• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Susanna000

Jösses vad jag mår konstigt! Har både igår kväll och i morse varit jättegråtmild och känslig utan orsak, fick skärpa mig för att inte gråta på bussen till jobbet när jag lyssnade på musik (som inte ens var sorglig!). Brukar inte ha såå lätt till tårar annars! Känner av olustighetskänsla i magen när jag vaknar och har haft molvärk i snart 1 v nu. Har det aldrig innan mens annars, och inte påtaglig pms heller. Blev yrslig och kände mig illamående på jobbet imorse, men som tur var lättade det.

Har BIM tidigast imorgon, så har tänkt ta ett test då (tror inte jag kan hålla mig ifrån det, hehe). Är jag inte gravid är det verkligen en rejäl luring, nästan så jag får gå o kolla upp så jag inte har något annat konstigt gynekologiskt! Hur känner ni andra med BIM i dagarna?

• Lillstrumpa84
    Anonym (Micec) skrev 2016-08-10 11:38:25 följande:

Någon som ska ha sin BIM 23/8? hade vart kul att följas !!:) nu är det föööör tidigg för symtom såklart. Men visst väntar man på att dom ska smyga sig på hahah

BIM 22/8 eller 23/8 :) Inga symptom direkt mer än att just nu väldigt spänd och hård över magen. Känner mig inte hungrig och är trött. Men kan ju bero på de trista vädret som råder iaf utanför mitt fönster
  • Emelieeme

Hoppar också in här. Är 23 år har redan en son som är född 2015. Så är ett är nu. Så vi försöker med ett syskon. Tog ut min spiral nyligen 2/8. Fick lite blödning 3/8-4/8. Sen haft haft sex någon gång efter de ???? Känner mig så himla slut och väldigt trött och hängig. Ont i magen lite mensvärk ska inte ha mens förens början av september. Har ständigt ont i huvudet. Magen "pratar" en del. Haha.

Håller tummarna att det är tecken på ett +. Vill så gärna vara gravid. Så kan vars att jag känner efter för

Mycket ?? Äter även folsyra ??

Va tror ni?

• FrökenNypon

9e försöketslutade med mens idag..:(

Äter ni några kosttillskott flrutom folsyra?

Rosenrot?

Bidrottningele?

• Emeliehj

Åhhhhh kunde inte hålla mig utan tog det sista testet jag hade hemma. Förväntade mig minus men strecket dök upp efter endast några sekunder. 4+3 enl sista mens. Kan knappt tro det????????
  • Anonym (Bella)

Ni som har bim 23:e har väl äl nu?

• bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-09 20:03:19 följande:

Beklagar missfallet

Ja vi testar på onsdag om min mens inte kommit för den är punktlig som attan haha förra månaden var den till o med en dag tidig. Åh håller tummarna för oss, känns som flera månader kvar till bim! Uppdatera här om du får fler symtom

Hej hopp igen nu kommer jag med en till symptom (börjat tänka lite extra tror jag nu), har varit gasig hela natten plus dagen har aldrig varit med om detta förut.. Fiser hela tiden, super pinsamt speciellt idag när vi har besök.. Kan vara en symptom eller nån mat jag ätit men är inte alls likt min mage.. Får hoppas att de är något bra;)
  • Ememem
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-10 14:03:00 följande:

Ni som har bim 23:e har väl äl nu?

Det beror ju lite på hur lång lutealfas man har, jag har troligen äl idag och har BIM den 25e.
  • Majmånen

Jag hakar på i tråden! Har BIM den 18 augusti. Har precis haft ett vad jag tror är ett tidigt missfall (kemisk graviditet) så nu ska vi föröka igen. Enligt NC har jag ÄL idag och BIM den 18 aug, NC har markerat ut kortare lutealfas än vad jag normalt har (13 dagar i genomsnitt). Nu håller jag tummarna för alla oss här inne!

• Ice Age

whiii!! Det är positivt!!! BIM idag. Guh så glad jag blev. Tog ett igår som inte visade positivt, men när jag kollade på idag så var där ett streck så jag tog ett till och nu var det positivt :) 
    Nu är frågan om jag ska klara vänta tills på måndag när vi firar bröllopsdag eller inte ;)