frkvilljunu skrev 2016-07-28 13:03:59 följande:
Imponerad av er som orkar träna! jag är redan alldeles för stor - har fått rejäl mage och känner miglångsam och flpflåsig bara av att gå.
Så skönt att det inte bara är jag som tycker att tanken på att träna känns jobbig...Ska göra så gott jag kan och sluta ha dåligt samvete.
Ang vikten kan jag ibland få ångest över att den går upp så snabbt, men jag har alltid gått upp kring 20 kg så räknar med att hamna där igen. Första graviditeten bodde jag i Danmark och där har man även kontroller hos sin läkare. När jag var där i typ v 30 och hade gått upp kring 16-17 kg så så han: "Åh herregud, var ska det här sluta? Det är meningen att du ska bli av med det igen efter". Jag tog väldigt illa vid mig, gravidhormoner och allt, så nu brukar jag berätta det för bm och undvika att väga mig så mycket. Så länge allt är bra så är det nog normalt. Vägde lika mycket inför denna fjärde graviditet som med min första.
Det där med oljor tror jag inte på att det hjälper mot bristningar, där är nog hormoner och ärftlighet viktigt, men det är mysigt att smörja in magen, min man brukar få göra det på kvällen.