• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Seaflower
    Javas skrev 2016-07-17 22:07:31 följande:

Nån mer som undrar om de verkligen har en bebis i magen?

Har inte känt en enda rörelse och har inte en tillstymmelse till mage än, i vecka 18...

Samma här! Börjar undra om jag inbillat mig allting

Jag har ju mage, och jag tror att jag kanske har känt något men vet inte.

Trodde jag skulle känna tidigare denna gången men jag kanske har mk i framvägg, ingen aning.

Tråkigt är det vilket fall!

Är i v 17 nu.
  • Emmask
    Mariro skrev 2016-07-17 13:54:12 följande:
    Ja, det där med att dricka vatten. Toabesöken är ju typ var tjugonde minut ändå, även om man inte tycker sig dricka så mycket, kan väl flytta in på toaletten isf haha.
    Konstigt det där! Jag har varken denna eller förra graviditeten behövt gå på toa mycket förrän ungen blivit tung och börjat trycka på. Tänk så olika det är :)
  • olw24311

Har inte känt en enda rörelse och har inte en tillstymmelse till mage än, i vecka 18...

Jag känner likadant. Har lite mage men det kan lika gärna bara vara svullna tarmar då jag är helt förstoppad :( Är också i v18. Känns som jag kommer tillbringa hela semestern med att oroa mig då RUL inte är förrän den 11/8.
  • Redoförnytt

Samma här! Mår väldigt bra och könner mig inte så gravid.

Trots att jag sett hen tre gånger. Har dock en del hull på magen så det lär ta ett tag för mig att få en "kula".

Ska bli skönt med RUL snart (2v) och se att hen växer osv.

Men snart är vi väl stora som hus! ;)
  • Y o L o

Skriver under på det du säger, exakt samma här. Vet dessutom att jag har mk i framvägg :(

Seaflower skrev 2016-07-18 07:38:57 följande:

Samma här! Börjar undra om jag inbillat mig allting

Jag har ju mage, och jag tror att jag kanske har känt något men vet inte.

Trodde jag skulle känna tidigare denna gången men jag kanske har mk i framvägg, ingen aning.

Tråkigt är det vilket fall!

Är i v 17 nu.

• Y o L o

Förresten, någon som vet vad babyskyddet som passar ihop med brio go heter nu? Är det britax man ska köpa då? Grämer mig att jag sålde babyskyddet o adaptrar jag hade, känns helt sjukt att jag var så säker på att jag inte ville ha fler barn.. Ja ja hoppas någon vet svaret på min fråga :)

• olw24311
    Y o L o skrev 2016-07-18 12:36:21 följande:

Förresten, någon som vet vad babyskyddet som passar ihop med brio go heter nu? Är det britax man ska köpa då? Grämer mig att jag sålde babyskyddet o adaptrar jag hade, känns helt sjukt att jag var så säker på att jag inte ville ha fler barn.. Ja ja hoppas någon vet svaret på min fråga :)

Känns mest troligt då Britax köpt upp Brio och den heter Britax go nu.
  • Y o L o

Ja jag tänkte det jag med, men vagnen är ju brio go från 2013. Men antar att det borde funka med adaptrarna.

olw24311 skrev 2016-07-18 14:44:28 följande:

Känns mest troligt då Britax köpt upp Brio och den heter Britax go nu.

• Michaela94
    Y o L o skrev 2016-07-18 14:58:24 följande:

Ja jag tänkte det jag med, men vagnen är ju brio go från 2013. Men antar att det borde funka med adaptrarna.

Britax babyskydd funkar inte på Brio Go, du måste hitta en brio carrier med adaptrar, kanske att brio primo funkar men osäker där. Men Britax funkar iaf inte på de som heter Brio
  • Y o L o

Ok tack. Tror inte brio primo funkar. Då blir det att köpa begagnat då antar jag? har googlat efter brio go carrier som de heter som passar med vagnen vad jag vet, men inte hittat än.

Michaela94 skrev 2016-07-18 19:07:50 följande:

Britax babyskydd funkar inte på Brio Go, du måste hitta en brio carrier med adaptrar, kanske att brio primo funkar men osäker där. Men Britax funkar iaf inte på de som heter Brio

Svar på tråden BF December 2016