• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Miaairam
    BIX skrev 2016-09-16 17:35:08 följande:
    Håller med. Sambon verkar iaf kommit på bättre tankar för han var väldans gullig när jag kom hem trött och lite låg i humöret. När jag skulle gå och lägga mig var det svalt och skönt som en dröm med öppet fönster i sovrummet. Fick en riktigt god natts sömn :)
    Skönt att han tagit sitt förnuft till fånga. Här sover sambon med vintertäcke, jag utan täcke och fönstret står på vid gavel... Mot slutet av förra graviditeten, i smällkalla februari, sov han med mössa och två täcken, medan jag bara hade påslakan och ett linne, även då med öppet fönster!
  • Tess1990
    Miaairam skrev 2016-09-18 00:49:40 följande:

Skönt att han tagit sitt förnuft till fånga. Här sover sambon med vintertäcke, jag utan täcke och fönstret står på vid gavel... Mot slutet av förra graviditeten, i smällkalla februari, sov han med mössa och två täcken, medan jag bara hade påslakan och ett linne, även då med öppet fönster!

Haha! Med bulle i ugnen så kan man verkligen bli som en ugn!

Förra gången gick jag runt i december med tunna leggings och tunn kortärmad bomulls klänning medans de snöade och alla andra hade vinterjacka, mössa, vantar, benvärmare, tjocktröjor och ja allt för att hålla värmen!

Sambon försökte få på mig jacka iaf men jag blev bara jättevarm och mådde illa av de ^^

Lite jobbigare nu är de dock, måste ju klä på sonen för förskolan men blir alltid tveksam om jag kan lita på mig själv eller om jag kommer klä honom för kallt bara för att jag tycker de är varmare, så får fråga sambon hela tiden och ta med fler ombyten/lager ^^
  • MP88
    BIX skrev 2016-09-17 23:16:18 följande:
    Super gullig mage! Tycker inte att din är så stor heller :P Tråkigt att du börjar känna dig tung och fått ont bara :(
  • BIX
    MP88 skrev 2016-09-18 09:40:09 följande:
    Super gullig mage! Tycker inte att din är så stor heller :P Tråkigt att du börjar känna dig tung och fått ont bara :(
    Tack :) Men när jag tittar ner på den ser den mycket större ut!

Konstigt att bilden kom med... Jag ser den inte i appen på telefon.
  • MP88
    BIX skrev 2016-09-18 10:23:06 följande:
    Tack :) Men när jag tittar ner på den ser den mycket större ut!

Konstigt att bilden kom med... Jag ser den inte i appen på telefon.
    Jag kan se bilden på datorn! :)
  • ciz

Fina magar:)

Jag har gått upp massor redan o första tecknet på graviditet var att brösten blev 5kup storlekar större men bjuder ändå på en bild:(

Svar på tråden BF December 2016