• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Andan

Någon som vill dela med sig av tips mot otroligt envisa sura uppstöttningar och halsbränna?

Knapprar galive utav bara den, tänker verkligen på vad jag äter... Storlek av portioner mm!

Har suttit upp och sovit senaste 2 nätterna :(

Husmorstips kanske? ;)

• BIX
    Andan skrev 2016-09-19 17:22:02 följande:

Någon som vill dela med sig av tips mot otroligt envisa sura uppstöttningar och halsbränna?

Knapprar galive utav bara den, tänker verkligen på vad jag äter... Storlek av portioner mm!

Husmorstips kanske? ;)

Novalucol funkar mot halsbränna här..
  • Redoförnytt
    Andan skrev 2016-09-19 17:22:02 följande:

Husmorstips kanske? ;)

OMEPRAZOL dagligen. Och galieve/galviscon vid sänggående. :)
  • Y o L o

Gaviscon att dricka, tycker det är som att dricka hudkräm men funkade bra för mig.

Redoförnytt skrev 2016-09-19 17:52:33 följande:

• Andan

Har din bm "godkännt" omeprezol, köpte de idag med apotekaren sa att jag måste prata med läkare eller bm innan jag tar... Sitter med tabletterna brevid men vågar inte ta, biverkningarna som kan ske låter värre än uppstötningarna... Illamående, ont i magen och kramper....

Redoförnytt skrev 2016-09-19 17:52:33 följande:

• Andan

Gaviscon är väldigt bra, dock så åker den upp 9/10 ggr, klarar inte salvan :(

Y o L o skrev 2016-09-19 19:56:36 följande:

Gaviscon att dricka, tycker det är som att dricka hudkräm men funkade bra för mig.

• Hallondricka

Måste bara fråga. Kostar era ultraljud något? Rutinultraljudet var gratis men uppföljande ultraljud som jag måste göra kostar 300:- Det är ej privat utan inom landstinget. Tredje ultraljudet är denna veckan och tack och lov är kommer jag då upp i summan för frikort. Har graviditetsdiabetes så betalar för provtagning och läkarbesök varje månad med. Och mödravården säger dem är gratis...

• Anonym föräldraledig
    Hallondricka skrev 2016-09-19 21:18:50 följande:

Måste bara fråga. Kostar era ultraljud något? Rutinultraljudet var gratis men uppföljande ultraljud som jag måste göra kostar 300:- Det är ej privat utan inom landstinget. Tredje ultraljudet är denna veckan och tack och lov är kommer jag då upp i summan för frikort. Har graviditetsdiabetes så betalar för provtagning och läkarbesök varje månad med. Och mödravården säger dem är gratis...

Jag har gjort två extra tillväxtultraljud, och inget av dem har kostar något. Är kanske olika beroende på landsting.
Svar på tråden BF December 2016