• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • JonnaEmilia75

Så roligt att så många har varit på rul nu och sett lilla livet! Det blir så mycket mer verkligt och jag kände att jag kan börja planera på riktigt nu :)

Just nu är jag inne i en grym boa-period. Jag vill bara gå ut och shoppa bebiskläder och fixa sovrummet och sånt!

Sen tycker jag att det är så grymt skönt nu när magen börjar bli ordentligt rund. Jag har en del extra kilon och det är så gött att bara slappna av och släppa ut magen och vara stolt! :)

• Miaairam

Hade Rul idag och allt såg bra ut. Stor lättnad! 100% säkert att detta är en pojke, sa BM och det kunde tom jag se Kul med RN lillebror, två gossar som förhoppningsvis får stor glädje av varann, men det känns lite vemodigt att inte få användning för klänningarna som min mamma sparat från min spädbarnstid... Får spara till barnbarnen! :)

• Fiamia
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-07-13 00:07:24 följande:
    Kollade ni könet?
    Härligt att allt såg bra ut!
    Ja jätteskönt!
    Vi sa att vi inte ville veta könet, men hon var inte så försiktig när hon "filmade" direkt.
    Förra graviditeten sa hon åt oss att titta bort när hon skulle mäta lårbenen. Men den här sa ingenting. Man kunde ju se mellan benen, men det var svårt att avgöra tycker jag... nu blir man nästan sugen på att ringa och fråga vad hon såg! Skrattande
  • LyCKa55

Nu har vi också varit på RUL!:) Det va en åter igen busig bebis som inte ville som undersökaren ville;) Men man kunde rätt tydligt se att det mest troligen är en liten pojke där inne:) Det skulle jag nästan kunnat säga själv också.

Ville gärna ha en tjej då vi har en son, men samtidigt kommer de ha väldigt mycket gemensamt o kul tillsammans så det blir nog jättebra! Killar vet jag ju hur de fungerar nu iaf:)

• Tvåbarnsmamman79
    LyCKa55 skrev 2016-07-14 13:24:51 följande:

Nu har vi också varit på RUL!:) Det va en åter igen busig bebis som inte ville som undersökaren ville;) Men man kunde rätt tydligt se att det mest troligen är en liten pojke där inne:) Det skulle jag nästan kunnat säga själv också.

Ville gärna ha en tjej då vi har en son, men samtidigt kommer de ha väldigt mycket gemensamt o kul tillsammans så det blir nog jättebra! Killar vet jag ju hur de fungerar nu iaf:)

Å vi väntar en 3:e flicka hade hoppats på en pojke men viktigast är såklart att bebisen mår bra! :)
  • MP88

FOGLOSSNING!!?? Är det någon som börjat känna av det? Jag har haft ont höger om svanskotan och i höfterna i två dagar. Idag på gymmet gjorde jag övingar som skulle vara bra om man hade foglossning. Är det kört nu? Kommer jag ha foglossning resten av graviditeten nu? 

• Pimpinellan

UL igen och bebben ligger på +11 dar fast det är omöjligt. Måtte h*n inte skena iväg i fortsättningen också. Tungan ute Övergått helt till mammabyxor och vilken befrielse!

• Tess1990
    MP88 skrev 2016-07-14 14:02:42 följande:

FOGLOSSNING!!?? Är det någon som börjat känna av det? Jag har haft ont höger om svanskotan och i höfterna i två dagar. Idag på gymmet gjorde jag övingar som skulle vara bra om man hade foglossning. Är det kört nu? Kommer jag ha foglossning resten av graviditeten nu? 

Japp, haft det sen många veckor tillbaka och både läkaren och bm säger att det inte kommer gå över förren efter förlossningen

Fick samma förra gången men kände att det blev lite mindre smärtsamt sista veckorna innan förlossningen

Jag har i ländrygg, blygdben, ljumske och höfter

Gå i trappor är otroligt smärtsamt men de hjälper att gå lugnt och med väldigt små steg, ser aslöjligt ut men ja vad gör man

Gör inga särskilda övningar men försöker att tänka på att ligga med kudde mellan knäna, sitta rakt, små steg och inte sitta stilla för länge och också vila efter en stund aktivitet, inte överanstränga men inte bli för stel heller

Har instabilt bäcken normalt så har nog lite extra illa foglossning
  • LyCKa55
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-07-14 13:58:12 följande:

Å vi väntar en 3:e flicka hade hoppats på en pojke men viktigast är såklart att bebisen mår bra! :)

Jo självklart blir det jättebra med vilket som:) Mina pojkar kommer nog leka väldigt bra ihop. Även om storebror just nu blir sur när man säger att han ska bli storebror:)
  • De5pojkarna

Jag ska på RUL den 27:e, LÄNGTAR! Hoppas på tjej då ja har 5 pojkar :P Men blir de en till pojk så är han lika mycket välkommen. Men eftersom inte denna graviditet va alls planerad så kan ja hoppas på att detta va meningen så ja får min efterlängtade lilla flicka.. ;)

Svar på tråden BF December 2016