• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Cossi
    Y o L o skrev 2016-09-15 19:18:53 följande:

Jag som alltid fryser åker till jobbet utan jacka ;) i vanliga fall hade jag nog nästan tagit fram vinterjackan nu haha.

Jag är väldigt mycket varmare men det är rätt skönt eftersom jag är van att frysa annars :)

Är i v 26 o tycker magen sjunkit lite, upplever ni andra det med?

Jag tycker att magen både går längre ned och trycker på uppåt... Sista dagarna tycker jag lungorna fått väldigt lite utrymme, går runt och flåsar och känsla av att inte kunna andas djupt. Samtidigt har jag fått stötar på urinblåsan som jag inte känt av tidigare.
    Mariro skrev 2016-09-16 08:24:11 följande:

Jag kan också uppleva att magen har sjunkit. Märker det på gravidjeans som tidigare klämt mitt på magen och lämnat spår, men som inte gör det längre. När börjar bebisen fixera sig egentligen?

Vid första graviditeten fixerar huvudet sig vid slutet oftast men inte säkert om du är omföderska, mina två senaste gjorde det aldrig (förrän förlossningen var igång).
  • Y o L o

Känner precis som du, flåsar mer o stötar mot urinblåsan. Märks helt klart att bebisen är rätt lång nu.

Cossi skrev 2016-09-16 10:10:36 följande:

Jag tycker att magen både går längre ned och trycker på uppåt... Sista dagarna tycker jag lungorna fått väldigt lite utrymme, går runt och flåsar och känsla av att inte kunna andas djupt. Samtidigt har jag fått stötar på urinblåsan som jag inte känt av tidigare.Vid första graviditeten fixerar huvudet sig vid slutet oftast men inte säkert om du är omföderska, mina två senaste gjorde det aldrig (förrän förlossningen var igång).

• Babybluiee

Någon mer än jag som har problem med att det "smäller" i bäckenet/höften när de vänder sig när man ligger ner? :s

• Fian88
    Babybluiee skrev 2016-09-16 11:25:18 följande:

Någon mer än jag som har problem med att det "smäller" i bäckenet/höften när de vänder sig när man ligger ner? :s

Jag! Sjukt obehagligt.
  • Babybluiee
    Fian88 skrev 2016-09-16 13:37:18 följande:

Jag! Sjukt obehagligt.

Vet du vad det är? Gör det ont på dig? För det gör det på mig, iof kan det bero på att jag har problem med ligamenten i det benet :/
  • BIX
    Babybluiee skrev 2016-09-16 14:08:41 följande:
    Vet du vad det är? Gör det ont på dig? För det gör det på mig, iof kan det bero på att jag har problem med ligamenten i det benet :/
    Är det inte ligamenten som livmodern 'hänger' i? Det kan väl båda hugga, dra och knäpp i dem har jag för mig. Inte upplevt det själv däremot.
  • BIX
    Friedan skrev 2016-09-15 13:51:48 följande:

Jag sover med öppet fönster hela natten, och svettas ändå. Nu har min man inte klagat men gör han det så får han lösa det bäst han vill. Bara han inte stänger fönstret

Under graviditeten tycker jag att den icke-gravida parten får anpassa sig och ställa upp, det går väl att lägga sig i ett annat rum, tjockare täcke eller vad som helst.

Håller med. Sambon verkar iaf kommit på bättre tankar för han var väldans gullig när jag kom hem trött och lite låg i humöret. När jag skulle gå och lägga mig var det svalt och skönt som en dröm med öppet fönster i sovrummet. Fick en riktigt god natts sömn :)
  • Fian88
    Babybluiee skrev 2016-09-16 14:08:41 följande:
    Gör alltid ont när jag vänder mig pga foglossningen men känner liksom hur det knäpper till ordentligt. Ingen aning om vad det kan va dock.
  • MP88

Här är min lilla mage, enligt alla är den ovanligt liten för att vara i v. 28 ;) Men enligt BM är måtten helt normala så jag är inte så orolig. Tänker att det är skönt så länge man är liten om magen! Någon annan här inne med liten mage? Kan inte alla visa sina magar? Hade varit roligt! 

Har endast lagt på mig totalt 2 kg, har haft rumpa och lår sedan tidigare ;) Men alltså gått ner runt rumpa och lår och lagt det på magen istället :P

• BIX
    MP88 skrev 2016-09-17 17:36:01 följande:

Här är min lilla mage, enligt alla är den ovanligt liten för att vara i v. 28 ;) Men enligt BM är måtten helt normala så jag är inte så orolig. Tänker att det är skönt så länge man är liten om magen! Någon annan här inne med liten mage? Kan inte alla visa sina magar? Hade varit roligt! 

Har endast lagt på mig totalt 2 kg, har haft rumpa och lår sedan tidigare ;) Men alltså gått ner runt rumpa och lår och lagt det på magen istället :P

Fin! Ja det är nog skönt att vara liten om magen, så njut av det du. Själv känner jag mig stor och otymplig, vecka 29 idag och första dagen det känns lite tungt och jag har ont.

Försöker lägga upp en bild från idag men vet inte om det fungerar från appen..
Svar på tråden BF December 2016