervikt och lite hemsk hängande hud efter stor viktnedgång, så det lär dröja innan det syns på mig..

• Tvåbarnsmamman79
    mocha8676 skrev 2016-05-26 06:41:44 följande:

Jag kommer välja va kvar här istället för Fb. Jag ser era bilder! Men jag tyvär själv inte lägga ut några. Använder mig av fl hemsidan via telefonen. Själv har jag ca 15 kg övervikt och lite hemsk hängande hud efter stor viktnedgång, så det lär dröja innan det syns på mig..

Jag har oxå massa hängande hud på magen efter de förra graviditeterna :/
  • Tess1990
    bells123 skrev 2016-05-26 07:50:12 följande:

En fråga, vad tycker ni om att färga håret när man är gravid?

Finns inga studier på att hårfärg är direkt farliga för fostret

Men det gäller när man färgar sitt hår någon enstaka gång, frisörer som utsätts för hårfärgningsångor regelbundet väldigt ofta och kan få det oftare på huden har ökade risker för missfall och fosterskador, även om dom är små.

Och det gäller att man använder hårprodukter som är godkända i EU/Sverige, hårfärger från tex. Asien kan innehålla andra gifter med andra effekter som är förbjudna här.

När man färgar ska man alltid använda handskar men särskilt som gravid ska man undvika att få på huden och längst ner i hårbotten, då det ökar riskerna för ev. Biverkningar

Hormonerna kan även göra att håret reagerar annorlunda, tar åt sig färgen mer eller mindre än vanligt så resultatet inte blir som väntat, eller som för min syster, blir grönt ^^

Men det finns inga rekommentationer mot att färga håret som gravid om man är försiktig och är beredd på att det kanske inte blir perfekt.

Det är iaf de jag vet ^^
  • Redoförnytt

Är det någon annan som upplever minskade symtom? Går nu in i v10 och känner mig inte så värst gravid längre och blir nojig med MA i bagaget.

Bara tröttheten kvar, men brösten har lugnat sig och illamåendet också. :S

• olw24311

Hej. Hoppar in här om det går bra. Väntar mitt 3e barn. Bf 24 december. Fyller 38 och bor i Stockholm

Svar på tråden BF December 2016