• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Javas

Skönt att det är fler som inte känner sig så gravida :)

Det är dessutom min andra graviditet, "då blir man tjock mycket fortare och känner rörelser tidigare".

RUL nästa vecka iallafall, kanske jag kan andas ut :)

• LyCKa55
    Javas skrev 2016-07-18 21:13:31 följande:

Skönt att det är fler som inte känner sig så gravida :)

Det är dessutom min andra graviditet, "då blir man tjock mycket fortare och känner rörelser tidigare".

RUL nästa vecka iallafall, kanske jag kan andas ut :)

Det har stämt på mig som också ska ha andra barnet. Men så har jag moderkakan i bakvägg. Verkar ganska ovanligt om man kollar här. Har man tvärt om är det inte konstigt att det inte känns mycket. Kanske att jag är lite större än sist men iaf att magen kom tidigare
  • Anonym föräldraledig

Gjort RUL nu. Det såg okej ut. Magen på bebisen var lite liten, hon som mätte var osäker på om det berodde på att hon mätt dåligt, om det var dåliga vinklar eller om den helt enkelt var liten. Bebisen var inte så samarbetsvillig när huvudet skulle mätas, så de hade lite svårt att säga exakt hur långt gånget det var. Så vi står kvar på bf 8/12. Ska få komma tillbaka på extra ul för att kontrollera magen utifrån att storasyster var lite tillväxthämmad när hon föddes. Hon som gjorde ultraljudet trodde heller inte att de skulle låta mig gå över tiden, så stämmer det så finns det inte en chans att det kommer bli någon bf på julafton :)
    Som en extra bonus så fick sambon känna en liten liten spark imorse. :)

• Y o L o

Skönt att du ska få kolla igen sen då!

Vilken vecka är du i nu? Har rul nästa vecka då jag är i 18+5. Skulle vilja byta till denna vecka, 17+4-5 men undrar om det är dumt? Vi tänkte åka bort nästa vecka nämligen.

Anonym föräldraledig skrev 2016-07-19 11:55:19 följande:

Gjort RUL nu. Det såg okej ut. Magen på bebisen var lite liten, hon som mätte var osäker på om det berodde på att hon mätt dåligt, om det var dåliga vinklar eller om den helt enkelt var liten. Bebisen var inte så samarbetsvillig när huvudet skulle mätas, så de hade lite svårt att säga exakt hur långt gånget det var. Så vi står kvar på bf 8/12. Ska få komma tillbaka på extra ul för att kontrollera magen utifrån att storasyster var lite tillväxthämmad när hon föddes. Hon som gjorde ultraljudet trodde heller inte att de skulle låta mig gå över tiden, så stämmer det så finns det inte en chans att det kommer bli någon bf på julafton :)

Som en extra bonus så fick sambon känna en liten liten spark imorse. :)

• Anonym föräldraledig
    Y o L o skrev 2016-07-19 15:50:54 följande:

Skönt att du ska få kolla igen sen då!

Vilken vecka är du i nu? Har rul nästa vecka då jag är i 18+5. Skulle vilja byta till denna vecka, 17+4-5 men undrar om det är dumt? Vi tänkte åka bort nästa vecka nämligen.

Jätteskönt!
    Är i 19+4 idag. I förra graviditeten har jag för mig att vi gjorde ul v 17, men fick då komma tillbaka en gång till för att de inte kunde så hjärtat ordentlig än. Men ring och hör med dem om du kan byta tid!
  • Seaflower

Jag är så nojig här, känner ingenting. Jag vet att det är typ normalt, ringde BM igår och hon lugnade mig och sa att allt lät normalt.

Men jag tycker inte att min mage växer.. Hon sa visserligen också att magen kan rusa iväg i början för att sedan plana ut och det är väl det som har hänt då.

Bifogar en bild, och från vänster till höger är jag i v11, v14 och v17 och jag ser ingen skillnad

Så tråkigt att bara vänta på rörelser och rul 9/8 :-/

• MP88
    Seaflower skrev 2016-07-20 12:03:12 följande:

Jag är så nojig här, känner ingenting. Jag vet att det är typ normalt, ringde BM igår och hon lugnade mig och sa att allt lät normalt.

Men jag tycker inte att min mage växer.. Hon sa visserligen också att magen kan rusa iväg i början för att sedan plana ut och det är väl det som har hänt då.

Bifogar en bild, och från vänster till höger är jag i v11, v14 och v17 och jag ser ingen skillnad

Min mage har inte heller växt på länge! Min mage är dessutom superliren, man kan bara se bebismagen om jag ligger ner. Din mage ser verkligen ut som en fin bebismage :)
  • Seaflower
    MP88 skrev 2016-07-20 12:30:16 följande:

Min mage har inte heller växt på länge! Min mage är dessutom superliren, man kan bara se bebismagen om jag ligger ner. Din mage ser verkligen ut som en fin bebismage :)

Tack!

Man vill ju att det ska synas på riktigt, inte att folk sneglar och bara tror att man ätit lite för mycket

Tycker du det är jobbigt att magen inte växt, eller det kanske bara är skönt!
  • Friedan
    Seaflower skrev 2016-07-20 12:03:12 följande:

Tycker att du har en jättefin mage och den ser absolut inte liten ut för att vara i v. 17, Det var nog snarare så att den växte väldigt snabbt i början

Jag är i v. 18 och ser ut ungefär som du gör nu. Och på ungefär samma sätt som på bf dagen med mitt första barn  
  • Friedan

Idag sa min 7-åring helt oprovocerat att "mamma, jag längtar så till december när bebisen kommer".

Blir alldeles varm i hjärtat över att han tänker och ser fram mot det här med syskon. Som yngst av fyra är det ju han som fortfarande är familjens "bebis" men det känns som perfekt i tiden med syskon åt honom nu när han början 1:an och börjar få egna kompisar och eget liv. 

Svar på tråden BF December 2016