• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • MP88

Åh, är det bara jag som tycker att tiden springer iväg? Jag är i v 26+3 och var hos BM senast förra tisdagen i v 25+2 och då var mitt magmått 25 vilket min BM sa var helt normalt. Jag är fortfarande väldigt liten om magen, inte ens enda som vågat fråga om där är en bebis i magen. Jobbar på förskola så möter väldigt mkt föräldrar varje dag, men som sagt ingen som sagt något. Trots att jag ibland har mammabyxor och en tight tröja, magen syns ju tycker jag - hoppas att föräldrarna inte tror att jag klär mig tight och samtidigt lagt på mig en rejäl ätar-kula under sommaren ;) 

Fick järntabletter insatt på mitt senaste BM besök, hade 119 i järnvärde så det var på väg ner. I övrigt så såg allt toppen ut och jag mår bättre än på länge. Älskar att känna mig lilla flicka sparka varje kväll och morgon! Känner redan nu att jag kommer sakna sparkarna, det är en sån speciell känsla. 

Till något helt annat, någon som sökt graviditetspenning? Mitt yrke är ju något tungt, så har sökt men vet inte alls om det blir beviljat. 

Enligt app är det 94 dagar kvar tills BF, hoppas att det stämmer eller att hon väljer att komma ut lite tidigare :)

• Y o L o

Tjoho fick besked att mina levervärden var normala, så klådan är bara vanlig klåda! Så skönt att veta!

• HJ0812
    Y o L o skrev 2016-09-14 20:50:40 följande:
    Tjoho fick besked att mina levervärden var normala, så klådan är bara vanlig klåda! Så skönt att veta!
    Så bra!
    Alvin 081121 Asta 130730
  • BIX
    Y o L o skrev 2016-09-14 20:50:40 följande:

Så skönt!
  • BIX

Läste tidigare att det var någon (minns inte vem) som kommenterade värmen.. Jag tycker också det är jättejobbigt. Hade ett gräl med sambon i morse, för att jag klagade på att det var för varmt i sovrummet efter att jag legat vaken halva natten pga att det varit för varmt för att sova. Jag tycker vi måste få ner temperaturen och han menar att det redan är svalt och att jag är helt oresonlig, särskilt med tanke på att vår dotter på 16 månader sover där med oss. Jag har sedan innan tagit bort täcke och har bara påslakanet, samt ett linne och ett par luftiga shorts på mig. Det är svårt att skala bort mer eftersom jag inte gillar att inte ha någonting över mig, och dottern som ligger mellan oss genast börjar pilla med med mina bröst om jag är naken. Sambon sover i kallingar och ett tunt sommartäcke. Känns som att det är läge för honom att antingen sätta på sig pyjamas eller ta ett varmare täcke. "Jag har aldrig problem med att sova" säger han. Vafan!?! Det handlar ju inte om hans sömn, utan om min... Ok att jag säkert har högre kroppstemperatur nu när jag är gravid (är ganska varm av mig annars också) men det har väl ingen betydelse! Fattar inte vad han vill att jag ska göra, mer än hålla med om att det inte är för varmt. Rynkar på näsan Bla bla bla gnäll och tjat Död

• Tess1990
    BIX skrev 2016-09-15 08:44:15 följande:

Läste tidigare att det var någon (minns inte vem) som kommenterade värmen.. Jag tycker också det är jättejobbigt. Hade ett gräl med sambon i morse, för att jag klagade på att det var för varmt i sovrummet efter att jag legat vaken halva natten pga att det varit för varmt för att sova. Jag tycker vi måste få ner temperaturen och han menar att det redan är svalt och att jag är helt oresonlig, särskilt med tanke på att vår dotter på 16 månader sover där med oss. Jag har sedan innan tagit bort täcke och har bara påslakanet, samt ett linne och ett par luftiga shorts på mig. Det är svårt att skala bort mer eftersom jag inte gillar att inte ha någonting över mig, och dottern som ligger mellan oss genast börjar pilla med med mina bröst om jag är naken. Sambon sover i kallingar och ett tunt sommartäcke. Känns som att det är läge för honom att antingen sätta på sig pyjamas eller ta ett varmare täcke. "Jag har aldrig problem med att sova" säger han. Vafan!?! Det handlar ju inte om hans sömn, utan om min... Ok att jag säkert har högre kroppstemperatur nu när jag är gravid (är ganska varm av mig annars också) men det har väl ingen betydelse! Fattar inte vad han vill att jag ska göra, mer än hålla med om att det inte är för varmt.  Bla bla bla gnäll och tjat 

Men shit va taskigt!

Jag har haft fönstret öppet i sovrummet varje kväll nu, men måste sluta nu för fick in en monster spindel igår.. som satt på väggen bakom oss när vi satt i soffan på kvällen.. och ja jag är livrädd för spindlar och fick panikångest!

Men vi har stora fläktar som är på när jag vill, sambon och sonen får ha på sig kläder eller filtar om dom tycker de är kallt

Mitt behov av att inte må illa och kräkas (vilket jag ibland gör av värmen) och sova så mycket som möjligt går först, och annars finns ett annat sovrum eller soffan för dom.

Tycker inte alls att du är gnällig eller tjatig när du vill göra de bekvämt för dig för att kunna sova, jätteviktigt ju! Han som bara är taskig och inte hjälper..
  • BIX
    Tess1990 skrev 2016-09-15 11:10:24 följande:
    Men shit va taskigt!

Jag har haft fönstret öppet i sovrummet varje kväll nu, men måste sluta nu för fick in en monster spindel igår.. som satt på väggen bakom oss när vi satt i soffan på kvällen.. och ja jag är livrädd för spindlar och fick panikångest!

Men vi har stora fläktar som är på när jag vill, sambon och sonen får ha på sig kläder eller filtar om dom tycker de är kallt

Mitt behov av att inte må illa och kräkas (vilket jag ibland gör av värmen) och sova så mycket som möjligt går först, och annars finns ett annat sovrum eller soffan för dom.

Tycker inte alls att du är gnällig eller tjatig när du vill göra de bekvämt för dig för att kunna sova, jätteviktigt ju! Han som bara är taskig och inte hjälper..
    Eller hur, jag fattar inte ens hur vi kan bråka om något sådant... Jobbigt med spindeln, hoppas det bara va en enda vilsen en...
  • Friedan

Jag sover med öppet fönster hela natten, och svettas ändå. Nu har min man inte klagat men gör han det så får han lösa det bäst han vill. Bara han inte stänger fönstret

Under graviditeten tycker jag att den icke-gravida parten får anpassa sig och ställa upp, det går väl att lägga sig i ett annat rum, tjockare täcke eller vad som helst.

• Y o L o

Jag som alltid fryser åker till jobbet utan jacka ;) i vanliga fall hade jag nog nästan tagit fram vinterjackan nu haha.

Jag är väldigt mycket varmare men det är rätt skönt eftersom jag är van att frysa annars :)

Är i v 26 o tycker magen sjunkit lite, upplever ni andra det med?

• Mariro
    Y o L o skrev 2016-09-15 19:18:53 följande:

Jag som alltid fryser åker till jobbet utan jacka ;) i vanliga fall hade jag nog nästan tagit fram vinterjackan nu haha.

Jag är väldigt mycket varmare men det är rätt skönt eftersom jag är van att frysa annars :)

Är i v 26 o tycker magen sjunkit lite, upplever ni andra det med?

Jag kan också uppleva att magen har sjunkit. Märker det på gravidjeans som tidigare klämt mitt på magen och lämnat spår, men som inte gör det längre. När börjar bebisen fixera sig egentligen?
Svar på tråden BF December 2016