• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • bebisdags
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-10 16:06:50 följande:

Åh spännande även om det är lite pinsamt när du har gäster haha, jag själv känner absolut inget :(

Haha lite så.. Äsch tror nog att man övertänker detta med symptomer/ att man märker mer än vanligt:) Behöver ju inte vara symptom på graviditet men man vill ju gärna tro/hoppas:)

Spännande att se nu om i v då!:D
  • Ice Age
    Prästkragen skrev 2016-08-10 15:08:58 följande:

Grattis! Duktiga du om du lyckas hålla dig med att berätta till måndag, jag kunde inte vänta en sekund med att berätta för min man och råkade berätta för två till i bara farten :).

Haha, ja jag får se hur det går. Hela min familj är typ på besök i helgen oxå
  • Anonym (Vega)
    Anonym (Bella) skrev 2016-08-10 16:08:14 följande:
    Ok jag tänkte mest på dem som skrivit här att dom har bim den 23:e och tycker sig känna symtom nu? Dom har ju äl nu?
    Jag har BIM 23/8 och det jag skrivit om är ÄL-känningar. Gravidsymptomen lär ju inte dyka upp än på ett par veckor. Jag är jättesvullen!!

• Anonym (Bella)
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-10 16:49:21 följande:

Jag har BIM 23/8 och det jag skrivit om är ÄL-känningar. Gravidsymptomen lär ju inte dyka upp än på ett par veckor. Jag är jättesvullen!!

Ja men nån annan skrev om att "det är lite för tidigt för symtom nu" som hade bim 23/8 och då har man väl äl precis nu?
  • godisrottan
    Emeliehj skrev 2016-08-10 13:50:18 följande:
    Åhhhhh kunde inte hålla mig utan tog det sista testet jag hade hemma. Förväntade mig minus men strecket dök upp efter endast några sekunder. 4+3 enl sista mens. Kan knappt tro det????????
    Ice Age skrev 2016-08-10 14:22:00 följande:

whiii!! Det är positivt!!! BIM idag. Guh så glad jag blev. Tog ett igår som inte visade positivt, men när jag kollade på idag så var där ett streck så jag tog ett till och nu var det positivt :) 
    Nu är frågan om jag ska klara vänta tills på måndag när vi firar bröllopsdag eller inte ;)

Grattis till er båda! 

Jag hoppas så att tant röd håller sig borta så att jag får testa på måndag, men jag räknar med att tant röd dyker upp så att jag inte blir allt för besviken.. 

• mamalolo

Ni som har BIM kring 12-15/8, hur mår ni? Några känningar? Jag har kort lutealfas (10 dgr) och väntar eg min mens redan imorgon men testar ProgesterAll denna cykel och hoppas på lite längre lutealfas.

• Dina1

Jag behöver verkligen er hjälp så snälla svara om ni har egna erfarenheter. Är så orolig och ledsen. Ni som haft utomkvedshavandeskap, vad hade ni för symtom? Jag har inga andra symtom än vanliga graviditetssymtom men mina test blir bara svagare och svagare.. har endometrios som ökar risken för utomkveds.Jag orkar inte genomgå en operation till och har jag utomkvedshavandeskap nu tänker jag acceptera att min kropp inte är gjord för barn och ge upp. Det är inte alls kul att få positivt på CB digital måndag för att sedan få negativa test onsdag. När hcg sjunker ÄR det ju nåt fel! Jag har inte fått blödning eller något annat som tyder på MF. .

• Crazy catlady
    Dina1 skrev 2016-08-10 18:59:45 följande:

Jag behöver verkligen er hjälp så snälla svara om ni har egna erfarenheter. Är så orolig och ledsen. Ni som haft utomkvedshavandeskap, vad hade ni för symtom? Jag har inga andra symtom än vanliga graviditetssymtom men mina test blir bara svagare och svagare.. har endometrios som ökar risken för utomkveds.Jag orkar inte genomgå en operation till och har jag utomkvedshavandeskap nu tänker jag acceptera att min kropp inte är gjord för barn och ge upp. Det är inte alls kul att få positivt på CB digital måndag för att sedan få negativa test onsdag. När hcg sjunker ÄR det ju nåt fel! Jag har inte fått blödning eller något annat som tyder på MF. .

När jag fick utomkvedshavandeskap så hade jag bruna flytningar i två veckor .. sedan började jag blöda lite mer som blod och fick då komma in på vul.. graviditetsymtomen kom o gick hela tiden..

På vul såg de ingen normal graviditet i livmodern utan de såg något onormalt vid högra äggstocken.. och mitt hcg låg på över 16000 .. va i vecka 7 ..

Om dina test blir svagare så är det nog mer ett missfall tyvärr :/ o blödningen kanske kommer igång..