• Kmora

BF Januari 2017

För alla oss som har BF i januari 2017!

• Svar på tråden BF Januari 2017
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-12 06:49:21 följande:
    fernandasmamma skrev 2016-10-11 11:26:16 följande:

För mig blir det 14 år sen när bebisen föds :-O

Så ja en del kommer man ju ihåg men blir ju verkligen som att börja om på nytt haha

Fast byta blöjor har jag gjort en del på mina syskonbarn så det kommer jag ihåg

Jag tänker en del på det där med amning, med dottern gick det jättebra, ammade rätt länge, men det kanske inte funkar denna gången vem vet??

Oj 14år sedan,ja det måste kännas som på nytt då,men va kul!

Ja amningen ja, det har jag tänkt försöka med denna gången å hoppas det lyckas. Med de andra 2 har det dessvärre inte gjort det. Första blev sådan press med då det blev lite kalabalik å fick sluta med akut snitt. Så ja hamnade sen i förlossningsdepression så att få igång amningen där sket sig totalt.

Med andra gick det lite smått i början men hon tröttnade så hon fick ersättning. Så ja hoppas det kan funka denna gången.

Men bla sådana drömmar drömmer jag också. Att sambon är otrogen när han jobbar över. Å massa annat sjukt om personer som man knappt känner,men känns så verkligt i drömmarna.

Här blir också Ullared troligtvis denna månad för köp av kläder mm å en åkpåse.
    Ja det känns som att börja om

Hoppas amningen funkar denna gången för dig då
    Men man kan inte göra mer än att försöka, man ska ju må bra själv också <3
    Glad mamma=glad bebis...
  • fernandasmamma
    TyckOmMig skrev 2016-10-12 12:46:14 följande:
    Åh tänk om man hade haft så nära till Gekås!
    Vi har minst 2 timmars körväg dit!

Angående snitt så hoppas jag verkligen på en vaginal förlossning denna sista graviditet då jag fött alla mina andra vaginalt utom tvillingpojkarna i fjol.
    Jag har fått remiss till Aurora men vet inte när jag ska dit, inte fått en tid ännu..
    Jag hade en jobbig förlossning med min dotter, hon föddes med sugklocka och jag blev klippt..
    Så jag har sagt till min bm att om det skulle dra ut på tiden och det skulle bli tal om sugklocka igen så vill jag hellre att dom gör snitt..
    Det var det värsta jag varit med om så aldrig att jag vill uppleva det igen
    Helst vill jag ju göra snitt, men känns inte så hoppfullt att man blir lovad ett ens om man går på Aurorasamtal..
    Känns som många inte blir tagna på allvar när man läst om dom som gått hos Aurora..
  • Ivana1988
    fernandasmamma skrev 2016-10-12 10:51:55 följande:
    Ja vi brukar åka till Gekås några gånger per år, dom har bra kläder både för vuxna o barn så köper både till mig, sambon och dottern där
    Plus massa mindre nödvändiga men fina saker ibland hehe typ ljuslyktor och sånt
    Vi har 1.30 ungefär o köra dit så blir ju att man kan åka rätt ofta

Jag har kikat lite på deras blogg och dom verkar ha mycket bra till bebisar där..
    Ja absolut, jag skriver här sen när vi varit där vad vi hittade för skoj

Åh fy vilken läskig dröm :-O
    Så jobbigt att ha en konstig dröm som känns så verklig och så måste man ligga och fundera en stund innan man fattar att det bara var en dröm och inte på riktigt..
    angelikkaj skrev 2016-10-12 12:15:35 följande:

Ullared (Gekås) är bra skit

Vi har ca 30min dit så vi brukar tajma in att ta eftermiddagar där då det är lugnast med folk.

Men usch du ska inte föda nu men visst måste det kännas hemskt att drömma något sådant?

Har alla här tänkt att genomgå en vaginal förlossning?

Jag ska på samtal om 1.5 v om att försöka få bli snittad...

oh vad kul för er!! vi har det 4 timmar så vi känner att med flytt och allt finns det inte tid innan nyår och då får vi vänta lite tills vi åker med bebisen..synd att vi inte hinner nu!

gud jag var ju också svettig och det kan faktist hända att jag känner på morgonen att jag har kissat ner mig haha ... flytningar från helvete Demon 

jag har nog tänkt att genomgå vaginal förlossning.. men skulle det hända något vill jag inte försöka med sugklocka osv. då vill jag bli snittad.... ska börja läsa Föda utan rädsla (inte att jag är rädd men vill inte få panic av smärta senare) så hoppas boken är så bra som folk säger och man hittar det där att man blir lugnt och har kontroll ... man har så manga tankar kring detta!

• maliiin87

Jag ska till gekås på lördag, lämna sambon och sonen hemma och ha en tjejutflykt med övernattning:)

Jag har tänkt vaginal förlossning. Hade det med sonen och det gick smidigt. Dock lite fort. Så det har varit prat om igångsättning men föredrar nog att åka in själv när det känns som det är dags.

Med sonen var jag på förlossningen i 37 min innan han va ute :)

angelikkaj skrev 2016-10-12 12:15:35 följande:

Ullared (Gekås) är bra skit

Vi har ca 30min dit så vi brukar tajma in att ta eftermiddagar där då det är lugnast med folk.

Men usch du ska inte föda nu men visst måste det kännas hemskt att drömma något sådant?

Har alla här tänkt att genomgå en vaginal förlossning?

Jag ska på samtal om 1.5 v om att försöka få bli snittad...

• angelikkaj
    TyckOmMig skrev 2016-10-12 12:46:14 följande:

Åh tänk om man hade haft så nära till Gekås!

Vi har minst 2 timmars körväg dit!

Angående snitt så hoppas jag verkligen på en vaginal förlossning denna sista graviditet då jag fött alla mina andra vaginalt utom tvillingpojkarna i fjol.

Lite "farligt" ibland å ha så nära.

Hoppas det blir en vaginal gör dig då <3
    fernandasmamma skrev 2016-10-12 13:33:25 följande:

Jag har fått remiss till Aurora men vet inte när jag ska dit, inte fått en tid ännu..

Jag hade en jobbig förlossning med min dotter, hon föddes med sugklocka och jag blev klippt..

Så jag har sagt till min bm att om det skulle dra ut på tiden och det skulle bli tal om sugklocka igen så vill jag hellre att dom gör snitt..

Helst vill jag ju göra snitt, men känns inte så hoppfullt att man blir lovad ett ens om man går på Aurorasamtal..

Känns som många inte blir tagna på allvar när man läst om dom som gått hos Aurora..

Hade också en jobbig förlossning med första. Så efter 18timmar slutade med snitt. Å andra hade ja problem å bli tagen på allvar med mina värkar men fick tillslut igångsättning med vaginal..

Men denna gången känner jag nu att dels klarar jag inte av de värkarna i ryggen,sen är det pga ångest också mm. Så jag hoppas de lyssnar på mig om detta.
    maliiin87 skrev 2016-10-13 18:35:22 följande:

Jag ska till gekås på lördag, lämna sambon och sonen hemma och ha en tjejutflykt med övernattning:)

Jag har tänkt vaginal förlossning. Hade det med sonen och det gick smidigt. Dock lite fort. Så det har varit prat om igångsättning men föredrar nog att åka in själv när det känns som det är dags.

Med sonen var jag på förlossningen i 37 min innan han va ute :)

Oj vilken smidig förlossning du verkar ha haft ändå.
    *2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • angelikkaj

Igår fick vi lyssna på bebis hjärtljud. Så mysigt. Låg på 150.

Andra prover såg ok ut, utan järn. Låg på 115 å då äter jag fyra st hemofer varje dag så där skulle jag testa ta tillsammans med c-vitamin för att få upp det.

För förra provet låg jag på 135 så det hade minskat rejält. Hög puls också men mycket som händer i kroppen, jo tack det märker jag nog

Har ni beställt sådana här gratis baby boxar? Hittade några stycken igår när jag googlade å gratis är ju gott

*2006,2010*MF v7 9april*+16Maj med BF 24jan-17*
  • Ivana1988
    angelikkaj skrev 2016-10-14 07:41:31 följande:

Andra prover såg ok ut, utan järn. Låg på 115 å då äter jag fyra st hemofer varje dag så där skulle jag testa ta tillsammans med c-vitamin för att få upp det.

För förra provet låg jag på 135 så det hade minskat rejält. Hög puls också men mycket som händer i kroppen, jo tack det märker jag nog

Har ni beställt sådana här gratis baby boxar? Hittade några stycken igår när jag googlade å gratis är ju gott

jag beställde Libero genom appen och apotekets egen som man bara hämtar ut senare... en kompis tipsade mig om Allt för föräldrar boxen då man får bra rabatt och body från Lindex tror jag det var (eller kappahl?) Glad
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-14 07:36:11 följande:
    Lite "farligt" ibland å ha så nära.

Hoppas det blir en vaginal gör dig då <3
    fernandasmamma skrev 2016-10-12 13:33:25 följande:

Hade också en jobbig förlossning med första. Så efter 18timmar slutade med snitt. Å andra hade ja problem å bli tagen på allvar med mina värkar men fick tillslut igångsättning med vaginal..

Men denna gången känner jag nu att dels klarar jag inte av de värkarna i ryggen,sen är det pga ångest också mm. Så jag hoppas de lyssnar på mig om detta.Oj vilken smidig förlossning du verkar ha haft ändå.
    Hoppas dom verkligen lyssnar på dig och att du får den förlossning du vill ha. <3
    Jag börjar bli lite orolig nu och tänker shit hur ska jag klara av detta?!
    Kommer ihåg panikkänslorna jag hade sista delen av förlossningen och hur jobbigt det var med värkar som inte hade någon paus typ..
    Är det någon av er som hade epidural på er förra förlossning?
    Jag hade lustgas och vågade inte testa epidural..
  • fernandasmamma
    angelikkaj skrev 2016-10-14 07:41:31 följande:

Så mysigt att lyssna på hjärtljuden

Jag har också lite dåligt järnvärde, äter järntablett som jag ska ta varannan dag men glömmer av ibland
    Men annars såg allt bra ut, bra blodvärde och blodtryck, har haft samma hela tiden tydligen..

Jag har inte beställt någon gratisbox men funderar på den som finns i appen

Svar på tråden BF Januari 2017