• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Jag blir galen, har åkt in akut 2 gånger senaste veckan pga tungt att andas. De kan inte göra så mycket för mig då jag är gravid. Vill bara försvinna ur min kropp, orkar inte mer. Har astma o allergi så äter maxdos med mediciner men det hjälper inte. Orkar inte mer, bryter snart ihop. Tanken på att det är 20 veckor kvar av graviditeten får mig att börja grina typ.

Någon mer med astma som fått ett helvete nu under graviditeten?

• Redoförnytt

Någon som börjat handla grejer?

Vad i så fall?

Hur tänker ni kring vagn? Vad prioriterar nu osv?

RUL i veckan. Längtar efter att se att något faktiskt finns där inne!! :)

• Cossi
    Y o L o skrev 2016-07-30 21:58:33 följande:

Jag blir galen, har åkt in akut 2 gånger senaste veckan pga tungt att andas. De kan inte göra så mycket för mig då jag är gravid. Vill bara försvinna ur min kropp, orkar inte mer. Har astma o allergi så äter maxdos med mediciner men det hjälper inte. Orkar inte mer, bryter snart ihop. Tanken på att det är 20 veckor kvar av graviditeten får mig att börja grina typ.

Jag har ingen astma eller problem med andningen, men vill bara skicka styrkekramar till dig! Kämpa på, hoppas det snart blir bättre för det låter jättejobbigt.

Mocha7686: Jag börjar också jobba imorgon, usch. Känner ångest, fast egentligen gillar jag jobbet. Vet bara inte hur jag ska orka. För tidigt att börja räkna ned, kommer troligen att jobba till ca 3v innan bf om allt går bra. Önskar att jag hade mer semesterdagar sparade...
  • Friedan
    Y o L o skrev 2016-07-30 21:58:33 följande:

Jag har inte astma eller några såna problem, men fy vad jobbigt det låter! Finns det inget mer de kan göra? Finns det något hopp om att det kan bli bättre till hösten (jag tänker med annat väder och så)?
  • Friedan

Jag har två veckor kvar av min ledighet och det känns ok att gå tillbaka till jobbet. Har ett jobb där jag kan styra både mina arbetsuppgifter och arbetstider rätt mycket själv. Däremot har vi två gånger i månaden heldagsmöten (ca 9-17) då jag måste sitta med hela tiden och jag omöjligt kan styra när det ska vara paus. Och dessa bävar jag lite för. 

Den här sommaren tog jag nästan bara föräldradagar för min 7-åring så jag har 5 veckors semester kvar som jag tänker ta i december. Längtar tills sista november då jag tänker packa ihop mitt och gå hem för 10 månaders "ledighet"  

• Friedan

Ha, ha. Jag som sa att vi bara ska köpa begagnat. Idag har vi varit och köpt nytt skötbord och beställt en ny vagn. Så kan det gå. Men det var superrea så kostnaden blev ungefär som att köpa begagnat  

Min man börjar jobba i morgon och är redan lite stressad över hösten, tiden och när vi ska hinna köpa saker som säng och babyskydd. Nu kan han pricka av några grejer i alla fall....

• Emmask
    Friedan skrev 2016-07-31 16:12:32 följande:

Ha, ha. Jag som sa att vi bara ska köpa begagnat. Idag har vi varit och köpt nytt skötbord och beställt en ny vagn. Så kan det gå. Men det var superrea så kostnaden blev ungefär som att köpa begagnat  

Min man börjar jobba i morgon och är redan lite stressad över hösten, tiden och när vi ska hinna köpa saker som säng och babyskydd. Nu kan han pricka av några grejer i alla fall....

Haha. Man ska ha is i magen när det gäller begagnat, aldrig stressa. Babyskydd är ju bra att ha innan vecka 30 men spjälsängen använde vi inte förrän dottern var flera veckor, och knappt ens då (intill vår säng). Ett tips är att köpa en med öppningsbar sida och höjbar botten så att den kan stå kloss i kloss med er säng.
  • Marialia

Har rul imorgon och är så nervös. Tänk om det visar något? Samtidigt har jag en livlig en i magen som buffar runt så lever gör den i allra högsta grad!

Har köpt lite småsaker men om allt ser bra ut imorgon så kommer vi nog köpa lite mer. Ska sy lite saker och vill börja med det ganska snart så jag inte känner mig stressad senare!

• Balderina
    Redoförnytt skrev 2016-07-30 22:03:19 följande:

Någon som börjat handla grejer?

Vad i så fall?

Hur tänker ni kring vagn? Vad prioriterar nu osv?

RUL i veckan. Längtar efter att se att något faktiskt finns där inne!! :)

Vi har köpt en spjälsäng begagnat. Va ett så bra pris så vi kunde inte tacka nej:D Kommer beställa vagn och babyskydd i veckan som kommer. Blir en Bugaboo Buffalo och ett Maxi Cosi. Beställer från utlandet så blir mycket billigare!:)

Resten har jag tänkt att vi köper på Ullared. Men väntar nog ett par månader.

Va kul med RUL! Lycka till:)
  • mamma8701
    En till med bf i dec. Enl rul 19/12. 2 pojkar hemma på 2 och 6 och enl rul så är det en tjej som ligger i magen. Ska bli väldigt roligt.
Svar på tråden BF December 2016