Annaama skrev 2016-07-28 01:00:12 följande:
Varit på RUL idag, äntligen!
Känns som jag fick RUL väldigt sent 20+6 (bf 14/12) enl barnmorskan beräkning, men så förvånade och stoppa vi blev när bf blev framflyttad 16 dagar!!
Jag vill inte ha ett julklappsbarn och tänkte att det nog skulle hinna bli innan, men nu får det bli korkar och klädnypor och horisontalläge på slutet så vi förhoppningsvis passerar in i januari...
Jaja, när bebis vill ut så är det ju inte mycket man kan säga till om..
Vi får däremot tjuvkika på krabaten en gång till då vi får åka på nytt UL för att bf flyttades så många dagar. Inget BM kunde se som var något som helst fel men rutin när bf flyttas mer än 14 dagar. Beror troligtvis på oregelbunden mens och senare ägglossning än vid normala cykler.. Bebis såg då helt frisk ut och inga konstigheter så! *puh*
Ang detta med träning så ska jag ta mig igenom Lidingö tjejlopp i slutet på september. Någon mer här som ska det?
Sista etappen på tjejklassikern så vägrar misslyckas! ...Men så mycket till träning blir det ju inte, bara promenader och mycket rörelse i vardagen. :)
Med mitt första barn blev jag flyttad från 19 jan till 28 jan, sonen kom den 15 jan. Så bara för att de flyttar en så måste det inte stämma. Kan vara värt att tänka på. Tom bm sa att jag inte skulle vara gravid så länge, hon hade mer rätt än RUL sköterskan.
Ang begangat och nytt, så kommer vi köpa begagnad vagn, resten kommer förmodligen bli lite 50/50, en del begagnat, en del nytt. Beror lite på hur mycket pengar det kommer gå åt. I oktober är det en bytesdag för barnartiklar i min kommun, så då ska jag passa på att fynda en del tänkte jag.