• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79
    LyCKa55 skrev 2016-05-25 20:46:24 följande:

På tal om magbilder så la jag upp en här för nån vecka sen men ingen brydde sig. Måste tyvärr säga att jag tycker responsen på vad man skriver i den här tråden är dålig. Iaf för vissa. Hade en väldigt stöttande grupp när jag fick sonen så jag tycker det är tråkigt..

Tycker oxå att det är lite dålig fart i tråden ibland :).
    På tal om magbild så har jag inte sett ngn kan man inte se från telefonen kanske? Man kanske måste kolla från datan då?
  • noraaa

Jag håller mest till på facebook gruppen decembermammor 2016. Tycker att det är smidigare att vara aktiv där och posta, peppa andra :)

• Tvåbarnsmamman79
    noraaa skrev 2016-05-25 21:46:31 följande:

Jag håller mest till på facebook gruppen decembermammor 2016. Tycker att det är smidigare att vara aktiv där och posta, peppa andra :)

Har misstänkt att många håller till där :)
  • Fian88

Hänger också mer på fb. I familjelivsappen kan jag inte se bilder och via datorn går allt i snigelfart (ej pga datorn utan tycker hemsidan är kass), så fb är smidigare helt enkelt:). Sen är vi tidigt i graviditeten fortfarande och inte alla som ropat hej än, kan ju bero på det med.

• elyse

Gällande magar så består nog min mest av den vidriga förstoppningen jag har. :( Fick problem vid första graviditeten också, men inte såhär!

• Miaairam
    elyse skrev 2016-05-25 14:39:33 följande:

Gör ni alla kub?

Jag ska göra på måndag. Är född -78. Vill framförallt göra det för att få ul, se om där verkligen finns något (syrran fick ma i v16), men också för att kolla risken för kromosomavvikelser. Gjorde ej kub med sonen som är 3 nu, men har helt andra nojjor denna gång...
  • elyse
    Miaairam skrev 2016-05-25 22:18:13 följande:

Jag ska göra på måndag. Är född -78. Vill framförallt göra det för att få ul, se om där verkligen finns något (syrran fick ma i v16), men också för att kolla risken för kromosomavvikelser. Gjorde ej kub med sonen som är 3 nu, men har helt andra nojjor denna gång...

Jo, jag kan inte riktigt tro på det innan jag får se ett tickande hjärta...
  • Emeliecolak

Hej ny i tråden har bf 17 december med första barnet och är så svullen så har i snart 2 veckor sett ut som jag vore gravid i 5 månaden så jag har slutat gömma den haha har mitt första ultraljud och efterlängtade ultraljud imorgon håll tummarna för att allt är som det ska!! vem skulle man skriva till för att bli medlem i decembermammor 2016? Någon som vet?

Svar på tråden BF December 2016