BF Januari 2017
För alla oss som har BF i januari 2017!
För alla oss som har BF i januari 2017!
För mig blir det 14 år sen när bebisen föds :-O
Så ja en del kommer man ju ihåg men blir ju verkligen som att börja om på nytt haha
Fast byta blöjor har jag gjort en del på mina syskonbarn så det kommer jag ihåg
Jag tänker en del på det där med amning, med dottern gick det jättebra, ammade rätt länge, men det kanske inte funkar denna gången vem vet??
Ullared (Gekås) är bra skit ![]()
Vi har ca 30min dit så vi brukar tajma in att ta eftermiddagar där då det är lugnast med folk.
Men usch du ska inte föda nu
men visst måste det kännas hemskt att drömma något sådant?
Har alla här tänkt att genomgå en vaginal förlossning?
Jag ska på samtal om 1.5 v om att försöka få bli snittad...
Jag ska till gekås på lördag, lämna sambon och sonen hemma och ha en tjejutflykt med övernattning:)
Jag har tänkt vaginal förlossning. Hade det med sonen och det gick smidigt. Dock lite fort. Så det har varit prat om igångsättning men föredrar nog att åka in själv när det känns som det är dags.
Med sonen var jag på förlossningen i 37 min innan han va ute :)
Ullared (Gekås) är bra skit
Vi har ca 30min dit så vi brukar tajma in att ta eftermiddagar där då det är lugnast med folk.
Men usch du ska inte föda nu men visst måste det kännas hemskt att drömma något sådant?
Har alla här tänkt att genomgå en vaginal förlossning?
Jag ska på samtal om 1.5 v om att försöka få bli snittad...
Åh tänk om man hade haft så nära till Gekås!
Vi har minst 2 timmars körväg dit!
Angående snitt så hoppas jag verkligen på en vaginal förlossning denna sista graviditet då jag fött alla mina andra vaginalt utom tvillingpojkarna i fjol.
Jag har fått remiss till Aurora men vet inte när jag ska dit, inte fått en tid ännu..
Jag hade en jobbig förlossning med min dotter, hon föddes med sugklocka och jag blev klippt..
Så jag har sagt till min bm att om det skulle dra ut på tiden och det skulle bli tal om sugklocka igen så vill jag hellre att dom gör snitt..
Det var det värsta jag varit med om så aldrig att jag vill uppleva det igen
Helst vill jag ju göra snitt, men känns inte så hoppfullt att man blir lovad ett ens om man går på Aurorasamtal..
Känns som många inte blir tagna på allvar när man läst om dom som gått hos Aurora..
Jag ska till gekås på lördag, lämna sambon och sonen hemma och ha en tjejutflykt med övernattning:)
Jag har tänkt vaginal förlossning. Hade det med sonen och det gick smidigt. Dock lite fort. Så det har varit prat om igångsättning men föredrar nog att åka in själv när det känns som det är dags.
Med sonen var jag på förlossningen i 37 min innan han va ute :)
Igår fick vi lyssna på bebis hjärtljud. Så mysigt. Låg på 150.
Andra prover såg ok ut, utan järn. Låg på 115 å då äter jag fyra st hemofer varje dag så där skulle jag testa ta tillsammans med c-vitamin för att få upp det.
För förra provet låg jag på 135 så det hade minskat rejält. Hög puls också men mycket som händer i kroppen, jo tack det märker jag nog
Har ni beställt sådana här gratis baby boxar? Hittade några stycken igår när jag googlade å gratis är ju gott ![]()
Andra prover såg ok ut, utan järn. Låg på 115 å då äter jag fyra st hemofer varje dag så där skulle jag testa ta tillsammans med c-vitamin för att få upp det.
För förra provet låg jag på 135 så det hade minskat rejält. Hög puls också men mycket som händer i kroppen, jo tack det märker jag nog ![]()
Har ni beställt sådana här gratis baby boxar? Hittade några stycken igår när jag googlade å gratis är ju gott ![]()
Jag har fått remiss till Aurora men vet inte när jag ska dit, inte fått en tid ännu..
Jag hade en jobbig förlossning med min dotter, hon föddes med sugklocka och jag blev klippt..
Så jag har sagt till min bm att om det skulle dra ut på tiden och det skulle bli tal om sugklocka igen så vill jag hellre att dom gör snitt..
Det var det värsta jag varit med om så aldrig att jag vill uppleva det igen
Helst vill jag ju göra snitt, men känns inte så hoppfullt att man blir lovad ett ens om man går på Aurorasamtal..
Känns som många inte blir tagna på allvar när man läst om dom som gått hos Aurora..
För förra provet låg jag på 135 så det hade minskat rejält. Hög puls också men mycket som händer i kroppen, jo tack det märker jag nog ![]()
emilysliv.se/tips-gratis-babyboxar/
Här finns några olika babyboxar. Babyland var så extremt efterhängsna med reklam efteråt att det inte var värt boxen, men de olika apotekboxarna var bra.