• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fiamia
    Friedan skrev 2016-07-16 15:20:24 följande:
    Vi har tre killar och en tjej. Spelar absolut ingen roll vad det blir men barnen vill helst ha en lillebror om de får bestämma
    Nej visst är det så! Man vill ju bara att allt ska gå bra och att den lille/a ska må bra!
    Visst är det mysigt när det också finns stora barn i familjen som också går och längtar!  
  • olw24311
    Mariro skrev 2016-07-16 15:49:05 följande:

Hej alla! Är det någon som har känt av hemorrojder? Eller för min del känns det ibland som om ändtarmen inte dras in helt (sorry för äckelinfo) och det är som en liten mjukare del som inte går tillbaka alls. Är det hemorrojder? Även om det inte gör ont? Hjälp!!

Det kan helt klart vara hemorrojder, eller början till det. Mina har inte alltid gjort ont. Fått dem båda mina tidigare graviditeter.
  • Cossi

Hej alla! Är det någon som har känt av hemorrojder? Eller för min del känns det ibland som om ändtarmen inte dras in helt (sorry för äckelinfo) och det är som en liten mjukare del som inte går tillbaka alls. Är det hemorrojder? Även om det inte gör ont? Hjälp!!

Säkert hemorrojder, de gör för de mesta inte ont men kan klia och ge tyngdkänsla. Jag har fått min beskärda del, och även åderbråck i underlivet och ffa vänstra benet . De i baken och underlivet brukar i alla fall försvinna efter förlossningen.
  • Mariro
    mocha8676 skrev 2016-07-16 16:34:14 följande:

Just det du beskriver känner jag inte igen. Men var för ca tre veckor sedan så trög i magen att det "ploppade" ut/fram tre hemoroider när jag försökte göra nr två. De har som tur nog "gått tillbaka"..

olw24311 skrev 2016-07-16 17:19:59 följande:

Det kan helt klart vara hemorrojder, eller början till det. Mina har inte alltid gjort ont. Fått dem båda mina tidigare graviditeter.

Cossi skrev 2016-07-16 19:25:18 följande:

Säkert hemorrojder, de gör för de mesta inte ont men kan klia och ge tyngdkänsla. Jag har fått min beskärda del, och även åderbråck i underlivet och ffa vänstra benet . De i baken och underlivet brukar i alla fall försvinna efter förlossningen.

Tack för svar hörrni. Får väl kolla upp det om det blir värre. Hemorrojder, härligt!!
  • Emmask

Jag har problem med det sedan förra förlossningen. Det är faktiskt mina enda rädslor i för denna förlossning, att det ska bli värre. Det är hemskt när jag glömt dricka vatten och blir hård i magen, annars märks det inte av.
  • Mariro
    Emmask skrev 2016-07-16 20:36:00 följande:

Jag har problem med det sedan förra förlossningen. Det är faktiskt mina enda rädslor i för denna förlossning, att det ska bli värre. Det är hemskt när jag glömt dricka vatten och blir hård i magen, annars märks det inte av.

Ja, det där med att dricka vatten. Toabesöken är ju typ var tjugonde minut ändå, även om man inte tycker sig dricka så mycket, kan väl flytta in på toaletten isf haha.
  • Seaflower

Hej!

Oh, nu är jag så taggad För en fånig sak kanske, men jag har hittat en barnvagn som jag blivit kär i, dock inte sett den irl än, och min sambo gillar den lika mycket!

Vi hade ju typ bestämt oss för Emmaljunga super Viking men jag har ändå inte känt helt 100 för den.

Nu googlade jag lite och hittade Emmaljungas nya modell för 2017, NXT90

Jag har googlat och läst bloggar och den verkar vara det vi vill ha, plus att den är snygg!

Vet dock inte när den kommer till butik.

Någon som har hört något om den, bra som dåligt!

• Javas

Nån mer som undrar om de verkligen har en bebis i magen?

Har inte känt en enda rörelse och har inte en tillstymmelse till mage än, i vecka 18...

• Friedan
    Seaflower skrev 2016-07-17 20:40:07 följande:

Hej!

Oh, nu är jag så taggad För en fånig sak kanske, men jag har hittat en barnvagn som jag blivit kär i, dock inte sett den irl än, och min sambo gillar den lika mycket!

Vi hade ju typ bestämt oss för Emmaljunga super Viking men jag har ändå inte känt helt 100 för den.

Nu googlade jag lite och hittade Emmaljungas nya modell för 2017, NXT90

Jag har googlat och läst bloggar och den verkar vara det vi vill ha, plus att den är snygg!

Vet dock inte när den kommer till butik.

Någon som har hört något om den, bra som dåligt!

Åh, jag har också sett nya Emmaljungan, den är verkligen jättefin! Här finns den i butik och jag har varit och klämt

Fast vi har inte bestämt oss än, har tittat pä Bugaboo Buffalo tidigare och sen fastnade jag lite för Kronan city i affären. Vi får väl se vad det blir till slut.
  • Friedan
    Javas skrev 2016-07-17 22:07:31 följande:

Nån mer som undrar om de verkligen har en bebis i magen?

Har inte känt en enda rörelse och har inte en tillstymmelse till mage än, i vecka 18...

Jag har precis i dagarna känt de första små rörelserna. Tror jag. Det är iaf inte ovanligt att inte känna något i v.18. Nät jag väntade första barnet kände jag de första små rörelserna runt v 22.
Svar på tråden BF December 2016