• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • BIX
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-26 12:56:10 följande:
    Hoppas du räknat fel bara :(.
    Ja hoppas det är tidigare än vad du trodde! Har du fått tid för nytt UL?
  • elyse
    BIX skrev 2016-05-26 13:36:30 följande:

Ja hoppas det är tidigare än vad du trodde! Har du fått tid för nytt UL?

Ja, om två veckor. Känns så osannolikt att jag skulle kännt av graviditeten så tidigt i så fall. Har nytt VUL om två veckor.
  • Fian88
    olw24311 skrev 2016-05-26 12:01:58 följande:

Mår inte toppen direkt. Har varit hemma i en vecka. Gravidillamående, pollenallergi ( första gången jag tagit medicin mot det ) samt en förkylning har helt däckat mig. Har inte sovit ordentligt på flera veckor. Kör nässpray och antihistaminer och kan förhoppningsvis jobba på måndag igen.

Jobbigt! Har du pratat med bm/läkare om medicin? För man får inte ta vissa under graviditet nämligen.
    Hoppas du mår bättre snart!<3
  • olw24311
    Fian88 skrev 2016-05-26 13:57:06 följande:

Jobbigt! Har du pratat med bm/läkare om medicin? För man får inte ta vissa under graviditet nämligen.

Hoppas du mår bättre snart!<3

Jadå allt jag tar är utskrivet av läkare. Känner mig lite bättre men fortfarande trött. Hoppas på att få sova ordentligt i helgen.
  • JonnaEmilia75

Idag är jag lycklig! Var på kub-ultraljud och fick 1:20000 på alla trisomierna! Trodde inte ens man kunde få så bra siffror i min ålder.

När jag väntade min son fick jag 1:4, så jag var helt inställd på att få dåliga siffror idag. (Det visade sig efter fvp att han inte hade några kromosomförändringar.)

Började böla när jag fick resultatet, skönt att det var glädjetårar den här gången! ??????

• Fian88
    JonnaEmilia75 skrev 2016-05-26 16:00:31 följande:

Idag är jag lycklig! Var på kub-ultraljud och fick 1:20000 på alla trisomierna! Trodde inte ens man kunde få så bra siffror i min ålder.

När jag väntade min son fick jag 1:4, så jag var helt inställd på att få dåliga siffror idag. (Det visade sig efter fvp att han inte hade några kromosomförändringar.)

Började böla när jag fick resultatet, skönt att det var glädjetårar den här gången! ??????

Härligt!:)
  • Miaairam
    elyse skrev 2016-05-26 12:34:34 följande:

På VUL fanns bara en hinnsäck. :( Antingen är jag mycket kortare gången än jag trott eller så blir det ingen bebis...

Åh, nej! Hoppas du räknar fel och att de hittar allt nästa gång... Kram
  • Seaflower
    Madicken_82 skrev 2016-05-26 11:27:57 följande:

Tröttheten och illamåendet är katastrof :( går in i v 10 på lördag ??

Då är vi exakt lika på veckorna!

Jag tycker att tröttheten och illamåendet har gett med sig litegrann de senaste dagarna, men det är absolut kvar..

Jag fick ett litet bryt idag. Skulle köpa nya kläder så att jag kan dölja magen lite till.

Men nu är jag bara mellantjock tydligen

Vanliga kläder blev inte bra men jag är för liten för mammakläder
  • Tvåbarnsmamman79
    JonnaEmilia75 skrev 2016-05-26 16:00:31 följande:

Men shit vad härligt särskilt när du hade en väldigt hög risk förra gången!
    Förra barnet fick jag typ 1:187 å bara det fick mig att bryta ihop direkt.
  • elyse

Tack, hörrni! Men jag hoppar ur tråden nu. Det blir ju i alla fall ingen bebis i december.

Svar på tråden BF December 2016