• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • ciz
    Miaairam skrev 2016-10-02 12:41:13 följande:

Nu har jag träffat läkare som gjorde ul och mätte fostervatten, flöde mm. Allt såg bra ut, så troligaste förklaringen till att magen är mindre är att bebis lagt sig med huvudet nedåt och sjunkit ner i bäckenet. Skönt att ha kollat - bättre en gång för mycket!

Vad skönt att allt såg bra ut!!! Helt klart bättre att kolla än att behöva vara orolig!

Jag tycker min mage växt som bara den på några dagar nu, känns som att jag snart inte har något alls kvar att ta på mig.

Alltså min bm har inte mätt sf en endaste gång ännu kom jag att tänka på nu, är ju ändå i v30 nu?!
  • Ledilnaan
    ciz skrev 2016-10-02 20:06:59 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut!!! Helt klart bättre att kolla än att behöva vara orolig!

Jag tycker min mage växt som bara den på några dagar nu, känns som att jag snart inte har något alls kvar att ta på mig.

Alltså min bm har inte mätt sf en endaste gång ännu kom jag att tänka på nu, är ju ändå i v30 nu?!
    Vad konstigt att BM inte mätt magen än, min bm har mätt magen sen v.13.

Min mage har också växt massor nu på bara några dagar, är i v.29, det är roligt att det börjar synas ordentligt, nu ser man inte längre så lönnfet ut
  • Tess1990

Är de någon mer som läcker från brösten?

Kan inte sova utan bh längre för då vaknar jag i en pöl :/

Började tidigt förra gången också ^^

• Y o L o

Vilken vecka är du i? Inget sånt för mig än iaf. S

Tess1990 skrev 2016-10-02 21:06:40 följande:

Är de någon mer som läcker från brösten?

Kan inte sova utan bh längre för då vaknar jag i en pöl :/

Började tidigt förra gången också ^^

• Tess1990
    Y o L o skrev 2016-10-02 21:20:57 följande:

Vilken vecka är du i? Inget sånt för mig än iaf. S

V.32 (31+1) började lite smått i v.28 både nu och förra gången men nu är de riktigt mycket, minsta tryck på brösten, som de blir när jag ligger på sidan, så läcker de

Gillar inte att sova med bh och amningsinlägg men måste väl nu :/

På förlossningen förra gången blev barnmorskan förvånad över hur mycket som kom när hon skulle klämma ut lite på en sked och ge mitt barn ^^ (fråga mig inte varför jag inte fick amma direkt, förstår inte heller de, fanns ingen anledning till att vänta)

Bra att de funkar liksom men liiite överdrivet att börja redan nu!
  • Ledilnaan
    Tess1990 skrev 2016-10-02 21:31:25 följande:
    V.32 (31+1) började lite smått i v.28 både nu och förra gången men nu är de riktigt mycket, minsta tryck på brösten, som de blir när jag ligger på sidan, så läcker de

Gillar inte att sova med bh och amningsinlägg men måste väl nu :/

På förlossningen förra gången blev barnmorskan förvånad över hur mycket som kom när hon skulle klämma ut lite på en sked och ge mitt barn ^^ (fråga mig inte varför jag inte fick amma direkt, förstår inte heller de, fanns ingen anledning till att vänta)

Bra att de funkar liksom men liiite överdrivet att börja redan nu!
    Mina bröst har inte börjat läcka än, är i v.29, fast de har inte börjat läcka innan fl vad jag kommer ihåg. Däremot så kommer det snabbt igång efter fl. Kommer ihåg att efter förra förlossningen så började min son att bajsa gult redan efter två dagar, och det brukar dröja lite längre i vanliga fall. De var lite förvånade på bb.
    Men efter fl så måste jag sova med bh och amningsskydd, är lite jobbigt, men det är ännu jobbigare när det är dyblött i sängen
  • Mariro
    Ledilnaan skrev 2016-10-03 10:29:34 följande:

Jajust det, Idag har jag bara 80 dagar kvar!

Nån mer?

72 dagar kvar! Det börjar närma sig på riktigt nu!
  • Hallondricka
    Anonym föräldraledig skrev 2016-10-01 18:42:13 följande:

Är det någon annan som väntar en liten bebis? Fick i veckan besked om att bebisen beräknas vara 24% för liten och alltså tillväxthämmad. Bebisen mår bra i övrigt, bortsett från storleken.

Ja, jag! Allt ser bra ut här med. Vet dock inte procenten den lille ligger efter med. Var likadant i min förra graviditet, då var dottern nere på -32% men växte till sig till -20% dem sista veckorna jag slutade jobba och bara tog det lugnt hemma.
  • Anonym föräldraledig
    Hallondricka skrev 2016-10-03 11:09:58 följande:
    Ja, jag! Allt ser bra ut här med. Vet dock inte procenten den lille ligger efter med. Var likadant i min förra graviditet, då var dottern nere på -32% men växte till sig till -20% dem sista veckorna jag slutade jobba och bara tog det lugnt hemma.
    Skönt att inte vara ensam. :) och skönt att allt ser bra ut för dig med. :)
    Ska in på extrakoll imorgon igen, och sen nästa vecka. Hade också en liten bebis förra graviditeten, men det visade sig först vid förlossningen, så vet inte hur tillväxten var under graviditeten. Den här gången så phade den sjunkit från -6 % till -24% på tre veckor ungefär.
Svar på tråden BF December 2016