• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Ledilnaan

Nu börjar jag bli lite nervös, ska på RUL imorgon och denna gången ska vi ta reda på könet, har ju som jag skrivit tidigare, 3 söner redan och hoppas såklart på att det ska vara en liten tös därinne, men jag tvivlar. Är med största sannolikhet en pojk till, även om jag först kommer bli lite besviken så kommer jag älska den lille lika mycket som sina bröder.
    Imorgon efter ultraljudet så ska vi åka och klämma på lite barnvagnar och köpa nåt klädesplagg.

Idag berättade jag för chefen, hon blev väldigt glad för min skull. Hon frågade hur jag har mått de andra graviditeterna, så jag berättade att jag har haft stora problem med foglossning de andra gångerna. Hennes svar var bara att jag jobbar så länge jag känner att jag orkar.

• Fian88
    Ledilnaan skrev 2016-08-02 14:36:10 följande:

Nu börjar jag bli lite nervös, ska på RUL imorgon och denna gången ska vi ta reda på könet, har ju som jag skrivit tidigare, 3 söner redan och hoppas såklart på att det ska vara en liten tös därinne, men jag tvivlar. Är med största sannolikhet en pojk till, även om jag först kommer bli lite besviken så kommer jag älska den lille lika mycket som sina bröder.
    Imorgon efter ultraljudet så ska vi åka och klämma på lite barnvagnar och köpa nåt klädesplagg.

Idag berättade jag för chefen, hon blev väldigt glad för min skull. Hon frågade hur jag har mått de andra graviditeterna, så jag berättade att jag har haft stora problem med foglossning de andra gångerna. Hennes svar var bara att jag jobbar så länge jag känner att jag orkar.

Skönt med bra respons från chefen:). Fick jag också, både förra gången och denna:). Men ändå var jag nervös för att berätta haha:P
  • Marialia

Vi var på rul igår och allt såg jättebra ut! Blev flyttade från 24/12 till 21/12 så det var inte så många dagar.

Idag var vi och klämde lite på barnvagnar, herregud hur ska man kunna välja? Vet nog i alla fall vad vi inte vill ha men lutar åt en Emmaljunga!

• Babybluiee

Var på rul i måndags, efter lite tur.... Barnmorskan hade gett oss fel datum, turligt nog ringde jag och kollade för det kändes fel med rul i vecka 22 :s

För vår del lutar det mot en britax Go next, gillar att den är så smidig att vika ihop och känns riktigt skön att köra, iallafall när vi testat i affären.. Sen gillar jag att man kan vända och vrida på den hur man vill på ett enkelt sätt liksom :)

• Redoförnytt

RUL avklarat och lillen fick tummen upp!

Det bor en liten grabb där inne, som magkänlsan sa.

Nu ska vi börja kolla vagn mm.

Tror vi fastnat för britax go next. Främst pga smidigheten och ergonomiska handtaget.

Funderar även på att ha bedside crib i början. Men är osäker på hur länge man vanligtvis använder en sån?

Hur går det för er?

• Andan

Hej alla!

Jag har det jobbigt med hjärtklappning, ligger i sängen sedan 1 timme med en vilopuls på 110. Helt oförändrad trots att jag ligger stilla och slummrar till... Antar att detta är normalt, men jag tycker att det är så fruktansvärt obehagligt.

BM säger att det är pga den ökade blodvolymen.

Någon som känner igen sig?

Är i vecka 21 :)

• Y o L o

Oj det låter högt som vilopuls. Jag har märkt att jag gått från ca 62 till 75 i vilopuls, 110 är när jag promenerar raskt. Men alla är ju olika, vet du vad du brukar ha i vilopuls? Att öka 10-15 slag under graviditeten är normalt vad jag läst.

Andan skrev 2016-08-03 10:51:06 följande:

Hej alla!

Jag har det jobbigt med hjärtklappning, ligger i sängen sedan 1 timme med en vilopuls på 110. Helt oförändrad trots att jag ligger stilla och slummrar till... Antar att detta är normalt, men jag tycker att det är så fruktansvärt obehagligt.

BM säger att det är pga den ökade blodvolymen.

Någon som känner igen sig?

Är i vecka 21 :)

• Friedan

Kul att fler varit på RUL och fått fina besked! 

Jag såg precis att det till och med finns en april -17 tråd nu. Helt otroligt och ger en bra känsla för att december faktiskt är snart. Tycker det känns som igår när jag testade positivt och så finns det nu blivande föräldrar som ska få flera månader efter  

• sympathy

Min lilla pojke är beräknad den 15:e december :) han är lite rolig eftersom han alltid sparkar samma tid varje dag , 11 på kvällen börjar det alltid buffa omkring därinne i magen. Har haft en skön graviditet fram tills nu då jag är så förstoppad att magen är helt spänd, man börjar undra hur mycket som är bebismage egentligen :o. Sen får varken jag eller bebis någon riktig sömn eftersom dom renoverar byggnaden vi bor i -.- känner för att skrika varenda morgon usch.

Svar på tråden BF December 2016