• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tess1990

Kom precis hem från UL

Moderkakan har flyttats upp så jag får föda vaginalt, men hen är i säte och beräknades vara +26% :/

Sonen hade huvudet nere i ungefär samma vecka och låg +10% i v.37

Känns lite nervöst! Visst barnet kan vända sig, är ju ett tag kvar men samtidigt kanske de blir svårare om hen är så stor :/

• Andan

71 dagar kvar till ks. Så nu gäller det att sova sova sova och passa på att mysa och leka med storebror! Jobbar 2 veckor till, ska bli sååå sköööönt att vara ledig!

• Miaairam
    Tess1990 skrev 2016-10-03 12:48:25 följande:

Kom precis hem från UL

Moderkakan har flyttats upp så jag får föda vaginalt, men hen är i säte och beräknades vara +26% :/

Sonen hade huvudet nere i ungefär samma vecka och låg +10% i v.37

Känns lite nervöst! Visst barnet kan vända sig, är ju ett tag kvar men samtidigt kanske de blir svårare om hen är så stor :/

Ja, de kan fortfarande vända sig. Har hört att det är vanligare att de vänder senare för omföderskor, men vet ej om det stämmer. Jag var på extra kontroll i helgen och fast att min plutt nu ligger med huvudet neråt sa BM att han kanske vänder sig flera gånger till innan det är dags, eftersom det fortfarande är relativt gott om plats (är i v32). Om bebisen inte vänder själv blir du kanske erbjuden vändningsförsök?
  • Vasilisat
    Hallondricka skrev 2016-10-03 13:52:37 följande:
    Här med
    WOW ! Gratulerar {#emotions_dlg.flower} snart är det dags Baby
    O vad jag längtar Solig
  • Cossi

64 dagar kvar! Jag längtar så tills jag ska sluta jobba och bara får slappa och förbereda inför fl. Vet inte hur jag ska orka med 7 veckor till....har i alla fall ledigt höstlovet. Jag ville inte ta ut så mycket fl innan bebisen är född, och jag har inte mycket sparad semester, så jag har inget annat val än att kämpa på. Hur gör ni andra, när slutar ni jobba? Semester eller fl innan?

Det visade sig att mitt blodvärde inte alls gått upp när man kollade venöst prov, trots så mycket järn. Nu ska jag öka järnintaget ytterligare . Enl läkaren gör man inget annat eftersom det inte gått ner och ligger över 100 (102...). Vet inte hur mycket av tröttheten som kan skyllas järn/blodbrist eller om det är den eländiga sömnen. Vaknar hela tiden, drömmer mycket, gör ont när jag vänder mig, ska kissa mm. Någon annan? Usch vad gnälligt det här blev, känner mig bara lite nere för tillfället. Hoppas ni har överseende...

• Fian88
    Cossi skrev 2016-10-03 16:42:16 följande:

64 dagar kvar! Jag längtar så tills jag ska sluta jobba och bara får slappa och förbereda inför fl. Vet inte hur jag ska orka med 7 veckor till....har i alla fall ledigt höstlovet. Jag ville inte ta ut så mycket fl innan bebisen är född, och jag har inte mycket sparad semester, så jag har inget annat val än att kämpa på. Hur gör ni andra, när slutar ni jobba? Semester eller fl innan?

Det visade sig att mitt blodvärde inte alls gått upp när man kollade venöst prov, trots så mycket järn. Nu ska jag öka järnintaget ytterligare . Enl läkaren gör man inget annat eftersom det inte gått ner och ligger över 100 (102...). Vet inte hur mycket av tröttheten som kan skyllas järn/blodbrist eller om det är den eländiga sömnen. Vaknar hela tiden, drömmer mycket, gör ont när jag vänder mig, ska kissa mm. Någon annan? Usch vad gnälligt det här blev, känner mig bara lite nere för tillfället. Hoppas ni har överseende...

Blev ju beviljad graviditetspenning så jobbar sista passet nu på lördag (är i v 32 nu). Och hade en jäkla massa semester sparat (omedvetet) så kommer inte behöva ta ut någon föräldrapenning förrän lillen är ca 3,5 månad:)
  • sillencillasill

Då jag är ensamstående och precis bytt jobb så har jag inget val annat än att jobba på så länge jag bara kan. Känns tungt... hade behövt dra ner på tempot nu känner jag. Ska till BM imorgon, får se vad hon säger. Haft en del förvärkar och känner mig sliten.
  • mocha8676

Jag har 81 dar kvar!

Jag går hem tre veckor innan bf. Kör på 1v sem och sedan tar jag fl med dottern fram till förlossningen då jag har mycket sparat. Men va ledig med dottern ger ingen vil.. tar nog benens dagar om jag går över tiden..
Svar på tråden BF December 2016