• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Makintoch
    Redoförnytt skrev 2016-07-30 22:03:19 följande:

Någon som börjat handla grejer?

Vad i så fall?

Hur tänker ni kring vagn? Vad prioriterar nu osv?

RUL i veckan. Längtar efter att se att något faktiskt finns där inne!! :)

Vi har köpt barnvagn, babyskydd och lite kläder! Vi hade egentligen tänkt köpa barnvagn begagnat så jag höll lite koll på utbudet på blocket. Då kom det upp en annons om rea på babyproffsen så då slog vi till! Var bara i vecka 16 när vi köpte vagnen ;p det blev till och med billigare med vagnen än vad vi hade räknat med att köpa en begagnad! Babyskyddet köpte vi däremot begagnat!
  • Redoförnytt
    Makintoch skrev 2016-08-01 00:25:49 följande:

Vi har köpt barnvagn, babyskydd och lite kläder! Vi hade egentligen tänkt köpa barnvagn begagnat så jag höll lite koll på utbudet på blocket. Då kom det upp en annons om rea på babyproffsen så då slog vi till! Var bara i vecka 16 när vi köpte vagnen ;p det blev till och med billigare med vagnen än vad vi hade räknat med att köpa en begagnad! Babyskyddet köpte vi däremot begagnat!

Åh va härligt att hitta sånt till bra pris !

Vi har hittat ett erbjudande där vi får babyskydd när vi köper vagnen. Men oj vilka pengar man får slänga ut! ;)

Tycker inte jag hittar så mycket på blocket tyvärr. Noll annonser i mitt län. :(
  • Friedan
    Marialia skrev 2016-07-31 19:01:31 följande:

Har rul imorgon och är så nervös. Tänk om det visar något? Samtidigt har jag en livlig en i magen som buffar runt så lever gör den i allra högsta grad!

Har köpt lite småsaker men om allt ser bra ut imorgon så kommer vi nog köpa lite mer. Ska sy lite saker och vill börja med det ganska snart så jag inte känner mig stressad senare!

Hoppas att allt ser bra ut idag! Vad ska du sy för något? Jag gillar att sy och tar gärna emot tips på saker att göra. Ett babynest ska jag försöka knåpa ihop och så har jag redan virkat två snuttisar och påbörjat en filt till vagnen. 
  • Friedan
    Emmask skrev 2016-07-31 17:58:44 följande:
    Haha. Man ska ha is i magen när det gäller begagnat, aldrig stressa. Babyskydd är ju bra att ha innan vecka 30 men spjälsängen använde vi inte förrän dottern var flera veckor, och knappt ens då (intill vår säng). Ett tips är att köpa en med öppningsbar sida och höjbar botten så att den kan stå kloss i kloss med er säng.
    Nä, vi har knappt använt spjälsäng alls men vill ändå ha den på plats  

Vi kommer ha bebisen mellan oss i sängen som vi haft de andra, för oss som delar på nätterna är det enklast och vi behöver inte lyfta eller flytta någon. Annars om man ensam ska ta bebisen håller jag med om att det nog är fiffigt att ställa spjälsängen kloss mot sin egen säng. 
  • Marialia
    Friedan skrev 2016-08-01 09:00:13 följande:

Hoppas att allt ser bra ut idag! Vad ska du sy för något? Jag gillar att sy och tar gärna emot tips på saker att göra. Ett babynest ska jag försöka knåpa ihop och så har jag redan virkat två snuttisar och påbörjat en filt till vagnen. 

Jag tänkte sy dregglisar, en eller ett par enkla bomullsfiltar och ev lite kläder. Sen stickar och virkar jag. Har redan gjort två koftor och en filt. Blir lite allt möjligt stickat och virkat tror jag, sockor, koftor, byxor, mössor, snuttisar, filtar... Ska också sy babynest!
  • Y o L o

Är det någon här som gjort planerat snitt på Sös? Får man bo på patienthotellet då? När jag gjorde akut snitt fick vi inte det. Vet att på Danderyd får man bo på hotellet efter planerat snitt.

• olw24311
    Y o L o skrev 2016-08-01 20:42:48 följande:

Är det någon här som gjort planerat snitt på Sös? Får man bo på patienthotellet då? När jag gjorde akut snitt fick vi inte det. Vet att på Danderyd får man bo på hotellet efter planerat snitt.

Hade ett halvplanerat snitt på sös. Bestämde på måndagen att jag skulle snittas dagen efter och då fick jag sova på avdelning. De har en där alla snittade får bo vad jag kunde förstå.
  • LyCKa55

Idag köpte vi en Babytravel syskonvagn för 800:-. Fb-loppisar är bra:) Verkar jättebra men sen då i begagnat skick. Dock verkar ett hjul skramla lite men det går säkert att fixa. För den pengen kan man ju fixa vissa saker

• Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-08-01 20:42:48 följande:

Jag fick bo på Danderyds avd 17 efter mitt akuta snitt, andra blev halv-planerat fick en tid typ 1 v innan och efter det hamnade jag på avd 16.
  • Y o L o

Skönt att ha det fixat. Roligt också att handla lite, det blir mer verkligt. Själv har jag inte köpt något ännu, men blir kanske efter rul nu i veckan.

LyCKa55 skrev 2016-08-01 22:26:40 följande:

Idag köpte vi en Babytravel syskonvagn för 800:-. Fb-loppisar är bra:) Verkar jättebra men sen då i begagnat skick. Dock verkar ett hjul skramla lite men det går säkert att fixa. För den pengen kan man ju fixa vissa saker

Svar på tråden BF December 2016