• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Vasilisat

Usch ...foglossning! Är med i klubben .. Rynkar på näsan 
    Inget roligt när man blir så begränsad... Kommer snart längta ihjäl mig tills den dagen jag får träffa min lilla kärlek Baby Så sugen på att börja träna,gå ut o promenera..nu kan jag knappt gå 300m och då är jag slut ...ont överallt + urin som droppar då och då + hemorrojder som kikar ut ibland ... åh ! 
    Idag är jag bara i v31 (30+6) ..åhh... så mycket kvar ..går hemma och försöker inte gnälla, mina katterKatt lyssnar ändå inte Skrattande 
    Ena dagen blir man misshandlad inifrån och den andra vänder bebis så så att man känner ingenting alls...Tur jag köpte doopler ) angel sound) då får man ha mysiga stunder, lyssnar på hjärtat och myser Hjärta
    Funderar på att besöka fotvården nästa vecka Flört lite lux ska man unna sig Solig eller ärligt talat det är utmaning att klippa tånaglar Gravid 
    Kämpa på alla härliga mammor ,snart är det dags för mys attacker och eventuellt bajs attacker Baby

• Y o L o

Haha härligt inlägg på nå vis :) mycket igenkänning.

Längtar också enorm mycket efter att kunna promenera och må som vanligt.

Var på spa idag, scrub o massage, helt underbart skönt.

Vasilisat skrev 2016-10-09 16:08:36 följande:

Usch ...foglossning! Är med i klubben ..  

Inget roligt när man blir så begränsad... Kommer snart längta ihjäl mig tills den dagen jag får träffa min lilla kärlek  Så sugen på att börja träna,gå ut o promenera..nu kan jag knappt gå 300m och då är jag slut ...ont överallt + urin som droppar då och då + hemorrojder som kikar ut ibland ... åh ! 

Idag är jag bara i v31 (30+6) ..åhh... så mycket kvar ..går hemma och försöker inte gnälla, mina katter lyssnar ändå inte  

Ena dagen blir man misshandlad inifrån och den andra vänder bebis så så att man känner ingenting alls...Tur jag köpte doopler ) angel sound) då får man ha mysiga stunder, lyssnar på hjärtat och myser 

Funderar på att besöka fotvården nästa vecka  lite lux ska man unna sig  eller ärligt talat det är utmaning att klippa tånaglar  

Kämpa på alla härliga mammor ,snart är det dags för mys attacker och eventuellt bajs attacker 

• Tess1990
    Vasilisat skrev 2016-10-09 16:08:36 följande:

Usch ...foglossning! Är med i klubben ..  

Inget roligt när man blir så begränsad... Kommer snart längta ihjäl mig tills den dagen jag får träffa min lilla kärlek  Så sugen på att börja träna,gå ut o promenera..nu kan jag knappt gå 300m och då är jag slut ...ont överallt + urin som droppar då och då + hemorrojder som kikar ut ibland ... åh ! 

Idag är jag bara i v31 (30+6) ..åhh... så mycket kvar ..går hemma och försöker inte gnälla, mina katter lyssnar ändå inte  

Ena dagen blir man misshandlad inifrån och den andra vänder bebis så så att man känner ingenting alls...Tur jag köpte doopler ) angel sound) då får man ha mysiga stunder, lyssnar på hjärtat och myser 

Funderar på att besöka fotvården nästa vecka  lite lux ska man unna sig  eller ärligt talat det är utmaning att klippa tånaglar  

Kämpa på alla härliga mammor ,snart är det dags för mys attacker och eventuellt bajs attacker 

"Baby feet" inpackning, du vet sån plaststrumpor med gegga som man sätter på fötterna tills dom blir helt silkesmjuka, står på min önskelista till efter förlossningen! Fötterna är okej just nu men förra gången blev dom helt hemska efter förlossningen :O vet inte vad som hände men de bara poff var jättemycket tjock död hud och sprickor som gjorde ont.. usch!

Kalkon med skysås står också på önskelistan, hoppas verkligen svärmor fixar de åt mig ^^ kommer fira jul hemma med bara lilla familjen så missar släktmiddagen med kalkon, som jag ser fram emot varje år!

Äter typ inte mögelostar, dricker knappt vin så har inget sånt att de fram emot, men skulle inte tacka nej till en riktigt söt sur cider sen ^^

Och ja vill kunna lyfta min son utan att få så jävla ont! Saknar att dansa runt med honom på kvällen till lugn musik

Och ja sex..! Knappt kunnat ha de alls för att jag blir så irriterad i underlivet och de bara är obekvämt och har ingen ork :(

Kan knappt föreställa mig hur de blir med ett till barn, känns så overkligt fortfarande, men tror vi är rätt förberedda, iaf de som går, erfarenheten från förra gången hjälper iaf! Tex. Så skippar vi spjälsäng helt nu och kör på babynest och babykorg, sen kommer vi samsova
  • ciz

Känner igen mig mycket i det ni skriver nu! Tänkte igår var det här skall sluta då magen bara växer, vågen pekar ganska rakt uppåt också:(

Foglossningen har blivit värre igen och nu har även molvärken i ryggen börjat göra sig påmind igen..

• Y o L o

Jag upplever det som sammandragningar om jag går annat än jättesakta, är det fler som får så? Jag går inga långa sträckor pga foglossning utan sd kommer bara jag ökar på stegen lite.

• Vasilisat
    Y o L o skrev 2016-10-10 13:28:15 följande:

Jag upplever det som sammandragningar om jag går annat än jättesakta, är det fler som får så? Jag går inga långa sträckor pga foglossning utan sd kommer bara jag ökar på stegen lite.

Samma här ... långsamt glider fram som en snigel..och endast korta sträckor Tungan ute
    I morse hade ganska obehaglig känsla i höger sida, som typ mensvärk,dröjde inte länge men man blir förskräckt av alla dessa obehagliga smärtor man inte riktigt vet vad det är ... 
    Fast min BM säger att jag måste promenera mer, och oftare... säger bara tack men de är otäckt när det gör så ont ..Obestämd
  • ciz
    Vasilisat skrev 2016-10-10 14:53:08 följande:

Samma här ... långsamt glider fram som en snigel..och endast korta sträckor 

I morse hade ganska obehaglig känsla i höger sida, som typ mensvärk,dröjde inte länge men man blir förskräckt av alla dessa obehagliga smärtor man inte riktigt vet vad det är ... 

Fast min BM säger att jag måste promenera mer, och oftare... säger bara tack men de är otäckt när det gör så ont ..

Jag tycker sammandragningarna bara blir fler och fler också, räcker ju att man reser sig upp nu förtiden. Min bm säger också att jag borde röra på mig mer och det finns inget jag hellre skulle önska men just nu gör det så ont och känns som att man får välja nu en liten kort promenad eller klara av att jobba några timmar med lite mindre smärta.

Jag är inte rädd för mina sd de "borde" inte påverka något enligt tidigare erf men direkt det kommer nya smärtor blir jag också lite orolig.
  • Mariro
    ciz skrev 2016-10-10 16:09:35 följande:

Jag tycker sammandragningarna bara blir fler och fler också, räcker ju att man reser sig upp nu förtiden. Min bm säger också att jag borde röra på mig mer och det finns inget jag hellre skulle önska men just nu gör det så ont och känns som att man får välja nu en liten kort promenad eller klara av att jobba några timmar med lite mindre smärta.

Jag är inte rädd för mina sd de "borde" inte påverka något enligt tidigare erf men direkt det kommer nya smärtor blir jag också lite orolig.

Får du ont av dina sd? Eller är det mest att det spänner i hela magen? Jag får också sd av att typ... ibland inte göra något alls. De bara kommer. Spänner och magen blir stenhård (ibland bara på vissa områden?).
  • BIX

Jag får ofta sd när jag reser mig efter att ha suttit länge t.ex på jobbet, det brukar dra samman långt ner och de släpper efter någon minut. Sen om jag gör någon häftig ansträngning får jag och sd, eller ibland av ingenting, då brukar det dra ihop sig mer över hela magen. Jag är inte orolig men tänkte ta med ett urinprov imorgon bitti när jag ändå ska till bm på rutinbesök.

Svar på tråden BF December 2016