• Ice Age

Bim aug 2016

Någon som är i planeringsstadiet? Vi har två flickor födda 12 och 15 och nu hoppas vi på en bebis senvår/början av sommaren 2017

Med första var tanken att börja försöka efter att jag kommit igång att jobba efter studier, men första veckan på jobbet så plussade jag, det blev bra ändå. Med tvåan så hade vi tänkt köra igång på sommaren men blev nojiga av att flera i vår omgivning hade svårt att bli gravida så vi börja tidigare och plussade i slutet av maj istället. Nu väntar vi på nästa mens sen kör vi igång(för en till vinterbebis skippar vi gärna ????).

Det var lite om mig, något mer i samma tankar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-12 07:51
    Bimlista: www.familjeliv.se/forum/thread/76791085-bimlista-aug-2016

• Svar på tråden Bim aug 2016
  • prinsessan15
    SamsonS skrev 2016-08-09 12:03:59 följande:

Nu är jag ju osäker på om jag ha bim nu på fredag eller nästa helg eftersom jag har svårt att tyda mina äl test.

Tog ett gravtest i söndags där jag tyckte mig se ett knappt synbart streck. Har inte vågat testa efter det, är rädd att jag bara blir besviken.

Nu idag har jag börjat få ont i magen. När jag är stilla känns magen öm och jag har molvärk, när jag rör mig så ilar det och drar.
    Så, ägget som fäster nu, eller "växtvärk"...

Vad tror ni? Ni som har plussat eller varit gravida tidigare, hur har ni känt i magen mellan äl och bim?

Jag är gravid i vecka 3+5 och känner av magsäck till och från. Tycker du ska ta ett test imorgon FM, hcg fördubblas ju varannan dag så tyckte du dig se ett sträck i söndags borde det ju vara tydligare nu!
  • Bettieboop

Fick min mens på bim+1, på kvällen, dag 1 var det bara några bruna droppar, dag två lite mer och dag 3-4 endast bruna droppar... Brukar bara ha 4 dagar men absolut mer än så! Idag är det dag 6 och jag har känt hugg i livmodern, något jag bara ha känt innan bim. Är även liiite öm i svanken men var i trädgården häromdagen så kan vara det... Jag letar alltid efter symptom men aldrig efter mensen har kommit! Någon annan som känner igen sig? Varit extremt trött i 1,5 vecka och väääääldigt sur/nere av någon konstig anledning... Flyttade till hus förra helgen så jag är ju egentligen otroligt lycklig!

• Ememem
    Bettieboop skrev 2016-08-09 13:32:02 följande:

Fick min mens på bim+1, på kvällen, dag 1 var det bara några bruna droppar, dag två lite mer och dag 3-4 endast bruna droppar... Brukar bara ha 4 dagar men absolut mer än så! Idag är det dag 6 och jag har känt hugg i livmodern, något jag bara ha känt innan bim. Är även liiite öm i svanken men var i trädgården häromdagen så kan vara det... Jag letar alltid efter symptom men aldrig efter mensen har kommit! Någon annan som känner igen sig? Varit extremt trött i 1,5 vecka och väääääldigt sur/nere av någon konstig anledning... Flyttade till hus förra helgen så jag är ju egentligen otroligt lycklig!

Har du tagit nåt test? Är väl enda sättet att få reda på om det är nåt eller om det är kroppen som spökar. Är ju inte ovanligt att få en blödning vid mens även om man är gravid.
  • Lillstrumpa84
    Susanna000 skrev 2016-08-09 07:02:45 följande:

Jag är idag på BIM- 2-3. Hade tänkt testa imorse men köpte igår ett par stickor och testade igår kväll istället, vilket var blankt... iofs är det inte testa tidigt på dem men de ska ju ha samma hcg -känslighet som CB digital står det.. sen förstod jag här ovan att det kan bli olika utslag på olika tester. Aja, har nu tänkt vänta till torsdag innan jag testar igen. Och vi som egentligen tänkt att det vore bäst att vänta några månader med att bli gravida (av jobbskäl ) men så är man här ändå och hoppas innerst inne att det ska ta sig direkt ????

Samma dilemma. Skulle vilja vänta lite men man är ju inte beredd på att de ska ta sig vid första försöket(vilket det iof sig gjorde med nr.1) samtidigt ska man vara väldigt glad över att kunna få bli gravid. Önskar dig all lycka till!
  • Susanna000
    Lillstrumpa84 skrev 2016-08-09 14:01:40 följande:

Samma dilemma. Skulle vilja vänta lite men man är ju inte beredd på att de ska ta sig vid första försöket(vilket det iof sig gjorde med nr.1) samtidigt ska man vara väldigt glad över att kunna få bli gravid. Önskar dig all lycka till!

Tack, detsamma! :)
  • Bettieboop
    Ememem skrev 2016-08-09 13:58:10 följande:
    Har du tagit nåt test? Är väl enda sättet att få reda på om det är nåt eller om det är kroppen som spökar. Är ju inte ovanligt att få en blödning vid mens även om man är gravid.
    Tog ett test på bim-1 och det visade negativt... Får testa imorgonbitti! Vill helst inte göra det då jag bara blir så ledsen när det visar negativt :(
  • Lillstrumpa84
    Anonym (Vega) skrev 2016-08-09 11:30:29 följande:
    Jag har BIM 23/8 så vi kan också vänta ihop!
    Enligt appen har jag ÄL idag (vilket jag känner av starkt!) och vi har fått till det varannan dag nu så jag önskar så så så otroligt mycket att vi lyckas den här månaden!!
    Jag har BIM 22/8 Spännande att följas åt! Just nu är symptomen långt bort, men vem vet :)
  • Sobika

Är också i vecka 3+5 :) är du med i någon annan grupp?

prinsessan15 skrev 2016-08-09 13:24:47 följande:

Jag är gravid i vecka 3+5 och känner av magsäck till och från. Tycker du ska ta ett test imorgon FM, hcg fördubblas ju varannan dag så tyckte du dig se ett sträck i söndags borde det ju vara tydligare nu!

• Ememem
    Bettieboop skrev 2016-08-09 14:08:29 följande:

Tog ett test på bim-1 och det visade negativt... Får testa imorgonbitti! Vill helst inte göra det då jag bara blir så ledsen när det visar negativt :(

Ok men om du testat på BIM -1 och sen fått mens så skulle jag nog väntat lite med att testa. Hur lång cykel brukar du ha? Det kan inte vara så att äl är pågång?
  • Bettieboop
    Ememem skrev 2016-08-09 15:43:45 följande:
    Ok men om du testat på BIM -1 och sen fått mens så skulle jag nog väntat lite med att testa. Hur lång cykel brukar du ha? Det kan inte vara så att äl är pågång?
    Mellan 25-27 dagar. Aldrig lagt märke till äl förutom flytningarna... Så det tror jag inte :/ är kanske bara kroppen som spökar. Men aldrig haft så lite mens, sådanthär humör eller känt av huggen efter bim... Dum man är som hoppas egentligen! Dra efter varenda halmstrå
Svar på tråden Bim aug 2016