• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • Ememem
    Majmånen skrev 2016-08-10 14:17:59 följande:

Jag hakar på i tråden! Har BIM den 18 augusti. Har precis haft ett vad jag tror är ett tidigt missfall (kemisk graviditet) så nu ska vi föröka igen. Enligt NC har jag ÄL idag och BIM den 18 aug, NC har markerat ut kortare lutealfas än vad jag normalt har (13 dagar i genomsnitt). Nu håller jag tummarna för alla oss här inne!

Lutealfasen är i regel konstant så kommer äl lite senare än vanligt så blir BIM också senare. Så om du har äl idag så är BIM den 24e aug!
  • livias
    lisohl skrev 2016-08-10 09:06:48 följande:

Jag har bim den 16e. Precis som du hade jag förra månaden molvärk från ungefär äl+2 och sen ilningar fram till mensen kom. Den här månaden känner jag också av molvärk. Har haft spänningar i brösten nu också. Med första barnet var det ömma bröst som gjorde att jag förstod att jag var gravid. Så länge jag inte får ömma bröst nu kommer jag förvänta mig mens nästa vecka (även fast jag vet att symptom kan skilja mellan graviditeter).

Ja klart att det kan skilja, men hoppas på ömma bröst inom veckan här nu då!:) Idag på dagen så satte molvärk igång - nästan så det känns som att mensen kommer. Men det är det enda, jag brukar ha ett riktigt pms humör men inte heller det. Säg till om du får några mer känningar :)
  • Prästkragen
    Emeliehj skrev 2016-08-10 13:50:18 följande:

Åhhhhh kunde inte hålla mig utan tog det sista testet jag hade hemma. Förväntade mig minus men strecket dök upp efter endast några sekunder. 4+3 enl sista mens. Kan knappt tro det????????

Grattis!!
  • Prästkragen
    Ice Age skrev 2016-08-10 14:22:00 följande:

whiii!! Det är positivt!!! BIM idag. Guh så glad jag blev. Tog ett igår som inte visade positivt, men när jag kollade på idag så var där ett streck så jag tog ett till och nu var det positivt :) 

Nu är frågan om jag ska klara vänta tills på måndag när vi firar bröllopsdag eller inte ;)

Grattis! Duktiga du om du lyckas hålla dig med att berätta till måndag, jag kunde inte vänta en sekund med att berätta för min man och råkade berätta för två till i bara farten :).
  • Anonym (Micec)
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-10 12:36:46 följande:

Jaaaaa, jag!!

Jag har så svullen mage idag så jag kan inte tolka det som något annat än att det är ägglossning på G. Vi har lyckats få till det varannan dag den senaste veckan så jag håller tummarna för att augusti är vår turmånad!!

åååå!! HOPPAS! jag hade ägglossning igår och har haft sex nästan varje dag fram till igår. Idag vilar vi nog från det dock och hoppas det har tagit sig nån av dom gångerna??

Nu vill man bara att dagarna ska gå för o få lite symptom.... haha
  • milja87

Fick min mens den 3/8 så nu blir det ett nytt försök i augusti. Har äl på söndag 14/8 och kommer hem från min jobbresa imorgon på dagen.

Bim blir då den 31:e. Håller tummarna för ett plus då, vore så passande för min sambo ska följa med mig på jobb till NYC de dagarna runt Bim. Sa på skämt att då blir det kanske en liten Brooklyn eller Tribeca :P

Fler som har äl i dagarna?

• Ememem
    Ice Age skrev 2016-08-10 14:22:00 följande:

whiii!! Det är positivt!!! BIM idag. Guh så glad jag blev. Tog ett igår som inte visade positivt, men när jag kollade på idag så var där ett streck så jag tog ett till och nu var det positivt :) 

Nu är frågan om jag ska klara vänta tills på måndag när vi firar bröllopsdag eller inte ;)

Grattis!
  • Ememem
    Emeliehj skrev 2016-08-10 13:50:18 följande:

Åhhhhh kunde inte hålla mig utan tog det sista testet jag hade hemma. Förväntade mig minus men strecket dök upp efter endast några sekunder. 4+3 enl sista mens. Kan knappt tro det????????

Grattis!
  • Anonym (Bella)
    bebisdags skrev 2016-08-10 14:10:33 följande:

Hej hopp igen nu kommer jag med en till symptom (börjat tänka lite extra tror jag nu), har varit gasig hela natten plus dagen har aldrig varit med om detta förut.. Fiser hela tiden, super pinsamt speciellt idag när vi har besök.. Kan vara en symptom eller nån mat jag ätit men är inte alls likt min mage.. Får hoppas att de är något bra;)

Åh spännande även om det är lite pinsamt när du har gäster haha, jag själv känner absolut inget :(
  • Anonym (Bella)
    Ememem skrev 2016-08-10 14:10:34 följande:

Det beror ju lite på hur lång lutealfas man har, jag har troligen äl idag och har BIM den 25e.

Ok jag tänkte mest på dem som skrivit här att dom har bim den 23:e och tycker sig känna symtom nu? Dom har ju äl nu?