• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Annaama

Hej! Helt ny på denna sida..

Har två egna barn samt ett bonus, skulle inte ha några fler efter en jävulsk separation men "hoppsan som det blev". Pratade om att vi skulle kunna försöka, det är ju inget som säger att det funkar men det gick lite för lätt (hoppas verkligen inte att någon tar illa upp, vet att många kämpat och kämpar) jag var inte alls mentalt förberedd när jag månaden efter satt där med ett positivt test.

Har inte varit på RUL så än så länge är det BF 14:e december som gäller.

Ska bli intressant att följa alla här!

• Fian88
    Annaama skrev 2016-07-15 00:36:38 följande:

Har två egna barn samt ett bonus, skulle inte ha några fler efter en jävulsk separation men "hoppsan som det blev". Pratade om att vi skulle kunna försöka, det är ju inget som säger att det funkar men det gick lite för lätt (hoppas verkligen inte att någon tar illa upp, vet att många kämpat och kämpar) jag var inte alls mentalt förberedd när jag månaden efter satt där med ett positivt test.

Välkommen:). Och grattis!
    Och förstår hur du menar, kände så när sonen blev till. Tänk bara på att inte säga så till folk i din omgivning, jag skäms för att jag sa så när det sen kom fram att två av mina bekanta kämpat i flera år och höll på med ivf och grejer:(. Onödig sak att säga som kan såra andra. Men en annan sak på ett anonymt forum såklart:)
  • Annaama
    Fian88 skrev 2016-07-15 07:25:16 följande:

Välkommen:). Och grattis!

Och förstår hur du menar, kände så när sonen blev till. Tänk bara på att inte säga så till folk i din omgivning, jag skäms för att jag sa så när det sen kom fram att två av mina bekanta kämpat i flera år och höll på med ivf och grejer:(. Onödig sak att säga som kan såra andra. Men en annan sak på ett anonymt forum såklart:)

Jo jag vet det alltför väl då min bror och hans fru kämpat i många år.. :(
  • Seaflower
    Annaama skrev 2016-07-15 00:36:38 följande:

Hej!

Jag var med i en Pergo-tråd innan jag blev gravid, och kände mig så dum när jag blev gravid på första kuren :-O

När jag går tillbaka och kollar i den tråden så är många fortfarande kvar och kämpar

Känns orättvist, och jag vågade knappt skriva där när jag blev gravid :-/

När har du rul? Jag har 9/8 när jag är i v 20 så jag får hålla ut lite till!
  • Hallondricka

Förstår er med att man kan såra andra om man inte vaktar sin tunga. Jag och en kompis var riktigt bittra förr, hon blev inte gravid över huvud taget och jag fick bara missfall efter missfall. Sen när jag fick min dotter förra året målade hon upp en bild att hon inte alls ville ha barn. Valde att inte prata mer om det med henne för jag vet ju hur det känns när alla andra verkar få barn på löpande band.

Har inte vågat/velat berätta för henne ännu att jag är gravid igen. Trodde inte det skulle gå så snabbt, då det tog flera år med första barnet. Vår dotter kommer vara 1 år och 7 månader när denna föds. Vill så gärna inte såra henne :(

• Annaama

Vi har RUL 27/7. Kändes lite sent (20+6) men kanske är för semestertider.. Det sprattlar då för fullt där inne och är inte orolig av mig, däremot nyfiken! :)

Har ni börjat köpa på er saker (typ spjälsäng, vagn, babyskydd mm) eller väntar ni och hur länge isf?

• Babybluiee

Har inte rul fören den 15 augusti.... :/ har iof fått göra ett innan då jag behövde dropp.. Men knatten sprattlar på så är inte så orolig :)

Har inte börjat handla direkt, mer än en åkpåse och den kunde jag inte låta bli bara för den var på rea :p ska in och kolla på barnvagn och liknande med sambon på måndag :)

En fråga bara, någon som har problem med nysningar? Nyser minst 5-10 ggr dagligen och ofta 3-7 i rad.. :p

• Seaflower
    Babybluiee skrev 2016-07-16 00:02:08 följande:

Har inte rul fören den 15 augusti.... :/ har iof fått göra ett innan då jag behövde dropp.. Men knatten sprattlar på så är inte så orolig :)

Har inte börjat handla direkt, mer än en åkpåse och den kunde jag inte låta bli bara för den var på rea :p ska in och kolla på barnvagn och liknande med sambon på måndag :)

En fråga bara, någon som har problem med nysningar? Nyser minst 5-10 ggr dagligen och ofta 3-7 i rad.. :p

Åh, ja!! Jag nyser så jag blir galen snart! I stort sett hela dagarna, men om jag vaknar mitt i natten så nyser jag då med. Vilket resulterar i täppt näsa/rinnande näsa så jag inte kan sova :-O

Jag är allergisk mot katt och pollen i vanliga fall och har läst att graviditet kan göra det värre! No shit..

Det är därför jag skriver detta kl 5 en lördagmorgon.. Vaknade 03.30 och ska dessutom jobba idag
  • LyCKa55
    Annaama skrev 2016-07-15 23:13:21 följande:

Vi har RUL 27/7. Kändes lite sent (20+6) men kanske är för semestertider.. Det sprattlar då för fullt där inne och är inte orolig av mig, däremot nyfiken! :)

Har ni börjat köpa på er saker (typ spjälsäng, vagn, babyskydd mm) eller väntar ni och hur länge isf?

Eftersom det är andra barnet så har vi allt i princip. Bara en babysitter som fattas då vi inte gillade den vi hade. Ska köpa en som har bättre gung.

Men självklart blir det lite nya söta små kläder så småningom. Har bara köpt ett par söta byxor från POP på rea.

Syskonvagn behöver vi också köpa iofs. Men ska hitta nån begagnad eftersom sonen kommer vara 2,5 när nästa kommer. Han går mest men är skönt att ha vid promenader eller när det inte finns tid för att han går
  • Babybluiee
    Seaflower skrev 2016-07-16 05:10:47 följande:

Åh, ja!! Jag nyser så jag blir galen snart! I stort sett hela dagarna, men om jag vaknar mitt i natten så nyser jag då med. Vilket resulterar i täppt näsa/rinnande näsa så jag inte kan sova :-O

Jag är allergisk mot katt och pollen i vanliga fall och har läst att graviditet kan göra det värre! No shit..

Det är därför jag skriver detta kl 5 en lördagmorgon.. Vaknade 03.30 och ska dessutom jobba idag

Usch! Har iof ingen allergi sen tidigare men det stoppar en inte från att nysa som en tok :p
Svar på tråden BF December 2016