• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Pimpinellan

Mått bra i kroppen av värmen, men fötterna se ut som fotbollar tyvärr... Minns inte hur det kändes att må bra, har fått allehanda krämpor sen v.9. Men blir det barn så är det värt det,bara lite less just nu. Känner mig som en valross också. Ser andra gravida som bara har en gullig kula och jag är så tjock! Berättat för mamma och hon tog det bättre än jag trodde. Fick ett set med kläder från när jag var liten och så tog vi hem min gamla sittvagn-duger bra här hemma på gården.

• Friedan

Vi har varit på RUL idag. Allt såg bra ut och jag tyckte att bm var väldigt noga och gick igenom allt ordentligt, besöket tog ca 30 min. Och vi ska få en till kille! Såklart spelar det ingen roll men just nu går jag i ett lyckorus. Efter besöket gick vi direkt till en bebisbutik och klämde på vagnar. Trots alla "nya" märken och modeller som inte fanns för 7 år sedan kommer vi nog köra på samma som förra gången, en Urban Jungle och en Bugaboo Cameleon. Passar oss bra med en riktigt stor och rejäl till skogen och en liten och smidig på stan. 

Ang värmen så gör den mig tokig. Jag orkar ingenting och ligger mest inne på soffan och längtar efter kyla. Vi bor dessutom i ett nybyggt hus med otroligt stora fönster vilket gör att det är riktigt varmt även inne....

• Y o L o

Är det någon mer i v 19 som knappt känner nånting? Vet att jag har mk fram men lite mer vill jag känna. Skulle haft rul denna vecka men bytte till nästa eftersom vi åkte ut på landet nu, ångrar mig för jag skulle vilja se att allt är bra :(

• olw24311
    Y o L o skrev 2016-07-26 13:10:50 följande:

Är det någon mer i v 19 som knappt känner nånting? Vet att jag har mk fram men lite mer vill jag känna. Skulle haft rul denna vecka men bytte till nästa eftersom vi åkte ut på landet nu, ångrar mig för jag skulle vilja se att allt är bra :(

Jag känner inte heller något. Har också mk i framvägg. 18+2 idag och har inte rul förrän 11 augusti.
  • Javas

Nu känns allting bättre, bebis såg perfekt ut, moderkakan i bakvägg, blev flyttat bf till 26/12. Äntligen kanske jag kan njuta av att vara gravid :)

• Y o L o

Ok skönt att höra att man inte är ensam. Så himla trist bara (tycker jag).

olw24311 skrev 2016-07-26 16:22:25 följande:

Jag känner inte heller något. Har också mk i framvägg. 18+2 idag och har inte rul förrän 11 augusti.

• Friedan
    Y o L o skrev 2016-07-26 13:10:50 följande:

Jag är också i v. 19 och trots att moderkakan sitter i bakvägg känner jag knappt något. Men nu har jag sett lillen kicka runt, men nej det känns bara sent på kvällen och om jag verkligen känner efter. 
  • Ledilnaan
    Y o L o skrev 2016-07-26 16:48:10 följande:

Ok skönt att höra att man inte är ensam. Så himla trist bara (tycker jag).

Jag är också i v19 och har inte känt något vad jag vet. Ibland har jag inbillat mig att jag kanske har känt nåt, men det har varit så svagt så det kan lika gärna ha varit tarmarna som spökar.
    Ska på RUL på onsdag nästa vecka, ska bli spännande att få se den lille. Har ingen aning om var min moderkaka sitter denna gången, förra gången satt den i fram och då kände jag inget förrän v.23 tror jag.
  • Y o L o

Ok känns lugnande att höra att det inte bara är jag!

Ibland tror jag att jag känt typ bebisen vända sig eller liknande, inga sparkar utan möjligen något slags bökande i magen.

Ledilnaan skrev 2016-07-26 20:51:13 följande:

Jag är också i v19 och har inte känt något vad jag vet. Ibland har jag inbillat mig att jag kanske har känt nåt, men det har varit så svagt så det kan lika gärna ha varit tarmarna som spökar.

Ska på RUL på onsdag nästa vecka, ska bli spännande att få se den lille. Har ingen aning om var min moderkaka sitter denna gången, förra gången satt den i fram och då kände jag inget förrän v.23 tror jag.

• MP88

Var på RUL idag och allt såg helt perfekt ut! Kändes så himla skönt :) Vi väntar en liten flicka med BF 17 december. Jag var helt säker på att det var en pojke;) Men det spelar absolut ingen roll! Kommer bli världens bästa julklapp! Vi är lyckligare än nånsin och längtar nu ännu mer, hoppas hon väljer att titta ut innan jul!

Min mamma har fött 7, 5 och 6 dagar tidigare med mig och mina syskon så jag hoppas att vår lilla också kommer ut lite tidigare ;) Vad tror ni? Tror ni på att det är ärftligt från ens mamma när man föder?

Svar på tråden BF December 2016