• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79
    olw24311 skrev 2016-05-26 09:45:03 följande:

Hej. Hoppar in här om det går bra. Väntar mitt 3e barn. Bf 24 december. Fyller 38 och bor i Stockholm

Å bf på självaste julafton :). Men det spelar ju ingen roll vilken dag egentligen en bra julklapp skulle det ju vara :).
  • mocha8676
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-26 07:13:20 följande:

Jag har oxå massa hängande hud på magen efter de förra graviditeterna :/

Inget roligt med huden, men jag överlever. Min man tycker inte det är hemskt som jag tycker.
  • Makintoch
    olw24311 skrev 2016-05-26 09:45:03 följande:

Hej. Hoppar in här om det går bra. Väntar mitt 3e barn. Bf 24 december. Fyller 38 och bor i Stockholm

Välkommen! Vad roligt, jag har också BF på julafton! :)
  • olw24311
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-26 09:54:11 följande:

Å bf på självaste julafton :). Men det spelar ju ingen roll vilken dag egentligen en bra julklapp skulle det ju vara :).

Ser väl kanske inte fram emot BB på självaste julafton. Men är rätt säker på att jag kommer gå över denna gång med. Ingen av de andra 2 har ju frivilligt velat titta fram :)
    Makintoch skrev 2016-05-26 11:04:39 följande:

Välkommen! Vad roligt, jag har också BF på julafton! :)

Tack :) Kul med fler som får planera in Kalle på BB !
  • olw24311

Mår inte toppen direkt. Har varit hemma i en vecka. Gravidillamående, pollenallergi ( första gången jag tagit medicin mot det ) samt en förkylning har helt däckat mig. Har inte sovit ordentligt på flera veckor. Kör nässpray och antihistaminer och kan förhoppningsvis jobba på måndag igen.

• lynx vox
    celavie1 skrev 2016-05-25 21:06:46 följande:
    Lider med dig. Jag råkade ju ut för samma sak och känner så den smärta du måste känna. Jag blödde som värst i helgen men nu är det lugnare. Har gått till jobbet varje dag med ett tillkämpat leende men inombords är det ju kaos. Ta hand om dig nu och prata ut med människor som står dig nära. Man måste få bearbeta det. Kram
    Tack! Stor kram även till dej<3
  • BIX

Jag går mot slutet av vecka 12 (11+5 idag) och mår fortsatt bra utan krämpor. Trött är jag men inte så lamslående som det var tidigare.

Däremot känns det som att magen är helt enorm! Det börjar bli svårt att dölja och jag är bara glad att jag hos en ny kund på jobbet som inte känner mig. Jag trodde det var svullna tarmar som skulle försvinna och sedan komma tillbaka som gravidmage men det lugnar liksom inte ner sig. Det här är min andra graviditet och så stor om magen som jag är nu var jag nog först i vecka 20 sist.

Kub på tisdag nästa vecka då jag hoppas få se ett foster och såklart få låg sannolikhet, sedan är det dags att berätta på jobbet!

• elyse

På VUL fanns bara en hinnsäck. :( Antingen är jag mycket kortare gången än jag trott eller så blir det ingen bebis...

• Tvåbarnsmamman79
    elyse skrev 2016-05-26 12:34:34 följande:

På VUL fanns bara en hinnsäck. :( Antingen är jag mycket kortare gången än jag trott eller så blir det ingen bebis...

Hoppas du räknat fel bara :(.
Svar på tråden BF December 2016