• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Anonym (Bella)
    livias skrev 2016-08-10 07:02:11 följande:

Precis en vecka kvar till bim. Känner inget alls, i motsats till förra månaden. Då hade jag allt ifrån molvärk och ilningar och andra diverse "symptom" från äl+2. Men visade sig att det inte var något så att känna inget är kanske bra!?:) Känner ni andra av något, ni med bim runt den 17/8:)

Jag har också bim 17/8 och känner ingenting förutom trötthet
  • Lillstrumpa84
    Julm skrev 2016-08-10 08:09:58 följande:
    Japp, så är det för mig också. Inte så trevligt men man vet iallafall att man har ägglossning.
    Ja jag hoppas på att det var de. Trodde jag hade äl i måndags eller söndags. Men nu har vi myst lite extra. Ska bli spännande!
  • lisohl
    livias skrev 2016-08-10 07:02:11 följande:

Precis en vecka kvar till bim. Känner inget alls, i motsats till förra månaden. Då hade jag allt ifrån molvärk och ilningar och andra diverse "symptom" från äl+2. Men visade sig att det inte var något så att känna inget är kanske bra!?:) Känner ni andra av något, ni med bim runt den 17/8:)

Jag har bim den 16e. Precis som du hade jag förra månaden molvärk från ungefär äl+2 och sen ilningar fram till mensen kom. Den här månaden känner jag också av molvärk. Har haft spänningar i brösten nu också. Med första barnet var det ömma bröst som gjorde att jag förstod att jag var gravid. Så länge jag inte får ömma bröst nu kommer jag förvänta mig mens nästa vecka (även fast jag vet att symptom kan skilja mellan graviditeter).
  • FrökenE1985

ÄL +5 idag. BIM om ca 1 vecka. Känner ett lätt illamående trots att jag ätit frukost. Vaknade tidigt av att det spände och drog i magen och mot ljumskarna. Kunde inte somna om, så kan vara därför jag känner mig lätt illamående med lite sura uppstötningar. Men man hoppas ju såklart att det är för att ägget bäddar in sig. Kommer bli en lång veckas väntan.

• bebisdags
    Dina1 skrev 2016-08-10 07:05:30 följande:

Behöver er hjälp. Testade i måndags positivt med cb digitalt och predator early (svagt positivt). Fick efter detta hem test från testlagret som jag testade med på måndag mest för att se hur bra testet var. Fick ett myyyycket svagt plus. Testade både igår och idag (har ändå 20 st), testet var svagare igår och idag är det negativt! (Ser som en skugga i rätt ljus bara). Jag har inte haft någon blödning. Vad händer? :( 2 dagar efter plus på digital borde jag väl iallafall få svagt plus på testlagrets? Båda har ju en känslighet på 25mlu och hcg ska ju fördubblas varannan dag.. detta känns inte bra.

Hej!
    Testa igen om ca 3 dagar om du ska testa , ibland visar tester olika men ett + är alltid ett +. Förra gången testade jag + med CB och - med Apotekets och det var samma urin. Sen gjorde jag exakt som dig, lovar att jag testade 10 gånger efter ett + då en kvinna sa till mig "Varför testar du? Det är ett plus slappna av och njut av det och lägg ned teststickorna" :)
  • Emeliehj

Hej alla! Jag har följt tråden några dagar och ville nu själv posta. Jag har BIM den 15onde tror jag, ev tidigare. Har väldigt oregelbunden mens som inte riktigt kommit igång efter första barnet och därefter ett missfall. Nu mår jag illa från och till, har huvudvärk, TRÖTT, humörsvängningar, känner mig febrig och har molvärk. Hoppas på ett syskon till min 20 månaders men vill inte hoppas för mycket.

• Anonym (Micec)

Någon som ska ha sin BIM 23/8? hade vart kul att följas !!:) nu är det föööör tidigg för symtom såklart. Men visst väntar man på att dom ska smyga sig på hahah

• Anonym (Micec)
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-09 11:30:29 följande:

Jag har BIM 23/8 så vi kan också vänta ihop!

Enligt appen har jag ÄL idag (vilket jag känner av starkt!) och vi har fått till det varannan dag nu så jag önskar så så så otroligt mycket att vi lyckas den här månaden!!

väntar också med er!! bim 23/8
  • Anonym (Vega)
    Anonym (Micec) skrev 2016-08-10 11:38:25 följande:

Någon som ska ha sin BIM 23/8? hade vart kul att följas !!:) nu är det föööör tidigg för symtom såklart. Men visst väntar man på att dom ska smyga sig på hahah

Jaaaaa, jag!!
    Jag har så svullen mage idag så jag kan inte tolka det som något annat än att det är ägglossning på G. Vi har lyckats få till det varannan dag den senaste veckan så jag håller tummarna för att augusti är vår turmånad!!
Svar på tråden Bim aug 2016