• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • prinsessan15
    Sobika skrev 2016-08-09 20:41:55 följande:

Nuuu hänger jag med haha!! Där är jag med som du märkt :)

Kul så kan vi följas åt! :)
  • ensamärstark

Hej! Får man hoppa in? Det är försök nummer 25(!!) alltså 2år och en månads försök...

Börjar bli tjatigt ;)

Fick positivt ÄL test igår på dag 14! Och hade sex senare på kvällen, brukar alltid ha ÄL på dag 17-20 om Om inte senaste så hoppas detta tyder på tur för vår del :)

BIM blir den 24e augusti om ägget släpper idag, onsdag,

Kan ibland ha positiva ältestet i 2-3 dagar då blir BIM senare

• Lillstrumpa84

Ont vid sex igår, äl? Trodde jag hade äl i söndags-måndags. Men den där känslan med ömhet kanske sitter i några dagar?

• livias

Precis en vecka kvar till bim. Känner inget alls, i motsats till förra månaden. Då hade jag allt ifrån molvärk och ilningar och andra diverse "symptom" från äl+2. Men visade sig att det inte var något så att känna inget är kanske bra!?:) Känner ni andra av något, ni med bim runt den 17/8:)

• Dina1

Behöver er hjälp. Testade i måndags positivt med cb digitalt och predator early (svagt positivt). Fick efter detta hem test från testlagret som jag testade med på måndag mest för att se hur bra testet var. Fick ett myyyycket svagt plus. Testade både igår och idag (har ändå 20 st), testet var svagare igår och idag är det negativt! (Ser som en skugga i rätt ljus bara). Jag har inte haft någon blödning. Vad händer? :( 2 dagar efter plus på digital borde jag väl iallafall få svagt plus på testlagrets? Båda har ju en känslighet på 25mlu och hcg ska ju fördubblas varannan dag.. detta känns inte bra.

• Anonym (Hoppaspånr3)
    Dina1 skrev 2016-08-10 07:05:30 följande:

Behöver er hjälp. Testade i måndags positivt med cb digitalt och predator early (svagt positivt). Fick efter detta hem test från testlagret som jag testade med på måndag mest för att se hur bra testet var. Fick ett myyyycket svagt plus. Testade både igår och idag (har ändå 20 st), testet var svagare igår och idag är det negativt! (Ser som en skugga i rätt ljus bara). Jag har inte haft någon blödning. Vad händer? :( 2 dagar efter plus på digital borde jag väl iallafall få svagt plus på testlagrets? Båda har ju en känslighet på 25mlu och hcg ska ju fördubblas varannan dag.. detta känns inte bra.

Exakt samma situation som dig..vågade mig på ett digitalt igår på äl+11 som visade gravid 1-2. Fick hem tester från testlagret igår, tog ett idag på morgonen men det är jättesvagt plus på det :/

Blir oxå såklart orolig men tänker jag att väntar 1-2 dagar och tar ett nytt test.

Om du backar bakåt i gruppen ser du en tjej som la upp bild på flera tester taget samma dag, va bara vb digital som va tydligt plus.

Håller tummarna för oss båda :)
  • Anonym (Hoppaspånr3)
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2016-08-10 07:35:12 följande:

Exakt samma situation som dig..vågade mig på ett digitalt igår på äl+11 som visade gravid 1-2. Fick hem tester från testlagret igår, tog ett idag på morgonen men det är jättesvagt plus på det :/

Blir oxå såklart orolig men tänker jag att väntar 1-2 dagar och tar ett nytt test.

Om du backar bakåt i gruppen ser du en tjej som la upp bild på flera tester taget samma dag, va bara vb digital som va tydligt plus.

Såg nu att det visst var du själv som lagt upp den bilden :)
  • Julm
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-10 04:16:29 följande:

Ont vid sex igår, äl? Trodde jag hade äl i söndags-måndags. Men den där känslan med ömhet kanske sitter i några dagar?

Japp, så är det för mig också. Inte så trevligt men man vet iallafall att man har ägglossning.
  • Dina1
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2016-08-10 07:35:12 följande:

Hur långt efter CB digital tog du ett testllagret? Ja som du upptäckte sen var det jag som la upp bilderna :) predictor early var ett tydligt rosa streck men ganska svagt, definitivt positivt, men dålig bild. Testlagrets var bara lite starkare i verkligheten än bilden. Hade det inte varit för plusset på predictor early hade jag trott det var fel på CB digital. Trots att man hört att det är det mest tillförlitliga. I måndags såg jag ett streck på testlagret även om det var väldigt svagt men idag var det MYCKET svagare.. hade tagit det som negativ trots svag skugga. Skriv gärna när du testat nästa gång! Håller tummarna för oss också :)
  • Anonym (Bella)
    ensamärstark skrev 2016-08-10 02:36:06 följande:

Hej! Får man hoppa in? Det är försök nummer 25(!!) alltså 2år och en månads försök...

Börjar bli tjatigt ;)

Fick positivt ÄL test igår på dag 14! Och hade sex senare på kvällen, brukar alltid ha ÄL på dag 17-20 om Om inte senaste så hoppas detta tyder på tur för vår del :)

BIM blir den 24e augusti om ägget släpper idag, onsdag,

Kan ibland ha positiva ältestet i 2-3 dagar då blir BIM senare

Min kompis var som du sen testade hon bisolvon (stava?) en månad och då blev hon gravid
Svar på tråden Bim aug 2016