• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Cossi
    Y o L o skrev 2016-07-22 07:55:19 följande:

Åhhh jag är sjuk. Känns som det är bronkit. Har sån värk i luftrören. Känns meningslöst att gå til vårdcentralen, får man ens någon medicin som gravid?

Vet inte vad jag ska göra? Är rädd att det ska gå över till lunginflammation eller nått om jag bara låter det vara...

Några förslag på hemmakurer? Använder min astmaspray med kortison, inget annat.

Stackare! Visst blir man känsligare som gravid!

Honung är bevisat lika effektivt som receptbelagd hostmedicin, så honungsvatten, eller kamomillte med honung brukar jag dricka. Sen bra att dricka mycket så slemmet blir mindre segt, och ffa vila så kroppen får en chans att hela sig .

Hoppas du blir bättre snart, men gå till vårdcentralen om det inte släpper eller du är orolig, bättre en gång för mycket...
  • Y o L o

Tack. Ja känns som man är känsligare.

Ska testa det med honung, lät bra. Min man roar vår dotter så jag har sovit nu på dagen också.

När jag vaknade och rörde mig tyckte jag att jag kände bebisen, som en rejäl spark :) vet inte om jag drömde eller om det verkligen var så :)

Cossi skrev 2016-07-22 08:28:04 följande:

Stackare! Visst blir man känsligare som gravid!

Honung är bevisat lika effektivt som receptbelagd hostmedicin, så honungsvatten, eller kamomillte med honung brukar jag dricka. Sen bra att dricka mycket så slemmet blir mindre segt, och ffa vila så kroppen får en chans att hela sig .

Hoppas du blir bättre snart, men gå till vårdcentralen om det inte släpper eller du är orolig, bättre en gång för mycket...

• mocha8676

Hur mår ni i denna värme? Kommer ihåg min första graviditet.. Var det över 20 grader varmt och soligt ute höll jag mig inne. Mådde så dåligt av värmen. Denna graviditet mår jag hur bra som helst i sommarvärmen! Rul på fredag. Längtar!

• De5pojkarna

Fick ett brev på posten häromdagen som jag fick läst igår då vi varit iväg på semester i veckan som var. Var och tog ämnesomsättningsprov för ett tagsen. Fick svaret i brevet att jag måste börja äta Levaxin under graviditeten. Har fått Gravid Hypotyreos ????

• Redoförnytt

Hörrni! Det är ju urdåligt drag i denna tråden!!

Hur mår ni? Har ni gjort RUL? Börjat handla?

Har nån hört hjärtljud med sån där app?

Jag mår toppen, ingen mage än dock. Vilket känns lite tråkigt. Men det kommer väl.

Har RUL om en vecka, ska nog kolla kön om det går att se.

Ha det bra i värmen!

• Sh0rtie89

RUL på torsdag. Men den här värmen håller på att ta kol på mig. Orkar knappt jobba eller vara ute när det är så här varmt. Det tar verkligen på en.

Har införskaffat mig en doppler ( vet att många här inte tycker att det är något bra att använda) som jag använt vid ett enstaka gånger, det är skönt att kunna lugna "mammahjärtat" när man känner sig lite orolig.

• frkvilljunu

Har du haft några symtom som gjort att du testade för det?

De5pojkarna skrev 2016-07-25 07:43:01 följande:

Fick ett brev på posten häromdagen som jag fick läst igår då vi varit iväg på semester i veckan som var. Var och tog ämnesomsättningsprov för ett tagsen. Fick svaret i brevet att jag måste börja äta Levaxin under graviditeten. Har fått Gravid Hypotyreos ????

• Babybluiee

Värmen är inte min favorit måste jag erkänna, sen hjälper det inte att vi har ca 30-35 grader på jobbet :/

Är det någon mer än jag som i perioder får så jäkla ont i brösten och att de kliar? Vaknade inatt av att de värkte så jag inte kunde sova mer :/

• Javas

Jag mår superbra i värmen, älskar när det är varmt, att dricka isvatten och äta glass och melon :)

RUL imorgon, det behöver jag verkligen för att kunna börja tro på graviditeten, är det någon här som vet om det är okej att ta med barn på UL?

Svar på tråden BF December 2016