Miaairam skrev 2016-10-03 13:16:28 följande:
Ja, de kan fortfarande vända sig. Har hört att det är vanligare att de vänder senare för omföderskor, men vet ej om det stämmer. Jag var på extra kontroll i helgen och fast att min plutt nu ligger med huvudet neråt sa BM att han kanske vänder sig flera gånger till innan det är dags, eftersom det fortfarande är relativt gott om plats (är i v32). Om bebisen inte vänder själv blir du kanske erbjuden vändningsförsök?
Jag hoppas verkligen hen vänder sig själv!
Läst lite om vändningsförsök och de låter inte roligt :/
Jag vill verkligen inte snittas! Men de är så mycket som hänt nu och så mycket stress att jag nästan börjat fundera på de, och tror jag skulle få de godkänt och inbokat direkt om jag bad om de.. men är ju inte de jag vill egentligen!
Hon som gjorde ultraljudet sa att jag skulle få göra ett ultraljud igen i v.38, men de verkar ju jättesent för läste om att dom brukar göra vändningsförsökt i v.36-37, men får se hur bra bm på mvc känner barnets huvud senare och hoppas hen vänder sig, känner och ser alla rörelser väldigt tydligt så tror jag kommer känna om de händer
Imorgon är de 59 dagar kvar för mig till BF ^^
Är arbetsökande just nu (ett jävla skämt! Kan inte börja jobba, men sonen får behålla sin förskoleplats iaf)
Har så jäkla ont i blygdbenet när jag går och magen spänner som tusan
Sovit jätte dåligt i 2-3 veckor nu men har börjat ta en lergigan till kvällen för att sova lite djupare och sambon har sovit i andra rummet med sonen några nätter så inte dom stör mig, känns trist att sova ensam men ja, behöver sova!
Inte kräkts på 3 veckor nu! Helt otroligt