• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tess1990
    Vasilisat skrev 2016-10-07 13:40:08 följande:

Oj då ! 65 dagar kvar 

Känslan att man blivit misshandlad inifrån..  

56 dagar här ^^

Och ja förstår precis vad du menar!!!
  • Mariro
    BIX skrev 2016-10-07 20:40:42 följande:

Det känns som att jag ska spricka.

Hahahaha, alltså förlåt, men jag skrattade så mycket när jag läste det. Jag har exakt samma känsla, liksom hur mycket större kan magen bli?! Och ändå är det typ mer än två månader kvar. Det är verkligen komiskt. Försöker smörja med allt möjligt för huden tänjs och det kliar helt galet!
  • Vasilisat
    BIX skrev 2016-10-07 20:40:42 följande:

Det känns som att jag ska spricka.

Förstår vad du menar :D 

• BIX
    Mariro skrev 2016-10-08 11:23:59 följande:
    Hahahaha, alltså förlåt, men jag skrattade så mycket när jag läste det. Jag har exakt samma känsla, liksom hur mycket större kan magen bli?! Och ändå är det typ mer än två månader kvar. Det är verkligen komiskt. Försöker smörja med allt möjligt för huden tänjs och det kliar helt galet!
    Nä precis - kan väl knappast bli större nu?!? Kan ju inte låta bli att undra var det ska sluta och om jag bär runt på en jättebebis :)
  • sillencillasill
    BIX skrev 2016-10-08 21:11:15 följande:
    Nä precis - kan väl knappast bli större nu?!? Kan ju inte låta bli att undra var det ska sluta och om jag bär runt på en jättebebis :)
    Jag förstår inte heller... barnmorskan sa att jag hade mycket fostervatten och att det var därför min buk var så spänd. Men bebisen måste ju växa till sig så större lär ju magen bli...
  • MP88

Jag är i v 31 och under dagen igår började en extrem ryggvärk smyga sig på i svanken.. Idag är det så illa att jag inte kan gå utan stöd, benen kan knappt ta mig fram. Jag har varit förskonad med ryggont och smärtor under hela graviditeten så detta kom som en chock. Har haft ryggskott för ett par år sedan och denna smärtan är mycket värre. Någon som vet vad det kan vara? Är det foglossning mån tro?

• De5pojkarna
    MP88 skrev 2016-10-09 09:11:50 följande:

Jag är i v 31 och under dagen igår började en extrem ryggvärk smyga sig på i svanken.. Idag är det så illa att jag inte kan gå utan stöd, benen kan knappt ta mig fram. Jag har varit förskonad med ryggont och smärtor under hela graviditeten så detta kom som en chock. Har haft ryggskott för ett par år sedan och denna smärtan är mycket värre. Någon som vet vad det kan vara? Är det foglossning mån tro?

Foglossning! Jag har haft så i en vecka nu. Fick gå med kryckor. Lite ont ännu men MYCKET bättre nu. Å jag har 5 barn att ta hand om ensam på veckorna när maken jobbar. :/ Haft ont de senaste 4 graviditeterna..
  • MP88
    De5pojkarna skrev 2016-10-09 10:12:31 följande:
    Foglossning! Jag har haft så i en vecka nu. Fick gå med kryckor. Lite ont ännu men MYCKET bättre nu. Å jag har 5 barn att ta hand om ensam på veckorna när maken jobbar. :/ Haft ont de senaste 4 graviditeterna..
    åh, vad drygt! Jag jobbar på förskola och har inte fått graviditetspenning beviljat, kan man bli sjukskriven för foglossningen av en läkare?
  • Y o L o
    MP88 skrev 2016-10-09 11:47:20 följande:

åh, vad drygt! Jag jobbar på förskola och har inte fått graviditetspenning beviljat, kan man bli sjukskriven för foglossningen av en läkare?

Japp det kan du. Verkar dessutom vanligt så kontakta din bm så hen fixar en läkartid till dig tycker jag.
Svar på tråden BF December 2016