• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Cossi

En till som nyser, jag tror också det är allergier som blir värre. Dessutom fått näsblödning 4ggr de sista 3 dagarna, så det är liv i näsan .

Vi har en del saker sen innan även om vi sålde mycket på loppis förra året...så vi ska nog på loppis i sommar och köpa tillbaka en del! Ffa kläder är perfekt att köpa där, mjuka, tvättade innan och oftast i gott skick. Jag känner bebisen varje dag, och allt har hittills sett bra ut, ändå väntar jag nog lite innan jag köper större saker. En kompis till mig förlorade sin bebis i v22 för 2 år sedan så det spökar lite i bakhuvudet. Fast för det mesta är jag lugn och försöker njuta av den växande magen och det lilla miraklet därinne!

• Friedan
    Annaama skrev 2016-07-15 23:13:21 följande:

Vi har RUL 27/7. Kändes lite sent (20+6) men kanske är för semestertider.. Det sprattlar då för fullt där inne och är inte orolig av mig, däremot nyfiken! :)

Har ni börjat köpa på er saker (typ spjälsäng, vagn, babyskydd mm) eller väntar ni och hur länge isf?

Vi har RUL den 26/7 och ser allt bra ut få så börjar vi köpa grejer

Har fyra barn sen innan men yngsta är 7 år och vi skulle inte ha fler så vi behöver "allt". Fördelen med att ha haft flera barn är däremot att jag vet vad som passar oss och vad vi behöver. Vagn har jag varit och klämt på men inte bestämt vad vi ska ha.

Sen känner jag lite panik inför att vänta för länge med att boa och fixa det praktiska. Både jag och maken har jobb som kräver rätt mycket (tid och engagemang) och så fyra barns fritidsaktiviteter, läxor, matcher etc hela helgerna. Hösten kommer gå i rasande fart och så är det december, kanske årets mest hektiska månad för barnfamiljer.... Så lika bra för oss att börja ordna det praktiska i tid.
  • Emmask
    Seaflower skrev 2016-07-16 05:10:47 följande:
    Åh, ja!! Jag nyser så jag blir galen snart! I stort sett hela dagarna, men om jag vaknar mitt i natten så nyser jag då med. Vilket resulterar i täppt näsa/rinnande näsa så jag inte kan sova :-O

Jag är allergisk mot katt och pollen i vanliga fall och har läst att graviditet kan göra det värre! No shit..

Det är därför jag skriver detta kl 5 en lördagmorgon.. Vaknade 03.30 och ska dessutom jobba idag
    Det är gräs man är allergisk mot just nu. Jag är också 5 gånger mer allergisk nu än annars. Blir tokig!
  • Miaairam
    Emmask skrev 2016-07-16 12:08:23 följande:
    Det är gräs man är allergisk mot just nu. Jag är också 5 gånger mer allergisk nu än annars. Blir tokig!
    Usch, stackars er! Jag är också gräsallergiker men har mindre besvär som gravid än annars. Var samma sak med förra barnet. Finns några allergimediciner man kan ta fast man är gravid. Kolla på Apoteket!
  • MP88

Jag har också RUL 26/7 och som andra skrivit så kommer vi börja köpa saker efter det. Jag har i princip bestämt mig för att köpa en Britax Smile 2, har kollar runt på massor av olika Youtube videos och det är helt klart den vagnen som verkar lättast att hantera. Jag gillar dessutom priset och att babyskydd ingår och att det är så lätt att bara klicka på vagnen. Hittat ett pris på 9000:- med allt ink. basen till babyskyddet. Tidigare var jag säker på att jag ville ha en Joolz Geo med efter att ha läst recensioner och sett massa videor har jag ångrat mig. Denna gången får Britax förtroendet :) 

• Fiamia

Här är en till med grym allergi den här våren! Trodde vi skulle behöva göra oss av med hund och katt men så var det nån som sa att graviditeten kan göra allergi jättemycket värre. Och nu börjar det lugna ner sig tack o lov. Vaknar inte på nätterna längre. Ögondroppar gjorde susen också.

• Fiamia
    Friedan skrev 2016-07-16 09:16:22 följande:
    Vi har RUL den 26/7 och ser allt bra ut få så börjar vi köpa grejer

Har fyra barn sen innan men yngsta är 7 år och vi skulle inte ha fler så vi behöver "allt". Fördelen med att ha haft flera barn är däremot att jag vet vad som passar oss och vad vi behöver. Vagn har jag varit och klämt på men inte bestämt vad vi ska ha.

Sen känner jag lite panik inför att vänta för länge med att boa och fixa det praktiska. Både jag och maken har jobb som kräver rätt mycket (tid och engagemang) och så fyra barns fritidsaktiviteter, läxor, matcher etc hela helgerna. Hösten kommer gå i rasande fart och så är det december, kanske årets mest hektiska månad för barnfamiljer.... Så lika bra för oss att börja ordna det praktiska i tid.
    Förstår precis det där med att tiden går fort innan det är dags! Vi har också fyra barn och femte på väg. Vad har ni för sort på era fyra? Vi har två av varje så ska bli väldigt spännande att se vad det här blir för en. Glad
  • Friedan
    Fiamia skrev 2016-07-16 14:54:20 följande:

Förstår precis det där med att tiden går fort innan det är dags! Vi har också fyra barn och femte på väg. Vad har ni för sort på era fyra? Vi har två av varje så ska bli väldigt spännande att se vad det här blir för en. 

Vi har tre killar och en tjej. Spelar absolut ingen roll vad det blir men barnen vill helst ha en lillebror om de får bestämma
  • Mariro

Hej alla! Är det någon som har känt av hemorrojder? Eller för min del känns det ibland som om ändtarmen inte dras in helt (sorry för äckelinfo) och det är som en liten mjukare del som inte går tillbaka alls. Är det hemorrojder? Även om det inte gör ont? Hjälp!!

• mocha8676
    Mariro skrev 2016-07-16 15:49:05 följande:

Hej alla! Är det någon som har känt av hemorrojder? Eller för min del känns det ibland som om ändtarmen inte dras in helt (sorry för äckelinfo) och det är som en liten mjukare del som inte går tillbaka alls. Är det hemorrojder? Även om det inte gör ont? Hjälp!!

Just det du beskriver känner jag inte igen. Men var för ca tre veckor sedan så trög i magen att det "ploppade" ut/fram tre hemoroider när jag försökte göra nr två. De har som tur nog "gått tillbaka"..
Svar på tråden BF December 2016